Koripallo.com

Porvoon Tarmo 09-10

Status
Viestiketju on suljettu.
Vs: Porvoon Tarmo 09-10

MattHeldman sanoi:
En, mutta Kemopetrolin "Saw it on TV" on tuttu.

Joo, en todellakaan tiedä, mitä nimiä on missäkin papereissa ja kuka on allekirjoittanut mitäkin, mutta en oikein usko, että SE on tällä hetkellä tämän asian pointti.

Jos oma suosikkijoukkueeni valmentajansa johdolla olisi harrastanut tämän päivän kaltaista sopuilua/sarjapaikkojen järjestelyä, uskoisin pystyväni myöntämään asian aika helvetin moraalittomaksi ja noloksi koko seuran kannalta. Ihmettelen sitä, että niin monelle tämän forumin kirjoittajalle on vaikea tunnustaa tosiasioita. Tämä on vähän samanlaista touhua kuin syksyllä Lapua-pelin jälkeen, kun käytin Lapuasta nimitystä "seitsemän ulkomaalaisen Lapua". Tuntia ennen kirjoitustani olin katsellut, miten naamani edessä Lapuan vaihtopenkillä oli seitsemän ulkomaalaista, mutta niin vain tällä forumilla alettiin väittää päin näköä, ettei Lapualla ole niin montaa ulkomaalaista. Siis tahtoo sanoa sitä, että mikä siinä tosiasioiden tunnustamisessa on niin vaikeaa. Ette te tässä naamaanne menetä. Grönroos adjutantteineen menettää ja eiköhän hänelläkin ole liittohallituksessa niin paljon kavereita, ettei tätä kukaan alkukesästä muista.

Matt, puhut vähän mutta asiaa. Valitettavasti tämä ennustuksesi tuosta alkukesästä voi olla pelottavan totta. Se on muuten jännä, miten jotkut väittävät mustaa valkoiseksi ja päin vastoin. Yleensä olen huomannut noin 4-vuotiaiden syyllistyvän siihen melkoisen usein (ne ei tosin kirjoita iiihan noin hyvin kuin muutamat borgåboendet täällä)

MattHeldman sanoi:

Joo, en todellakaan tiedä, mitä nimiä on missäkin papereissa ja kuka on allekirjoittanut mitäkin, mutta en oikein usko, että SE on tällä hetkellä tämän asian pointti.

Jos oma suosikkijoukkueeni valmentajansa johdolla olisi harrastanut tämän päivän kaltaista sopuilua/sarjapaikkojen järjestelyä, uskoisin pystyväni myöntämään asian aika helvetin moraalittomaksi ja noloksi koko seuran kannalta. Ihmettelen sitä, että niin monelle tämän forumin kirjoittajalle on vaikea tunnustaa tosiasioita. Tämä on vähän samanlaista touhua kuin syksyllä Lapua-pelin jälkeen, kun käytin Lapuasta nimitystä "seitsemän ulkomaalaisen Lapua". Tuntia ennen kirjoitustani olin katsellut, miten naamani edessä Lapuan vaihtopenkillä oli seitsemän ulkomaalaista, mutta niin vain tällä forumilla alettiin väittää päin näköä, ettei Lapualla ole niin montaa ulkomaalaista. Siis tahtoo sanoa sitä, että mikä siinä tosiasioiden tunnustamisessa on niin vaikeaa. Ette te tässä naamaanne menetä. Grönroos adjutantteineen menettää ja eiköhän hänelläkin ole liittohallituksessa niin paljon kavereita, ettei tätä kukaan alkukesästä muista.
Enpäs ollut ihan varma, mihin joukkoon viittaat tuolla

" Siis tahtoo sanoa sitä, että mikä siinä tosiasioiden tunnustamisessa on niin vaikeaa. Ette te tässä naamaanne menetä..."

Mä olen omissa arvioissani päätynyt nimenomaan siihen, että Tarmon johdolle on nyt sattunut arviointivirhe, joka tulee vielä monipuolisesti kalliiksi. Mä olen kirjoittanut sunnuntain ottelusta, että Tarmo ei lähtenyt voittamaan ottelua. Mun näkemyksen mukaan Tarmon johdon toiminta on käytännössä tarkoittanut ottelun tuloksen järjestämistä ennalta. Se on koripalloliiton säännöissä kiellettyä.

