Muutamia ärsyttäviä ja häiritseviä miinuksia:
Ensinnäkin joillakin pelaajilla on ihan mielettömän kokoinen pää, esim. Peja Stojakovic tai Hedo Turkoglu (esimerkkejä voisi luetella useita). Ei tuo nyt pelaamista haittaa, mutta ainakin mua se ärsyttää.
Koneen hyökkäyspään levypallopeli myös ärsyttää välillä. Vaikka NIIN selvästi olen ensimmäisenä ilmassa, selvällä linjalla irtopalloon nähden, ottaakin sen koneen pelaaja, joka ei ole lähelläkään palloa. Ja tämä on ongelma, vaikka slidereista säädän CPU:n hyökkäyspään levarikyvyn nolliin. Itse asiassa NBA Live -Centerin slidereilla olen pelaillut.
Ajattelin, että on ihan jees, kun voi lisätä hikipannan, kenelle haluaa, ja toki myös ottaa pois. Mutta suurimmalla osalla pelaajista hikipanta on katkonainen suttu. En tiedä, miten asian laita on esim. PS2:lla, mutta ainakin PC:llä näyttäisi olevan ongelma.
No joo, viimeksi Live 2004 pelanneena on toki tullut paljon positiivistakin. Liikkeet ovat ihan kivoja, donkit yms., Dynasty-mode on kehittynyt jne. Ok peli, "ihan kiva", mutta ei todellakaan mikään erityisen hyvä.