Koripallo.com

Olympialaiset Pariisi 2024

Viestejä
1 539
Ja tohon "potkupalloon" niin suomen jalkapallossa ei tehdä niin hyvää työtä futiksen eteen, kuten Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa tehdään toki rahastakin se on kiinni, mutta onhan futis globaalisti niin iso laji, että vaikea pärjätä.

Minua hävettäisi olla norjalainen kun futismaajoukkue ei pääse melkein koskaan mihinkään kisoihin ja muissa lajeissa pitää käyttää kyseenalaisia keinoja menestykseen. Kukaan ei myöskään välitä käsipallosta, joka ei ole oikea laji.
 
Viestejä
2 573
On se koripallo hieno laji! Muut maat ottavat Yhdsvaltoja kiinni huimaan tahtiin ja uskon, että muutaman vuoden päästä kilpailu parhaasta "maasta"/joukkueesta tulee olemaan todella kovaa.

Pienestä kiinni, kun niin tasainen peli oli, mutta on ne jenkit vaan (vielä) liian hyviä.

Jenkit ovat tällä hetkellä vielä yksilötaidossa edellä, mutta ehkä 5-10 vuoden päästä jenkit häviävät näitä pelejä parhaalla miehistölläänkin jos taktinen pelaaminen ja scoutti on noin luokatonta kuin eilenkin. Eilisessä pelissä jenkkien taktinen pelaaminen ja scoutti oli melko iso aivopieru. Aika käsittämätön juttu noin kovalla staffilla.

Varsinkin ekalla puoliajalla jenkeiltä ihan luokatonta taktista puolustusta Serbian perus-hyökkäyspelaamista vastaan. Bogdanovia vastaan pelataan droppia, Guduricia ja Abramovicia vastaan mennään screenit ali, ei painosteta palloa kokokentällä, jne. Oltiinko jenkkien valmennuksessa niin ylimielisiä, että peliin ei pidä mitenkään valmistautua? Pelin alkupuolella jenkkien peli-ilme oli muutenkin luokaton. Jenkkien vain 4 hyökkäyslevyriäkin kertoo paljon heidän pelaamisen intensiteetistä (tai sen puutteesta).

Jos olisin ennen peliä tiennyt, että jenkit heittäää kolkit 16/32 olisin veikannut 20-30 pinnan voittoa heille. No joo, vaikka Curry ei olisi heittänyt noin hurjasti niin tuosta ryhmästä aina jollain on heittopäivä.

Mutta joo, se on tosiaan mielenkiintoista nähdä että millä tasolla jenkit pelaavat kun tuo 35-40 vuotta vanha kärkikaarti laittaa tossut naulaan.
 
Viestejä
581
Kuitattu ja aiheesta! :) Keppifinaali jännitti tällä kertaa liikaa. :D
Perusta oma topik tonne muut jutut -osastolle niin siellä voi jutella yksinään tai ohi muiden aiheiden. Ainakin nuo muutamat joensuulaiset eläkeläiset harrastavat samaa niin eiköhän sama oikeus ole muillakin.
 
Viestejä
4 501
Perusta oma topik tonne muut jutut -osastolle niin siellä voi jutella yksinään tai ohi muiden aiheiden. Ainakin nuo muutamat joensuulaiset eläkeläiset harrastavat samaa niin eiköhän sama oikeus ole muillakin.

Etkö arvosta minun koripallotietoani? Sinulta olen onneksi nähnyt viiltävää ja aitoa tietoa aina. :)
 
Viestejä
4 501
Etkö arvosta minun koripallotietoani? Sinulta olen onneksi nähnyt viiltävää ja aitoa tietoa aina. :)

Ja minähän olen lämminhenkinen kirjoittelija, mulle on ihan sama, onko joku oikessa tai ei, jos joitakin se kiinnostaa, niin sekin ok.

Koristietoa löytyy toki, mutta ADHD ei välttämättä anna tähän aina mahdollisuutta (tai että elämässä on muutakin kuin wu16-joukkeen hyökkäyskuviot), arvostankin tämän takia mm. lainaamani miehen tietoutta. :)
 
Viestejä
4 501
Ja lisätään vielä, että todelliset "tietäjät" kertovat, että kaikillahan on vähän ADHD. Toivottasti heillä ei ole omia lapsia. :)
 
Viestejä
7 540
Jenkit ovat tällä hetkellä vielä yksilötaidossa edellä, mutta ehkä 5-10 vuoden päästä jenkit häviävät näitä pelejä parhaalla miehistölläänkin jos taktinen pelaaminen ja scoutti on noin luokatonta kuin eilenkin. Eilisessä pelissä jenkkien taktinen pelaaminen ja scoutti oli melko iso aivopieru. Aika käsittämätön juttu noin kovalla staffilla.

