Jos tämä olisi niin helppoa, kuin Spetter koittaa esittää, olisi se jo tehty. Kysymyshän on pohjimmiltaan riskien hallinasta ja tässä yrityksessä riski menettää kaikki rahansa on hyvin suuri. Jos nyt verrataan esim. jääkiekkoon, jossa hinta lienee siinä 40€ molemmin puolin riippuen vähän tilauspaikasta ja määräaikaisuuksista ym., niin olen ymmärtänyt, ettei tuo ole mikään kultakaivos televisioijille. Tähän toki vaikuttaa tv-oikeuksista maksettu hinta.
Lyhyesti vaikuttaa siis siltä, että jos panostamalla tuotantoon ihmeen kaupalla saisi koripallosta joka kodin urheiluviihdettä muutamassa vuodessa (kun on ensin ne muutaman vuodet tehnyt persnettoa katsojamäärän ollessa liian pieni), niin kyllä liitto sitten varmasti ulosmittaisi sen ylimääräisen tuoton tv-oikeuksien hinnassa. Ei kovin kannustava tilanne mediayhtiölle lähteä jotenkin kasvattamaan panostustaan tv-tuotteena marginaalilajiin.
Mitä tulee nykyiseen tuotteeseen, niin mielestäni se on vähintään hintansa arvoinen. Joillekin studioanalyysit ovat varmasti arvokkaita, mutta ainakaan minulle eivät mitenkään välttämättömiä enkä haluaisi niistä maksaa yhtään mitään.