Koripallo.com

Mieshuoraus

Vs: Mieshuoraus

1.Oletko mieshuora?
2.Kannattamasi joukkue?
3. Kuinka monta Korisliiga- matsia olet nähnyt? Kuinka moni niistä oli livenä?
4. Kuinka monta NBA-peliä olet nähnyt? Kuinka moni niistä oli livenä?
5.Miksi et käy katsomassa Korisliiga-pelejä/ Mikä on pielessä Korisliigassa?

1.En ymmärrä käsitettä "mieshuora".
2.Nuggets/Honka.
3.50, 5-10 livenä.
4.20, 0 livenä.
5.Laiskottaa

Nuggets15 sanoi:
Saisimmeko kuulla myös itse rööriroopen vastaukset?
toki

1.Oletko mieshuora?
2.Kannattamasi joukkue?

1.Sisimmässäni toivon etten ole
2.Tietysti UU
3.Mitäs niitä nyt tulee? Kaudessa on noin 40 peliä ja kymmenisen vuotta olen käynyt melkeinpä joka ikisessä pelissä, sitä ennen silti todella paljon. Reippaasti yli 400 voi olla jopa 500?
4.3-5 teeveestä viime kautena. Piti käydä katsomassa livenäkin muttei ehtiny.
5.-

rööriroope sanoi:
3.Mitäs niitä nyt tulee? Kaudessa on noin 40 peliä ja kymmenisen vuotta olen käynyt melkeinpä joka ikisessä pelissä, sitä ennen silti todella paljon. Reippaasti yli 400 voi olla jopa 500?

Tätä lukiessa voisin sanoa että paljon vähemmän, jos et edes muista että 44 ottelun sarja on ollut vasta muutaman vuoden ja sitä ennen on ollut kolmin- ja kaksinkertaisia ottelukierroksia. Lisäksi puolet otteluista on vierasotteluita. Luulisin, että itse olen käynyt n. 150 liigaottelussa kahdenkymmenen viime vuoden aikana. Lisäksi varmaan nelinkertainen määrä junioreiden sarjaotteluita, mutta isoon osaan olen osallistunut valmentajana joten niitä tuskin voi laskea.

1.Oletko mieshuora?
En.

2.Kannattamasi joukkue?
Namika Lahti / LA Lakers

Eiköhän niitä yli 300 ole tullut vuosien mittaan nähtyä. Lähes poikkeuksetta viimekausien aikana jokainen koti ja vieraspeli nähty livenä, muutama Joensuun keikka jäänyt runkosarjassa tekemättä.

n.50 / Livenä ikävä kyllä en yhtään, sarjan ollessa tauolla kesäaikaan.

-

Puskajussi sanoi:
Tätä lukiessa voisin sanoa että paljon vähemmän, jos et edes muista että 44 ottelun sarja on ollut vasta muutaman vuoden ja sitä ennen on ollut kolmin- ja kaksinkertaisia ottelukierroksia. Lisäksi puolet otteluista on vierasotteluita. Luulisin, että itse olen käynyt n. 150 liigaottelussa kahdenkymmenen viime vuoden aikana. Lisäksi varmaan nelinkertainen määrä junioreiden sarjaotteluita, mutta isoon osaan olen osallistunut valmentajana joten niitä tuskin voi laskea.
Katsos Korihaithan on tunnetusti mestaruusjoukkue niin playoffs-pelejäkin kertyy 8)

JNS

rööriroope sanoi:
Oletko sinä ja Hullued sama henkilö vai miten voit perustella toisen mielipiteitä? Ei se ole mikään perustelu, että ei ole pohjoisesta tai että on pohjoisesta. Miksi pitäisi olla pohjoisesta?

En mä perustellut kenenkään mielipiteitä. Tarkoitin vaan, etteikö riitä perusteluksi se, että ei ole pohjoisessa joukkuetta. Lähtisitkö Sinä katsomaan pelejä usean sadan kilometrin päähän?

JoNeS sanoi:
En mä perustellut kenenkään mielipiteitä. Tarkoitin vaan, etteikö riitä perusteluksi se, että ei ole pohjoisessa joukkuetta. Lähtisitkö Sinä katsomaan pelejä usean sadan kilometrin päähän?
EN, joten miten se vaikuttaa sarjan kiinnostavuuteen?

rööriroope sanoi:
P.S. Odotan kingjamesi/l-train/king james/thechosenone:n ja Iskenderin näyttäytymistä
1.Oletko mieshuora?

2.Kannattamasi joukkue?

1. En

2. RaBa, Pistons

3. Kyllähän ukissa on mukaavaa käydä ja livenä vuosien varrella on tullut katottua joku 15. TV-stä katson aina kun tulee.

4. EOS. Katson pelejä harvoin arkisin öisin, paitsi playoffien aikaan ja tietysti kaikki urkkiplussan matsit ainakin. 0 livenä

5. Kyllä käyn, mutta valitettavasti harvoin, koska kyytiä on useimmiten vaikea saada.

Petyitkö rööriroope?