Olen arvioinut, että temppu tuottaa penalttia. Pysyn arviossani, vaikka haluankin oikaista turhat väärinkäsitykset siitä, että Grönroos olisi muodollisen asemansa avulla vastustajaseurassa (JKS) kyennyt vaikuttamaan ottelun lopputulokseen. Tästä tempusta annettava penaltti vesittyy, jos rangaistuksen perustelut ovat väärät. On siis tärkeää ymmärtää, että ei Grönroosilla ole asemaa JKS:ssä, eikä sanavaltaa JKS:n päätöksenteossa. Sunnuntain ottelutuloksen järjestämisen kannalta sillä ei kuitenkaan ole merkitystä.

Ottelun tulos järjestettiin Tarmon kokoonpanolla.

Botevgrad sanoi:
Enpäs ollut ihan varma, mihin joukkoon viittaat tuolla

Niihin useampiin Tarmon kannattajiin, jotka ovat täällä tänään väittäneet, että kyseessä ei ollut sopupeli. En halua uskoa, että sinä olisit kirjoittanut kaikkia niistä viesteistä eri nimimerkeillä ;)

MattHeldman sanoi:
Eri biisi. Fogertyn biisin kertosäe menee näin

"I know it’s true, oh so true, ’cause I saw it on tv."

MattHeldman sanoi:
... eiköhän hänelläkin ole liittohallituksessa niin paljon kavereita, ettei tätä kukaan alkukesästä muista.
Ei ole. Kyllä kaverit ja varsinkin "kaverit" joutuvat miettimään pesäeron tekemistä sellaiseen koripallojohtajaan, jonka arvostelukyky horjuu näin pahasti. Grönroosille tulee lähtö hallituksesta ja monenko hallituksen jäsenen luulet haluavan hukkua tämän yhden hukkuvan mukana? Eivät huku toiset, pesevät kätensä. Se on mielenkiintoista, että riittääkö Tarmon hallituksen kantti seistä Grönroosin takana, vai saako Grönroos omilta veitsen selkään. Mieti Jounin tunnelmia, jos näin kävisi. Seuran sanoutuminen irti ottelutuloksen järjestelyistä uhkaisi kaataa mahdolliset korvausvaatimukset Grönroosin niskaan.

Mitäs ne korvaukset toisaalta rahamiehiä haittaa, mutta persaukista ne vois jurppia.

MattHeldman sanoi:
... En halua uskoa, että sinä olisit kirjoittanut kaikkia niistä viesteistä eri nimimerkeillä ;)
juu, kiirettä pitää vaihdella osoitteesta toiseen ...
8]

Oliko peli muuten Veikkauksen / Nordicbetin jne kohteena. Jos oli, tästä nousee varmasti mediassa iso kohu. Ihan kuin kiinalaisten vetämiä suomalaisia jalkapallojoukkueita. Tätä mediajulkisuutta ei olisi toivovan tulevan.

PikkuMikko sanoi:
Oliko peli muuten Veikkauksen / Nordicbetin jne kohteena. Jos oli, tästä nousee varmasti mediassa iso kohu. Ihan kuin kiinalaisten vetämiä suomalaisia jalkapallojoukkueita. Tätä mediajulkisuutta ei olisi toivovan tulevan.

Ei ollut Veikkauksella, vaan nimenomaan Nordicbetillä. Uusimaan kerroin oli puoli neljän maissa 1.50, joten ilmeisesti pelin asetelmat olivat sielläkin tiedossa.

Toivottavasti botevgradin ennustus sanktioista toteutuu,mutta itse olen kyllä liian kyyninen uskomaan, että mitään jatkotoimenpiteitä ilmaantuu.

PikkuMikko sanoi:

Jossain näkyi olevan, ja tuntui olevan paljon pelattu kun kertoimet heitti päivällä häränpyllyä.. Itse toivoisin että asiasta tulisi mahdollisimman julkinen, jotta syylliset joutuisivat vastuuseen. Ja haukkukaa mua ilkeäks, mut olis kyllä ihanaa jos joku Tarmon taustoilta olis erehtynyt lyömään vetoa kuultuaan joukkueen kokoonpanon ;)

PikkuMikko sanoi:
En tsekannut NordicBetin sivuilta, mutta palstalla kirjoitetun mukaan Team Uusimaan kerroin oli aluksi korkeampi, mutta putosi selvästi. Tästä tehtiin kirjoituksissa looginen johtopäätös, että vetoja oli lyöty nimenomaan Team Uusimaan voiton puolesta.

Mä olen tosta julkisuudesta vähän eri mieltä.

Uskon julkisuuden ja avoimuuden puhdistavaan vaikutukseen. Kun syntyy tällaisia paiseita, niin eihän ne piilottelemalla parane. Asian käsittely julkisuudessa on väistämätöntä ja välttämätöntä. Siten ja vain siten kaikki joutuvat valitsemaan, miten tällaiseen toimintaan suhtaudutaan. Julkisuuden myötä tämä temppuilu tullaan tuomitsemaan jyrkästi.

