Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Hyvä päivä täälläkin on takana. Pojan kanssa ajettiin metsästä kolme kärrillistä koivurankoja ja varast...eikun otettiin kaksi kärrillistä hiekkaa pojanpojan hiekkalaatikkoon kunnan mailta.

Nyt kattelen yhtä matsia telkusta. En kerro mitä, kun kerran ei saa.....

Ähäkutti 42! Minä olen 62! Kymmentä vaille viisi tänä aamuna tuo maaginen luku täyttyi. Enpä olisi uskonut tätäkään päivää näkeväni.....

Lomat poislaskettuna, niin olisiko jotain kymmenen kuukautta eläkepäiviin.

Toisaalta niin ottaisikohan sitä vielä viisi vuotta lisää hommia, kun olen niin korvaamaton.....

Onnea vaan sinne päin. Korvaamattomuudesta tuli mieleen, että pitääköhän moinen nykyisin enää paikkaansa? Kokonaisia kasvojenkin siirtoja on tehty, 3D -tulostimilla voi tulostaa jo kehonosia; joten onko tuo korvan kiinnitys moista vailla olevalle enää suurikaan haaste?

Olettaisin monestakin aiemmin korvaamattomasta saatavan nykyisin korvattu, jos näin päätetään toimia. Mitäköhän Van Goch olisi aikanaan tehnyt; toki en tiedä tuliko katumapäälle missään vaiheessa korvattuaan itsensä?

Mitenkä sitten määritellään täysin korvatta oleva kansalainen korvaamisoperaatiossa, vai korvataanko korva kerrallaan? Ollaanko silloin osakorvattu? Ja kun toinenkin operatsiooni on kompleeted, niin silloin kohde on ilmeisesti täysin korvattu? Vai kokonaan korvattu?

Sori. näin kesäaikaan kun on niin paljon muutakin kuin notkua täällä.

Perjantai ja 13. päivä. Huonosti meni.

Ensin töissä tökkäsin vasemman keskisormen omaan kirveeseen auton takakontissa. Helvetinmoinen orkonen siihen tuli ja verta kuin härän kurkusta....

No sitten tuli nuorin ja vanhin poika illalla meille ja siirtivät sen vanhimman pojan vanhan asuntovaununpaskan meidän autokatokseen ja alkoivat purkaa ja rakentaa siihen uutta. Onneksi toivat täyden päkin olutta, jotta minäkin innostuin. Pomottamaan siis.

No sitten karkuuttivat toisen katin. Just löytyi ja tuli ruokakipolle sisään. Kolome tuntii oli karussa.

Eukko jossain työpaikan illanistujaisissa.

Minä loimotin lohen pojille ja nakkeja sekä makkaroita. Karelian karpaasia ja pekonimakkaroita. Karelian nakkeja tietty myös. Aina välillä kähvelsin pari olutta taskuihin niiden päkistä. Vähän ne ihmetteli kuinka paljon oli ollut kulutusta.

Miniä vaihtoi sormeen uudet sidokset ja vähän alle litran vuosi vielä.....ehkä se parantuu vielä, ettei tarvitse yöllä MediHeliä tilata.....

Sulla tuota tapahtumaa piisaa. Mä en ole saanut mitään dramaattisempaa aikaisemmaksi, kuin että työnsin Nesteen automaatilla kortin väärin päin masiinaan ajatuksissani ja siitähän se automaatti sekosi.

Tai sitten oli muuten vain sekaisin lisäksi. Mitään ylimääräisiä kortin lukulaitteita ei siinä kyllä tuntunut olevan, en saanut mitään irti vaikka koitin. Seuraamme tilannetta.

Virkistävää nukkua joskus hieman pidempään lauantaina. Tänään ei ole ohjelmassa mitään pakottavaa, voi tehdä tai olla tekemättä oman mielensä mukaan.

Kuinkas Joen vamma voi?

Kiitos kysymästä. Vamma voinee hyvin. Itse asiassa en tiedä, miten se voi, kun en ole katsellut eilisen sitomisen jälkeen. Ei kuitenkaan pakota pahemmin.

Rauhallisesti olen tämän päivän ottanut. Polvea olen leppuuttanut sormen ohella ja vain vähän klapeja pinosin. Pojanpojan kanssa touhuttiin myös.

Telkkaria katseltiin myös. Tulihan sieltä ohjelmaakin, joten ei tarvinnut mustaa kuvaruutua toljottaa....

Saunaan ei taida olla menemistä.

Saahan sitä saunaan mennä, mutta saunominen jääköön väliin kuitenkin. Sikäli kun siellä muut käy, niin menet siihen lähistölle tölkki tai muu vastaava kädessä kannustamaan. Monesti tärkeintä on ajatus ja olkoon se sitä nytkin. Mutta itseltä nousee kohta kytkin, sauna-aika on lähellä ja sinne Haades mielevi.

Mitä te olette menettäny . Nyt on älypuhelin johon voi sanoo tekstarin .Voiko näin tehdä .Täällä
Haades voiko saada meidän ääntä tänne .?

Jos sun puhelimeesi voi sanella tekstarin, niin pitää aktivoida kyseinen toiminto (asetuksista ainakin). Kun se on aktiivinen, viestin yhteydessä kirjoitettaessa lienee mikrofonin kuvake, jolla sen saa päälle.

Voi toki olla, että mikin painaminen pelkästään vie prosessin maaliin. Eri käyttöjärjestelmillä (ja puhelinvalmistajien versioilla näistä) on hieman erilaiset toteutukset.

Edit: luin näemmä wimin viestin huonosti. Kyllä tänne voi ääntä saada, mutta tuskin niin kuin haluat tai ajattelit.

Kiinnostaahan se. Aina.

Nyt kauneusunille. Illemmalla tulee ystäväperhe kylään ja ilta voi hyvinkin mennä sellaisessa " vapaassa seurustelussa " loimulohineen ja pihveineen. Unohtamatta ehkäpä jopa paria kylmää oluttakin.....kun on sentään 20 astetta lämmintä.

Tänään frisbeegolfissa oma ennätys Joen radalla. Käsittämättömän hieno ilta täällä ja valtavasti porukkaa kirkon rinteellä Joen rannassa. Ihme kun kirkko ei hyödynnä tuota. Tänään siellä grillaajaa, luutun soittajaa, pelien pelaajaa, laulajaa jne. Koko yhteiskunnan kirjo siellä 500 metrin sisällä kirkossa.

Muutama pappi , jotka osaa soittaa ja laulaa ilma liperiä olisi ollut kova sana. Puhumattakkaan sitä jos jollain olisi ollut iso grilli ja jonne kaikki olisivat voineet viedä syötävää. Kirkon lähellä on niin valtavan hieno paikka, jota kirkon pitäisi osata hyödyntää varsinkin nuorisolle. He janoavat paikkaa jossa tehdä omia juttujaan. Leijan lennättäjiä ei ole paljon Joensuussa .

No tämä ei varmaan mene täällä eteenpäin, mutta taidan laittaa kirkon sivuille. En ole mikään uskovainen ,mutta jos maksan kirkollisveron, kai sitä voi jotain vaatiakin.

Kirkossa tietysti vois olla lainattavia frisbeegolfkiekkoja, leijoja, mölkkyjä, kuuiia . Mutta ehkä enemmänkin toimintaa jossa ohjataan kaikkeen 5-12 v. lapsia. Vanhemmat seuraa mukana. Todennäköisesti kirkko toimii jo näin.

Itse olen nauttinut seurakunnan kerhopalveluista ja näytelmäkerhoista, mutta en urheilupalveluista, koska ei niille ollut tarvetta. Koko Pilkon kylä onnistui niihin. Kuitenkin kirkon kerhot ja muut toiminnat ovat syvällisesti vaikuttaneet minuun. Kun kerho-ohjaaja puhui Afrikan köyhistä , ja omista kokemuksistaan lähetystyöstä Afrikassa, kyllä se jonkinlaisen vanan jätti päähän.

Lopetan tähän tässä vaiheessa kirkon jutun ihmisen elämään.

Kelpo ajatus wimi. Olipahan taas hieno päivä kaikin tavoin ja kepillä huitojatkin hoitivat hommansa kiitettävästi. En valita.

Kiirettä on pitäny. Perjantai-illalla paljon vieraita. Pikkutunneille meni. Loimotin ja rillailin ja lauloin.....

Kolmiottelussa voitettiin akat.

Eilen satoi vettä ja väsytti. Yksillä synttäreilläkin piti käydä. Mittään en ottanu. Paitsi kahvii ja kakkuu.

Tänään olin puusavotassa. Polvi on saakelin kippee. Huilin nyt, että jaksan aamulla mennä töihin leppäämään ja muita komentelemaan....

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.