Varsinkin ekalla puoliajalla jenkeiltä ihan luokatonta taktista puolustusta Serbian perus-hyökkäyspelaamista vastaan. Bogdanovia vastaan pelataan droppia, Guduricia ja Abramovicia vastaan mennään screenit ali, ei painosteta palloa kokokentällä, jne. Oltiinko jenkkien valmennuksessa niin ylimielisiä, että peliin ei pidä mitenkään valmistautua? Pelin alkupuolella jenkkien peli-ilme oli muutenkin luokaton. Jenkkien vain 4 hyökkäyslevyriäkin kertoo paljon heidän pelaamisen intensiteetistä (tai sen puutteesta).

Jos olisin ennen peliä tiennyt, että jenkit heittäää kolkit 16/32 olisin veikannut 20-30 pinnan voittoa heille. No joo, vaikka Curry ei olisi heittänyt noin hurjasti niin tuosta ryhmästä aina jollain on heittopäivä.

Mutta joo, se on tosiaan mielenkiintoista nähdä että millä tasolla jenkit pelaavat kun tuo 35-40 vuotta vanha kärkikaarti laittaa tossut naulaan.
Mä luulen, että seuraavissa MM-kisoissa 2027 ei nähdä taas parasta mitä USA voi kentälle laittaa. En tiedä onko siellä joku näistä ikämiehistä vielä peli-ikäisenä. Mutta näinköhän tosta ikämieskastista kukaan enää pelaa 2028 olympialaisissa vaikka pelataankin kotikentällä LA:ssa? Embiidit tai AD:t alkaa olemaan jo 34-35 vuotiaita ja saa nähdä miten elämä kuljettaa, että ovatko minkälaisessa fysiikassa enää tuohon aikaa? Mutta vaikka seniorit ei siellä pelaakaan, niin on siellä USA:lla aina melko paljon laatua sinne heittää. Esim nyt pienessä roolissa oleva Tatum on tuolloin 29-30vuotias, eli saattaisi ihan hyvin olla joukkueen johtotähtiä tms. Kaikenkaikkiaan todettava, että joo muu maailma on saavuttanut, mutta tosi vaikea sanoa koska se olympiatappio seuraavan kerran tulee. Itse toivon, että jo seuraavissa kisoissa. (itse en usko siis Ranskan mahdollisuuksiin finaaleissa)
 
Viestejä
1 539
Jenkit ovat tällä hetkellä vielä yksilötaidossa edellä, mutta ehkä 5-10 vuoden päästä jenkit häviävät näitä pelejä parhaalla miehistölläänkin jos taktinen pelaaminen ja scoutti on noin luokatonta kuin eilenkin. Eilisessä pelissä jenkkien taktinen pelaaminen ja scoutti oli melko iso aivopieru. Aika käsittämätön juttu noin kovalla staffilla.

Ehkä liikaa kokkeja keittiössä? Jos osa näistä tunnetuista päävalmentajista ei osaa tai halua toimia apuvalmentajina tai egot ovat liian isoja siihen. Tunnetusti pelaajiston valitsemisen kanssa yritettiin välttää vastaavaa ottamalla Jrue Holidaytä ja Derrick Whitea mukaan ja antamalla heille minuutteja esimerkiksi Tatumin ylitse.
 
Viestejä
1 539


Eikö Joel ymmärrä sääntöjä, etteivät maat ole seurajoukkueita? Embiid sopisi hyvin Slovenian maajoukkueeseen, luvattuun ostojenkkien (/ostokameruunilaisten) maahan, jolloin slovenialaisfanien ei tarvitse valittaa Tobeyn ja muiden isojen jenkkivahvistuksiensa riittämättömistä taidoista.
 
Viestejä
239
Höpö, höpö. Aina voi mennä takaisin kotiin.

Näin sanon myös pitseriassa aina klo 5 baari-illan jälkeen henkilökunnalle romeopitsaa tilatessani.
 
Viestejä
4 501
Olipas onnellisia pronssimatsin voittajia! Taitaa potkupallon EM olla ainoita, jossa pronssista ei pelata. Varmasti niitä on paljon muitakin. :)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös