Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

koriman sanoi:
Värriön seutua en tunne muuten kuin tammukkapuroilta.Vuosittain tuli koluttua ne moskiittopusikot ja tammakkopoukamat aika perusteellisesti Tanhuan ja Värriön väliltä ja seutuvilta.Kuisjoki oli jokakesäinen käyntikohde.60-luvulla muistan pilkkireissut Ara-ja Seitajärvelle.Mukavaa erämaata

Ainakin tiedät Jääkiekkokaukalo värriöltä . Siinä lähellä on mökki .

Minä olen myös kolunu nuo kairat läpi . Olitko nyt syksyllä siellä ?

Hämärä muistikuva on, että se ravinteli silloin oli toisessa kerroksessa.

Ja onhan korimanne selvästi minua vanhempi. Tai siis on oltava, koska minä menin inttiin vuonna-74. Eli kohtalaisen varma veikkaukseni on, että korimanne täyttää tänä vuonna 67 vuotta. Tai 65, jos meni inttiin vapaaehtoisena.....

Valtio myöntää 40 miljoonaa kolmen vuoden suunnitteluprojektiin nopean junayhteyden luomiseksi Helsingin ja Turun välille. Mä voin tehdä tuon 20 miljoonalla ja kahdessa vuodessa; rahaa ja aikaa säästyy.

Huhuu SSS-miehet ja hallitus, ketään kotona? Yksityisviestiä tulemaan ja laitan paluupostissa Panamalaisen tilinumeron, hopi hopi.

Minä voin suunnitella kymmenelläkin millillä ja vieläpä vuodessa. Rahat haluan pimeänä. Käteen!

Elä nyt hötkyile tuon ajan kanssa. Ja tässä taas nähdään, että kun työt siirretään itään halvempien työvoimakustannusten toivossa, homma menee lopulta käteen.

En hötkyile, en. Ja laadusta en tingi.

Katselin tuossä äsken jo uuden ratalinjauksenkin. Eukon pitkää sukkapuikkoa linjarina käyttäen piirsin tussilla viivan Helesingistä Turkkuseen. Pieneen maantiekarttaan. Siinä ei ukoilta ja mummoilta paljon kysellä rintamamiestalojen perään, kun kaivinkoneet tulee.....

Luulenpa, että minun suunnitelmien mukaan koko hommakin tehdään vuodessa.....

Itse tulen valvojaksi. Mulla on jo semmoinen valkoinen kypärä valmiina. Ja huomiovaatetus.

Joskus tarinoita nopeasti lukiessa ei keskity kunnolla joka sanaan, teksti menee vahdilla eteenpäin ja saattaa jotain mennä pieleen. Eikä helpota, jos joku kirjainkin menee mielessä eri tavoin, kun on kirjoitettu.

Kun lukee "eukkoa käyttäen piirsin viivan tussulla..." piti painaa jarrua ja lukea rauhallisesti uudestaan. Tokihan tiesin, ettei Joe olen hävytön (tai on teknisesti, muttei tekstillisesti). Kaikenlaista juttua sitä mieli muodostaa vauhdilla touhutessa.

En tiedä kuinka mollivoittoisissa tunnelmissa tänään on herätty siellä Joensuussa erään eilisen tapahtuman johdosta, mutta on syytä muistaa, että aurinko nousi tänäänkin ja elämä jatkuu. Eikä haittaa varmastikaan, että on perjantai.

Ei mulla nyt muuta, leuka pystyyn ja kohti tulevaisuuden onnistumisia.

Ihan normaalisti heräsin varttia vaille viis ja kuudelta olin jo töissä. Koko viikon on taas kunto ollut mitä sattuu, mutta väkisin olen toikkaroinut työpaikalla edestakaisin ja keskittynyt enempi paperihommiin. Kyllä se aurinko tännekin nousee.

Lopultakin pääsen ensi perjantaina Tikkamäelle kartiolookin vastaanotolle. Joskohan sitten selviäisi, mikä miestä vaivaa? Alkuviikosta pitää taas filmissä ja verikokeissa käydä.

Niin ettei täällä mitään hätää ole noista eilisistä tapahtumista. Paremminkin oma kunto huolestuttaa. Minä en niillä eilisillä tapahtumilla pitkään päätäni vaivaa, jos ollenkaan.

Eukko tulee huomenna Epsanjasta, jollei jää jonkun Miguelin luokse.....Kissojen kanssa on eletty täällä rauhallisesti. Ainakin kissat. Mitä nyt toinen on oksennellut karvapalloja parikin kertaa.....

Lohen meinasin loimottaa rillimökissä. Jotta jos vain allah suo, niin eiköhän tästäkin illasta selvitä, jos vain pumppu kestää....

Jep, toivottavasti kardiologin vaivat selviävät, niin asioita päästään panemaan kuntoon. Ja että huomenna loppuu oloneuvoksen olotila? Miguelista tuli mieleen, että moistahan saatat saada tuliaisiksi nestemäisenä, vaikka tuskin kukaan San Miguelia Epsanjasta rupeaa raahaamaan. Pepe lienee parempi tuliainen, siis nestemäisenä, vai onko Tio Pepe sittenkin Mexikosta päin?

No joo, vettä väkevämmistä keskustelkoon enempi niitä käyttävät, mun uskottavuus ei välttämättä ole näissä yhteyksissä aina parasta a-luokkaa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Ja jos ette, niin sitten ette.

Eni veis, yhdestä tapahtumasta kotiuduttua on aika lähteä taas kohti uusia täyttymyksiä ja niitähän Prismasta löytyy. Palaan asiaan ja asiattomuuksiin myöhemmin allahin mielipiteistä ja myötämielisyydestä tai sen puutteesta huolimatta, ellei taivas putoa niskaani.

Hei itse kullekkin. Jäi Joe vaivaamaan että kuinka kauvas sillä sun kaukoputkella näkee? ???

Katos BearBasket! Tervetuloa mukaan tänne välillä höpisemään muutakin kuin sitä muille alueille kuuluvaa touhua. Joella, mulla ja wimillä mm. on noita keskusteluita jo jokunen viikko takana, vaihtelun vuoksi täällä on mukava turista monen moista.

Vaikka tämä onkin Joen osasto, niin tuskin GM panee pahakseen uusista ja toivottavasti säännöllisistä vieraista.

Eller hur Joe?

Taasko sä olet siellä savun keskellä kirvelevin silmin, lohi loimuten ja etelä-helsinkiläinen mallasjuoma vajuuntuen?

Noo pitää välillä vaihtaa aluetta kun alkaa kismittää liikaa ;D ja nyt on muutenki hyvä aika alkashan viikonloppu..

Lohen loimotin ja pari nakkia. Eihän sitä köyhällä ole varaa muuta.....

Kyllä minä hiukan sitä herkkua söinkin.....ja rehellinen kun olen niin menihän siinä sixpäkki oluttakin touhutessa.

Kaukoputkesta puheenollen, niin aika kauashan sillä näkkee. Eihän se muuten kaukoputki olisikaan, vaan lähiputki.....

Kuunkin olen sillä nähnyt. Niin ja Kuoringalla katseltiin kerran kaverin mökiltä eli vastarannalta levähdyspaikan aurinkoa ottavia naisia......

Mutta kerran kyllä katsoin niin kauas, etten oikein uskonut silmiäni. Näin nimittäin maailmankaikkeuden taakse jopa pari kilometrii.

" Anna mulle tähtitaivas, anna valo pimeään. Anna mulle aamurusko, anna usko elämään. Anna mulle rohkeutta, että jaksan huomiseen. Anna edes vähän, rakkautta tähän yksinäiseen elämään...."

Naulan kantaan Nallekarhu, on perjantai 8]. Joe on näemmä jäänyt vääntämään vanhan kaverinsa Lotharin kanssa toisaalle nettisylipainiahuumorinpilkesilmäkulmassaainakinvähäsen -meiningillä, mutta saapuu kyllä tänne, kun sormia napsauttaa.

Missäs wimi on? Avanto, Kirsta, häh? Ei lomalla olo ole syy vaieta perjantaina, tiedoksi vaan. Ja kun vielä huomenna alkaa yksi juttu...

Kas, Joe saapui jo omaa tuotosta näpytellessä tänne alamuailimaan.

Täälläpäs on hiljaista tänään. Itsellä jälleen todella kelvollinen päivä takana, Haades Jr:n kanssa vedettiin hyvä pössis ja Persefone Jr. oli päivällä jossain roolipelitapahtumassa, tjsp. En ole ihan kartalla, mutta pääasia että viihtyi.

On saunottukin ja nyt voi olla iisisti muutaman tunnin. Chairman of the Board lähti saunomaan kaverilleen ja lupasin hakea kotiin ennen puolta yötä. Mitähän sitä seuraavaksi, hieman hiukoo.

Jääkaapille mars!

Onhan tässä kaikenlaista kiirettä pitänyt. Ensin aamupäivällä imuroin. Sitten hajin eukon lentokentältä tai paremminkin lentoasemalta.....kentälle eivät päästäneet.

Ei ollut eukko Miguelin luokse jäänyt tai päässyt, vaan kotiutui. Tuliaisiakin oli. Oli Malibuu, Sangriaa ja Teguilaa. T-paidankin oli mulle raskinut ostaa.

Sitten heti kohta iltapäivällä alkoi tulla jälkikasvua. Autonrenkaita vaihtelivat. Ja tietysti kyttäsivät tuliaisia hekin. Toki ruokaakin, joten piti taas rillailla. Ensimmäistä kertaa tänä keväänä rillailin laavulla.

Äsken viimeiset lähti. Jokohan voisi hieman levätä ja rauhoittua?

Jokos sisäistit Malibun, Sangrian ja tequilan? Vai onko tohveli vielä suorassa?

Mittään en ottanu. Reinot oli ihan suorassa.

Pari öltsikkää kyllä laavulla kun rillailin. Eihän sitä ilman niitä osaa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.