Minäkin olisin toki toivonut, että Tarmon johdolla olisi ollut harkintakyky kohdallaan, eikä mitään tällaista olisi tapahtunut. Minä kirjoitin ennen peliä useampaan kertaan uskovani, että Tarmo voittaa. Olin väärässä, surkeasti väärässä.

Nyt on myöhästä rypistää, nyt on jäljellä pyykinpesu.

Tsekki

MattHeldman sanoi:
Ei ollut Veikkauksella, vaan nimenomaan Nordicbetillä. Uusimaan kerroin oli puoli neljän maissa 1.50, joten ilmeisesti pelin asetelmat olivat sielläkin tiedossa.

Toivottavasti botevgradin ennustus sanktioista toteutuu,mutta itse olen kyllä liian kyyninen uskomaan, että mitään jatkotoimenpiteitä ilmaantuu.

Sunnuntai aamuna Porvoon kerroin oli Nordicbetillä muistaakseni 1,75 ja Uusimaa Basketin 1,90. Eli varmaan on aika lailla päivän mittaan sijoitettu euroja Uusimaa Basketin voiton puolesta, jos vedontarjoaja on Uudenmaan kertoimen laskenut noin alas.

miia sanoi:
Tässä on kuitenkin sellanen ero, että Jyväskylä ei aiheuttanut harmia ja mielipahaa muille joukkueille. Kun Tarmo hävisi, Lahti joutuu nyt Uusimaan sijasta karsimaan sarjapaikastaan. Ja eihän tämmösestä vaan voi tykätä!
Ei ehkä mielipahaa muille joukkueille, mutta ehkä veikkaajille, jos hävisivät tahallaan?

Lainaus:
"Ja haukkukaa mua ilkeäks, mut olis kyllä ihanaa jos joku Tarmon taustoilta olis erehtynyt lyömään vetoa kuultuaan joukkueen kokoonpanon" Miten on oisko joku JKL:n taustahenkilöistä lyönyt vetoa Nokia - JKL ottelusta????

Voittaja

Tsekki sanoi:
Sunnuntai aamuna Porvoon kerroin oli Nordicbetillä muistaakseni 1,75 ja Uusimaa Basketin 1,90. Eli varmaan on aika lailla päivän mittaan sijoitettu euroja Uusimaa Basketin voiton puolesta, jos vedontarjoaja on Uudenmaan kertoimen laskenut noin alas.

Sunnuntaina aamupäivällä Uusimaan voittokerroin oli NordicBetillä 2.10. Eli... ei siellä ihan täysin oltu kärryillä tästä pelin oletettavasta lopputuloksesta. Jos olis oltu, ei koko kohdetta olis ollut listoilla. Ja tällaisen pelleilyn jälkeen koripallo tai ainakin divari putoaa herkästi kokonaan pois tarjonnasta ja voimme keskittyä vaikka Norjan vitosdivarin futiksen veikkaamiseen.

Ihme itkemistä aika turhasta aiheesta. jo tämän vuoden alusta on ollut hyvinkin selvää miten tässä pelissä tulee käymään jos Järvenpään puolella ollaan lähellä karsintoja tai suoraa putoamista. jos joukkueilla on mahdollisuus sopia tällä tavalla voitosta niin kyllähän se vaan olisi tyhmää jättää tälläinen tilaisuus käyttämättä.

42

Aika paljon huudeltiin liitton suuntaan herätystä kuluneina muutamana päivänä. Se herätys olisi kuitenkin pitänyt tulla samalla hetkellä kun JKS-Uusimaa-Tarmo yhteistyökuvio taustoineen julkaistiin. Ja silloin olisi heti pitänyt siirtää tämä ottelu muutamaa kierrosta aiemmaksi. Sillähän tämä soppa olisi vältetty?

haloo

vieras sanoi:
btw, Käsittääkseni tarmon vakiorosterissa olevat a-junnut, jotka siis tänään pelasivat räpässä, olisivat mahtuneet I-divari jengin rosteriinkin.
Joo, tasan yksi, eli Hartikainen. On täällä ihme itkemistä. Miksi merkityksettömässä pelissä olisi pitänyt peluuttaa ykkösviisikkoa, kun pieniä vaivoja on muutenkin. Viimeinen peli nyt vaan sattui UB:ta vastaan. Eilisellä kokoonpanolla Tarmo ei olisi voittanut yhtään 1-div. seuraa. Miksi olisi pitänytkään?
Jos Jyväskylällä olisi ollut viimeinen peli UB:ta vastaan, niin olisvat hävinneet myös ja tahallisesti. Selvä ottelutuloksen järjestäminen. Fakta on, ettei mitään sanktoita tule, vaikka Heldmannit ja muut lahtelaiset teinit niiden perään itkeekin.

