Tämä kysymys on pitkään mietittänyt itse kutakin, mutta kannattaa olla vain hyss asian kanssa...eräs nimimerkki ottaa tämän kysymyksen liian henkilökohtaisesti eikä järkevää keskustelua saa millään aikaiseks.
Provosoidaan jos sitten provosoidaan.
Hys hys -linjalla puolustelet sitä ettet halua, osaa tai uskalla esittää kritiikkiä HBA:ta kohtaan sen sijaan että nostaisit mielestäsi epäkohtia esiin. Vaikenet itse asiasta ja vihjaat jonkun ottavan henkilökohtaisesti. Jos tarkoitat nimimerkillä minua olen siitä aika otettu tai sitten en. Olenko jotenkin ollut tappamassa tästä keskustelua, se ei ainakaan ole ollut tarkoitukseni. Perustele hys hys -väitteesi niin siihen voisi ottaa kantaa. Muuten väitteesi ovat "Dettman on p...." ja "Sipilän vika" -luokkaa. Pystyt parempaan.
HBA:n ikisynniksi aina luetaan, että se vie pelaajat muista joukkueilta. Entä jos se pystyy tarjoamaan hyvät harjoitteluolosuhteet koulun ohessa? Paremmat kuin kasvattajaseura. Olen ymmärtänyt että monelta osin HBA:ssa noin toimitaan. Onko se väärin? Entä jos muut seurat tekisivät samoin? Onko joku pelaaja viety väkisin HBA:han kotiseurastaan. Eikö lukiolaisikäinen pelaaja ja hänen vanhempansa saisi valita heille parhaalta tuntuvaa paikkaa. Suuremmilla seuroilla, esim. Hongalla, Namikalla, Pyrinnollä lienee enemmän resursseja niin halutessaan ja laajempi pelaajakunta kuin monella maakuntaseuralla. Tämäkin on realismia. ***
Maajoukkueiden valinta ja perusteet taas ovat lähes loputon keskusteluaihe ja niin saa ollakin. Tein jokunen vuosi sitten listauksen Susileirille valituista nuorista (leirit vuodelta 2016 alkaen) ja kuinka heidän joukosta sitten valikoitui nuoren maajoukkueet. Siitä listasta jokainen voi päätellä ketä suosittiin vai suosittiinko. Ihan tätä samaa keskustelua käytiin viime talven naisten maajoukkueen valinnoista joten ei mitään uutta alla auringon. Ja on aivan hyvä että asiasta keskustellaan, sitä vartenhan tämä palsta on.
*** Lisäys: Jos ja kun nuorten kehityskulkua haluttaisiin kohentaa, niin entä osallistuminen esim.
EYBL-sarjoihin. Siellä nuoret saisivat kansainvälistä kokemusta kovista peleistä jo ennen divari-ikää. Siellä on ollut joukkueita WU13-19. Kovin liiaksi ei noissa sarjoissa ole suomalaisia joukkueita pelannut. Olisiko kannattanut?