Koripallo.com

LrNMKY 2008-2009

Vs: LrNMKY 2008-2009

Se on liitolle hankala paikka tämä. Minä luulen, ettei liitto vie sarjapaikkaa ennen kuin on täysin selvää, ettei raha-asioita pystytä hoitamaan.
Tässä vaiheessa voinee ihmetellä, kun asia ei vaikuttane lopputulokseen, miten olisi mahdollista rakentaa menestyvä joukkue ja hoitaa myös velkaa samanlaisella budjetilla, millaisella menestysvuosina tuli sitä velkaa. Kysyn vaan.

JOEN SUU sanoi:
Nyt Valpola kuitenkin kertoo, ettei tämä nyt aivan päivästä ole kiinni.

Yllättikö tämä jonkun?

jokelos sanoi:
Se on liitolle hankala paikka tämä. Minä luulen, ettei liitto vie sarjapaikkaa ennen kuin on täysin selvää, ettei raha-asioita pystytä hoitamaan.

Se on liitolle hankala paikka, jos joukkue kaatuu kesken kauden. Se nimittäin osoittaisi, että liigalisenssimenettely on pelkkä byrokraattinen paperinpyöritys, joka ei luo lisäarvoa kenellekään.

Siksi minusta liiton pitää olla nyt LrNMKY:n kohdalla 158,5% varma, että joukkue selviää alkavasta kaudesta sekä taloudellisesti (ei konkurssia) että urheilullisesti (putoaminen divariin ok, Aura-Basketin malli ei ok).

Jokeloksen laskelmia on varmasti moni muukin ihmetellyt, sillä ainakin minun mielestäni yhtälö on mahdoton. Mutta tietysti, jos liitossa on intoa ja palavaa halua pitää Namikaa kiviriippana sarjassa, niin ottakoon sitten vastuunkin.

Mutta toisaalta jos kerran Pohojalaasten halukkuutta on jo tiedusteltu, niin siitä saa käsityksen, ettei Namikalla taida paljon toivoa olla?

Tuo yhtälö taloudellisesti ja urheilullisesti menestymisestä samalla, kun hoidetaan puolen miljoonan velkoja, taitaa sekin olla aivan liian vaikea ratkaistavaksi?

Herbert sanoi:
Se on liitolle hankala paikka, jos joukkue kaatuu kesken kauden. Se nimittäin osoittaisi, että liigalisenssimenettely on pelkkä byrokraattinen paperinpyöritys, joka ei luo lisäarvoa kenellekään.

Siksi minusta liiton pitää olla nyt LrNMKY:n kohdalla 158,5% varma, että joukkue selviää alkavasta kaudesta sekä taloudellisesti (ei konkurssia) että urheilullisesti (putoaminen divariin ok, Aura-Basketin malli ei ok).
Mistähän tämä 158,5% muodostuu. Matematiikka on muutenkin heikko puoli, joten selittäisitkö tyhmälle, onko sata prosenttia vähemmän kuin tuo esittämäsi luku. Toisaalta paljonko on sata prosenttia 158,5:stä prosentista.
Ja miksi namikan kohdalla pitää olla varmempi kuin esim. jo aikaisemminkin talousvaikeuksissa olleen joukkueen kanssa.
Edelleenkin nostan hattua taustaryhmälle on tulos sitten mikä tahansa. Hyvä, että joku jaksaa yrittää, vaikka rakkikoirien räksytys varmaan haittaakin keskittymistä.

Rakkikoirien räksytys haittaa taustaryhmän keskittymistä?? Onkos siellä Lappeenrannassa paljonkin tuollaisia rakkikoiria? Vai onko taustaryhmä kpcomin vallassa jotenkin ja täältä henkiset voimavaransa ammentaa?

Mutta todellakin voimme nostaa hattua, että joku edes jotain yrittää. Mutta kyllähän Meltokin voi katsoa peiliin,kun syyllisiä tähän ahdinkoon etsitään. Vai onko jorö sitä mieltä, ettei hänellä olisi aikaisemmin ollut mahdollisuutta siihen puuttua? Eikös hän kuitenkin ollut sellaisessa asemassa, kun hänen johdollaan Turunenkin lopulta erotettiin? Taisi Melto kuitenkin olla melko tiukasti Turusen talutusnuorassa?