Olen näköjään ylpeä mieshuora, mikä terminä on ehkä typerin mitä olen ikinä kuullutkaan. Tuntuu erikoiselta vaatia suosimaan kotimaista liigaa yli NBA:n ottaen huomioon sen tarjoaman viihdearvon ja tason. Oman paikallisen seuran edesottamuksia saa nykyään seurata oikeastaan surkuhupaisen ajatuksin. Asioiden laita on niin huono, etten suostu jalallani astumaan koko halliin. Vuosien saatossa on liigaa tullut seurattua, mutta nykyään ei ollenkaan, johon vaikuttaa ainakin paikallisen seuran pelleily, "otetaan pari hyvää jenkkiä ja ne tekee kaikki"-mentaliteetti, pelaajiston junnupainokkuus(useimmat lahjakkaat junnut lopettaa jostain syystä koriksen hyvin varhain, eikä valmiita pelaajia tule lainkaan), fyysisyyden puute.

Tuossa nyt muutama syy. Nykyään kannatan spursseja, enkä ole liiemmin kiinnostunut edes maajoukkueen matseista, koska muutama yksittäinen pelaaja+valmentaja suiduttaa suunnattomasti. Jos haluaa nähdä fyysistä, taidokasta ja järjestelmällistä koripalloa, ei kannata katsoa suomalaista koripalloa. Jos haluaa seurata oman kylän poikien vaihtopenkillä istumista, muutaman vanhemman junnun syöttelyä ja tusinajenkkien heittelyä niin sitten urheiluhalleihin haukkumaan tuomareita.

Joukahainen sanoi:
Jos haluaa seurata oman kylän poikien vaihtopenkillä istumista, muutaman vanhemman junnun syöttelyä ja tusinajenkkien heittelyä niin sitten urheiluhalleihin haukkumaan tuomareita.
Katsotaanpa Italian liigaa. Harvassa seurassa on enää kotimaisia pelaajia. Pahimpana on tietysti Siena, jossa vain 1 italialainen saa peliaikaa. MUtta arvaa miten Suomi-koriksen saa nostettua ylöspäin? - Käymällä peleissä! Se on turha valittaa huonoa tasoa, jos ei viitsi edes käydä katsomassa.

Muistuttaja

Puskajussi sanoi:
Tätä lukiessa voisin sanoa että paljon vähemmän, jos et edes muista että 44 ottelun sarja on ollut vasta muutaman vuoden ja sitä ennen on ollut kolmin- ja kaksinkertaisia ottelukierroksia.

Ja divarikaudella Korihait pelasi 26 runkosarjan ottelua..

OutoaLogiikkaa

rööriroope sanoi:
Katsotaanpa Italian liigaa. Harvassa seurassa on enää kotimaisia pelaajia. Pahimpana on tietysti Siena, jossa vain 1 italialainen saa peliaikaa.

Puhuit tuossa aiemmin, että Liettua pärjää koripallossa, koska maassa ei "huorata" NBA:ta. Kuitenkin olympialaisissa Latvian joukkueen 7 parasta pistemiestä pelasi ulkomailla, 2 juuri tuossa mainitsemassasi Sienassa. Mitä sinä nyt oikein haet takaa?

Enemmän kotimaassaan pelaavia italialaisia Italian koripallomaajoukkueessa on kuin Liettuassa pelaavia liettualaisia Liettuan maajoukkueessa. Angolan joukkueessa kaikki pelaajat pelaavat Angolassa, mutta niin vain jäivät viimeiseksi olympiakoriksessa.

OutoaLogiikkaa sanoi:
Puhuit tuossa aiemmin, että Liettua pärjää koripallossa, koska maassa ei "huorata" NBA:ta. Kuitenkin olympialaisissa Latvian joukkueen 7 parasta pistemiestä pelasi ulkomailla, 2 juuri tuossa mainitsemassasi Sienassa. Mitä sinä nyt oikein haet takaa?

Enemmän kotimaassaan pelaavia italialaisia Italian koripallomaajoukkueessa on kuin Liettuassa pelaavia liettualaisia Liettuan maajoukkueessa. Angolan joukkueessa kaikki pelaajat pelaavat Angolassa, mutta niin vain jäivät viimeiseksi olympiakoriksessa.
Vielä kun saataisiin oikeat maat niin olisi hyvä.

Mitä itse ajat takaa? Mikä oli tuon heittosi pointti, joka ei liittynyt mitenkään mihinkään?

OutoaLogiikkaa

rööriroope sanoi:
Mitä itse ajat takaa? Mikä oli tuon heittosi pointti, joka ei liittynyt mitenkään mihinkään?

Pahoittelen, että käytin kerran Liettuan sijasta Latviaa. Ehkä osasitkin päätellä, että kyse oli Liettuasta.

Halusin kysyä sinulta, mitkä ovat perustelusi sille, että Liettuassa ei harrasteta "huorausta".