JJ

42 sanoi:
Aika paljon huudeltiin liitton suuntaan herätystä kuluneina muutamana päivänä. Se herätys olisi kuitenkin pitänyt tulla samalla hetkellä kun JKS-Uusimaa-Tarmo yhteistyökuvio taustoineen julkaistiin. Ja silloin olisi heti pitänyt siirtää tämä ottelu muutamaa kierrosta aiemmaksi. Sillähän tämä soppa olisi vältetty?
Kyllä. Ja nyt tätä soppaa keitetäisiin esim. BCJ:n topiikissa.

Mun mielestä nyt vaan on täysin eri asia häviääkö joukkue pelin tahallaan sen takia että saa itse paremman jatko-ohjelman, kuin että VASTUSTAJA säilyy sarjassa. Enkä mä nyt näistä veikkaajista jaksa itkeä, BC:iden kamppailu oli (ainakin täällä) etukäteen tiedossa taisteluksi siitä kumpi häviää. Ja tuntuu aika vahvat merkit olleen ilmassa sen puolesta että myös Tarmo häviäisi. Sopupelin toisesta taas tekee se, että kun häviävän joukkueen valmentajalla on näin vahvat kytkökset sarjapaikan varmistaneeseen, eihän tässä ole tarvinnut edes asiasta varmasti ääneen puhua kenenkään kanssa, kaikki on tapahtunut ihan Grönroosin omassa päässä. Ja nyt on ihan sama että pelaako siellä nyt UIT vai JKS, koska ENSI kauden divaripaikka on jokatapauksessa testamentattu UIT:lle, joka sen näin varmisti.

Haenko vielä ratakiskoa?!

JJ

miia sanoi:
Mun mielestä nyt vaan on täysin eri asia häviääkö joukkue pelin tahallaan sen takia että saa itse paremman jatko-ohjelman, kuin että VASTUSTAJA säilyy sarjassa. Enkä mä nyt näistä veikkaajista jaksa itkeä, BC:iden kamppailu oli (ainakin täällä) etukäteen tiedossa taisteluksi siitä kumpi häviää. Ja tuntuu aika vahvat merkit olleen ilmassa sen puolesta että myös Tarmo häviäisi. Sopupelin toisesta taas tekee se, että kun häviävän joukkueen valmentajalla on näin vahvat kytkökset sarjapaikan varmistaneeseen, eihän tässä ole tarvinnut edes asiasta varmasti ääneen puhua kenenkään kanssa, kaikki on tapahtunut ihan Grönroosin omassa päässä. Ja nyt on ihan sama että pelaako siellä nyt UIT vai JKS, koska ENSI kauden divaripaikka on jokatapauksessa testamentattu UIT:lle, joka sen näin varmisti.

Tässä oli nyt kyse siitä, että jos Tarmo olisi hävinnyt viimeisen pelin vaikka Uraa vastaan ja BCJ UB:ta vastataan, niin tällaista haloota ei olisi syntynyt. Siksi olisi ollut liitolta fiksu veto siirtää Tarmo-UB aikaisemmin pelattavaksi.

JJ sanoi:
Tässä oli nyt kyse siitä, että jos Tarmo olisi hävinnyt viimeisen pelin vaikka Uraa vastaan ja BCJ UB:ta vastataan, niin tällaista haloota ei olisi syntynyt. Siksi olisi ollut liitolta fiksu veto siirtää Tarmo-UB aikaisemmin pelattavaksi.

Mun kirjotus ei miltään kohdin ollut vastaus sulle, vaan näille ihmisille jotka mun mielipiteitä täällä kyseenalaistaa. Ottelua ei siirretty, ja nyt kävi näin, olisi vaan kiva että asiaan puututtaisiin muuallakin kuin keskustelupalstoilla.

JJ sanoi:
Siksi olisi ollut liitolta fiksu veto siirtää Tarmo-UB aikaisemmin pelattavaksi.

Mikähän se olisi ollut virallinen siirtoperuste: "Liitto muuttaa pelijärjestystä ihan vaan varmuuden vuoksi, ettei Tarmo ja UIT vaan tekis vilunkia"?

Status
Viestiketju on suljettu.