Ja jos taas esim. minua rakkikoiraksi haukut, niin en ymmärrä, miten tähän katastrofiin pitäisi suhtautua. Alkaa päitä silittämään ja jopa taas kerran valehtelemaan, että kyllä kaikki on kuitenkin hallinnassa ja balanssissa? Ja Namikan johtomiehiä Turusen johdolla pitäisi varmaan kehua, niin ei taustaryhmän keskittyminen herpaannu eikä häiriinny?

Sitä paitsi ( en nyt tarkoita Sinua jörö ) sanonta " sitä saa, mitä tilaa ", on hyvinkin sopiva sanonta useammallekin lappeenrantalaiselle korisfanille ja sille, miten on tiedetty asioiden olevan kunnossa, kun joku on vähänkään epäillyt sitä, että millä rahoilla oikein operoitiin.

Joten kun asiat nyt ovat siellä retuperällä, niin se vain on kestettävä, vaikka ymmärrän senkin, että tiukille se ottaa. Ja on todellakin turhaa alkaa syyttämään Namikan ongelmista minua tai muita, sillä emme todellakaan ole olleet niitä tekemässä. Eikä ne ongelmat siitä parane tai pahene, vaikka mitä täällä kirjoiteltaisiin tai spekuloitaisiin.

JOEN SUU sanoi:
Rakkikoirien räksytys haittaa taustaryhmän keskittymistä?? Onkos siellä Lappeenrannassa paljonkin tuollaisia rakkikoiria? Vai onko taustaryhmä kpcomin vallassa jotenkin ja täältä henkiset voimavaransa ammentaa?

Mutta todellakin voimme nostaa hattua, että joku edes jotain yrittää. Mutta kyllähän Meltokin voi katsoa peiliin,kun syyllisiä tähän ahdinkoon etsitään. Vai onko jorö sitä mieltä, ettei hänellä olisi aikaisemmin ollut mahdollisuutta siihen puuttua? Eikös hän kuitenkin ollut sellaisessa asemassa, kun hänen johdollaan Turunenkin lopulta erotettiin? Taisi Melto kuitenkin olla melko tiukasti Turusen talutusnuorassa?

Ja jos taas esim. minua rakkikoiraksi haukut, niin en ymmärrä, miten tähän katastrofiin pitäisi suhtautua. Alkaa päitä silittämään ja jopa taas kerran valehtelemaan, että kyllä kaikki on kuitenkin hallinnassa ja balanssissa? Ja Namikan johtomiehiä Turusen johdolla pitäisi varmaan kehua, niin ei taustaryhmän keskittyminen herpaannu eikä häiriinny?

Sitä paitsi ( en nyt tarkoita Sinua jörö ) sanonta " sitä saa, mitä tilaa ", on hyvinkin sopiva sanonta useammallekin lappeenrantalaiselle korisfanille ja sille, miten on tiedetty asioiden olevan kunnossa, kun joku on vähänkään epäillyt sitä, että millä rahoilla oikein operoitiin.

Joten kun asiat nyt ovat siellä retuperällä, niin se vain on kestettävä, vaikka ymmärrän senkin, että tiukille se ottaa. Ja on todellakin turhaa alkaa syyttämään Namikan ongelmista minua tai muita, sillä emme todellakaan ole olleet niitä tekemässä. Eikä ne ongelmat siitä parane tai pahene, vaikka mitä täällä kirjoiteltaisiin tai spekuloitaisiin.

En millään malta olla sanomatta tuohon, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, vai miten se oli...

Miksi sinä niin kiihkeästi haluat syyllisiä löytää?

Enhän minä syyllisiä etsi. Nehän ovat jo kaikkien tiedossa.

En millään malta olla kysymättä, miksi sinä HerjaHuiska niin kiihkeästi minun kirjoituksiani aina lainailet ja kommentoit? Taidat pitää niitä jotenkin tärkeinä?

Tässä aineistoa Joelle kommentointiin http://www.esaimaa.fi/urheilu

Imre sanoi:

Ei voi kun nostaa hattua, jos on löytynyt taustaryhmää, joka on maksanut akuutit maksut tuosta vaan pois.
Mahtoiko hookit ja lay upit (viime vuosien innokkaimmat namika-hehkuttajat) ostaa kausikortit ;D ;D ;D

Imre sanoi:
Etelä-Saimaa on näköjään kuullut samat huhut, jotka on Tampereellakin kuultu.

Jarmo Laitinen olisi ja on erittäin tervetullut, varsinkin koska Pyrintö on pelityylillisesti ollut jörön ykkössuosikki jo jonkin aikaa.
Ja mitä tuohon rakkikoiraepisodiin tulee, niin tosiasiassa täällä .comissa on taustaryhmäläisiä lukijoina ja ihminen kuitenkin kaipaa työstään edes joskus positiivista palautetta ja kannustusta, jota tätä kautta voi sitten antaa. Vihulaisten kuuluukin olla kriittisiä, mutta ei kannata hermostua, jos puolustamme omiamme.

Nyt, kun vaikuttaa sille, että aurinko saattaa taas nousta, niin eiköhän sieltä ne huukit ja leijapitkin ryömi koloistaan hehkuttamaan ;D ;D ;D ;D ;D

jörö sanoi:
Nyt, kun vaikuttaa sille, että aurinko saattaa taas nousta, niin eiköhän sieltä ne huukit ja leijapitkin ryömi koloistaan hehkuttamaan ;D ;D ;D ;D ;D

Ne tais mennä Turusen mukana.

Onko taas perustettu uusi taustaryhmä? Siis jo toinen?

Eipä täällä ole tainnut kukaan taustaryhmää mollata. Päinvastoin. Hattuahan heille on kaikki nostaneet. Mutta onko nyt niin, että Melto on pudonnut kuvioista pois? Siis ennenhän hän oli kommenttien antaja, mutta nyt lehdessä kirjoitetaan, että " taustaryhmästä kerrotaan..."?

Tietysti kun lehden juttua lukee, niin siitä paistaa läpi sellainen liiton suuntaan tarkoitettu ylipositiivinen vaikutelma. " pelit näyttävät jatkuvan " ja " sarjapaikka näyttää todennäköiseltä " Nämähän ovat vain toimittajan päätelmiä, ei suinkaan vielä liiton.

Kuitenkin velat ovat mitä ovat ja edelleen yhtälö on vaikea, ellei mahdoton. Eli miten rakennat joukkueen, joka menestyy ja samalla lyhennät velkoja oleellisesti?

Mutta kuten olen jo ennenkin maininnut, niin myös minä toivoisin koriksen jatkuvan Lappeenrannassa. Ei näitä " syrjäkylien " joukkueita sarjassa koskaan liikaa ole. Mutta jos niin hyvin käy, että päästään jotenkin jaloilleen tai edes polvilleen, niin toivottavasti tämä kaaos opettaa johtajia tulevaisuutta ajatellen.

Mutta hei! Eikös se Laitinen ole ollut vähän samanlainen " diktaattori " kuin Turunenkin?

Ps. Taisi jörökin paljastua taustaryhmäläiseksi?

Ps II. Jokeloksellekin tiedoksi, että lehtijutussa mainittiin, että taustaryhmä aikoo maksaa sen akuutin 100.000 euroa. Missään ei ollut mainintaa, että se olisi jo ne maksanut. Ja aika tyhmäähän se olisikin, että maksaisivat ennen kuin sarjapaikka on varma. Mutta varmaan jonkinlaisen vakuuden tiettyjen maksujen hoitamisesta ovat antaneet.

Ps III. Ja puolen tunnin päästähän sitten ollaan taas viisaampia. Siis tästä asiasta.

Huh huh, käry kävi. Nyt onkin kiire antamaan lehdistölle lausuntoa. Missäs se tilaisuus nyt olikaan.

Älä huoli Jörö. Melto on kuitenkin paikalla ja avannee "sanaisen arkkunsa" just now.

Hieno homma! :D Olisi ollut sääli jos Lappeenranta olisi tipahtanut liigasta pois.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.