- Viestejä
- 1 607
Vs: Korisliigan nykytila
Kyllä, tarkoitin asiakaskunnalla sekä nykyisiä että potentiaalisia uusia asiakkaita. Jälkimmäiset ovat kieltämättä erityisen kiinnostavia. Korisliigahan tarvitsee paljon lisää maksavia katsojia. Noin 2 000 runkosarjan keskiarvo antaisi terveen pohjan taloudelle.
Asiakassegmentit voidaan ryhmitellä eri tavoin.
Esimerkiksi:
Lapsiperheet
Juniorit ja heidän vanhempansa
Lajiniilot, valmentajat ja muut ns. asiantuntijat
Ns. Pukumiehet ja yhä enemmän myös jakkupuku naiset.
Uuden etsijät ja tutustujat (erityisen kiinnostava segmentti)
Harmaat pantterit
jne.
Perimmiltään kilpaillaan ihmisten ajankäytöstä. Vaihtoehtomme on koris urheiluviihde tapahtumana.
Ihminen suunnistaa aina mielihyvää ja iloa kohti. Pois kaikesta hankaluutta aiheuttavasta. Päätös ajankäytöstä viihdettä kuluttamalla tehdään pääosin tunnepohjalla, vaikkakin saatetaan perustella jälkikäteen itselle järjelläkin.
Oppia voi ihmisiä haastattelemalla, mutta myös parhaista käytännöistä oppimalla maailmalta, missä koriskulttuuri on meitä pidemmällä. Vaikkapa USA:n yliopistokoris tai NBA voivat antaa hyviä vinkkejä. Myönnetään että olosuhteemme ovat aivan erilaiset. Toki innovatiivinen out of the box ajattelu ja koriskulttuurin evoluutiokin ovat mahdollisuuksiamme. 8]
Kyllä, tarkoitin asiakaskunnalla sekä nykyisiä että potentiaalisia uusia asiakkaita. Jälkimmäiset ovat kieltämättä erityisen kiinnostavia. Korisliigahan tarvitsee paljon lisää maksavia katsojia. Noin 2 000 runkosarjan keskiarvo antaisi terveen pohjan taloudelle.
Asiakassegmentit voidaan ryhmitellä eri tavoin.
Esimerkiksi:
Lapsiperheet
Juniorit ja heidän vanhempansa
Lajiniilot, valmentajat ja muut ns. asiantuntijat
Ns. Pukumiehet ja yhä enemmän myös jakkupuku naiset.
Uuden etsijät ja tutustujat (erityisen kiinnostava segmentti)
Harmaat pantterit
jne.
Perimmiltään kilpaillaan ihmisten ajankäytöstä. Vaihtoehtomme on koris urheiluviihde tapahtumana.
Ihminen suunnistaa aina mielihyvää ja iloa kohti. Pois kaikesta hankaluutta aiheuttavasta. Päätös ajankäytöstä viihdettä kuluttamalla tehdään pääosin tunnepohjalla, vaikkakin saatetaan perustella jälkikäteen itselle järjelläkin.
Oppia voi ihmisiä haastattelemalla, mutta myös parhaista käytännöistä oppimalla maailmalta, missä koriskulttuuri on meitä pidemmällä. Vaikkapa USA:n yliopistokoris tai NBA voivat antaa hyviä vinkkejä. Myönnetään että olosuhteemme ovat aivan erilaiset. Toki innovatiivinen out of the box ajattelu ja koriskulttuurin evoluutiokin ovat mahdollisuuksiamme. 8]