OutoaLogiikkaa sanoi:
Pahoittelen, että käytin kerran Liettuan sijasta Latviaa. Ehkä osasitkin päätellä, että kyse oli Liettuasta.

Halusin kysyä sinulta, mitkä ovat perustelusi sille, että Liettuassa ei harrasteta "huorausta".
Kyllähän sitä joka maassa harrastetaan, sitä ei voi koskaan kitkeä pois. Toisaalta huoraus on siellä hieman ymmärrettävämpää, koska ''oman kylän pojat'' pelaavat Euroopan huippusarjoissa ja NBA:ssa.

Ihan jos katsojamääriä seuraa, niin voi nähdä kuinka paljon niitä on, jotka jäävät kotiin katsomaan NBA:ta eivätkä mene katsomaan paikallista korista. Viime kaudella Rytasin peleissä kävi n.10 000 jos oikein muistan ( googlettakaa, en jaksa) ja Zalgirisin pelit olivat yleensä melkeinpä lopppuunmyytyjä.

Se on vaan heidän "kansallislaji", joten ei voi verrata... Tai vertaa sitten suomen jääkiekon saamaan medianäkyvyyteen ja katsojamääriin..

OutoaLogiikkaa

rööriroope sanoi:
Kyllähän sitä joka maassa harrastetaan, sitä ei voi koskaan kitkeä pois. Toisaalta huoraus on siellä hieman ymmärrettävämpää, koska ''oman kylän pojat'' pelaavat Euroopan huippusarjoissa ja NBA:ssa.

Ihan jos katsojamääriä seuraa, niin voi nähdä kuinka paljon niitä on, jotka jäävät kotiin katsomaan NBA:ta eivätkä mene katsomaan paikallista korista. Viime kaudella Rytasin peleissä kävi n.10 000 jos oikein muistan ( googlettakaa, en jaksa) ja Zalgirisin pelit olivat yleensä melkeinpä lopppuunmyytyjä.

Lietyvos Rytas pelaa Euroliigapelinsä isossa hallissa. Normaalit sarjapelit pienemmässä, Rytasin sivuilta lainaan "Lietuvos Rytas basketball arena is designed for the team's practises and also for LKL and SEB BBL games which draw less interest from spectators. Seating capacity is 1700." Joten älä nyt edes yritä mitään kymmenen tuhannen katsojamääriä yleistää. Tossa katsojakeskiarvoja Euroopasta

1. ACB (Spain): 6387.00 in attendance per game
2. Lega (Italy): 3740.81
3. ProA (France): 3503.56
4. Bundesliga (Germany): 3469.75
5. LEB Gold (Spain): 2944.44
6. Baltic Elite Division: 2238.97
7. ProB (France): 1720.00
8. Beko League (Turkey): 1363.31
9. A1 (Greece): 1228.29
10. ProA (Germany): 1039.12
11. Finland: 865.67
12. LNBA (Switzerland): 678.93
13. ProB (Germany): 636.11
14. Baltic Challenge: 420.73

Väkilukuun suhteutettuna Suomi pärjää oikein hyvin. Rytas kerää yleisöä Euroliigapeleissä, mutta niin keräsi ToPokin aikoinaan Euroliigassa.

Mistä sinä sen muuten repäisit, ettei Liettuassa NBA:ta seurata, vaikka maalla on tällä hetkellä 4 NBA-pelaajaa, Suomella ei yhtään?

Koripallo on Liettuan kansallisurheilulaji ja esimerkiksi maan kuuluessa Neuvostoliittoon se toimi koripallokeskuksena tuottaen mm. 4 avainpelaajaa olympiakultajoukkueeseen 1988? Suomessa koripallo edelle menee jääkiekko (Jokerien katsojakeskiarvo 8500), jalkapallo jne.

Sitä minä en edelleenkään tajua miten mielestäsi NBA-seurojen kannattaminen heikentää suomalaiskoripalloilua. Kaikki lajiin liittyvä harrastuneisuus ja fanaattisuushan lisää tunnettavuutta ja sitä kautta harrastajien määrää. NBA:ta ja korisliigaa seuraavia on varmasti enemmän kuin pelkästään NBA:ta seuraavia.

Ainoastaan siitä olen kanssasi samaa mieltä, että Suomen sisällä on outoa, jos esimerkiksi joensuulainen (ilman Espoo-taustoja) kannattaa Honkaa jne.

OutoaLogiikkaa sanoi:
Lietyvos Rytas pelaa Euroliigapelinsä isossa hallissa. Normaalit sarjapelit pienemmässä, Rytasin sivuilta lainaan "Lietuvos Rytas basketball arena is designed for the team's practises and also for LKL and SEB BBL games which draw less interest from spectators. Seating capacity is 1700." Joten älä nyt edes yritä mitään kymmenen tuhannen katsojamääriä yleistää. Tossa katsojakeskiarvoja Euroopasta
http://www.ballineurope.com/european-basketball/euroleague/the-attendances-of-the-european-competitions/

siellä kyllä lukee, että 10.000 seitsemässä ekassa pelissä

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.