Vs: Salon Vilpas 2010-2011
Ja kai Insider saa olla Vilppaan hankinnoista ja toiminnasta mitä mieltä tahansa vaikka joukkueen kannattaja olisikin.
Ehdottomasti saa olla mitä mieltä tahansa, en ole täällä ketään tuomitsemassa..pistipähän vain silmään tämä asia. Ja minä arvostan kaikkia korista seuraavien henkilöiden mielipiteitä ja tänne kirjoittajia (ehkä muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta), vaikkei se aina siltä välttämättä näytäkkään
Itse olen vain näistä asioista sitä mieltä, että on hieman turhan aikaista olla hyväksymättä jotain joukkueen johdon ratkaisuja kun yksikään jenkki ei ole vielä saapunut edes Saloon ja eka harjoitusmatsikin on pelaamatta. Kyllä minä ainakin luotan Vyyryläisen, Poutiaisen ja muiden ammattitaitoon näissä asioissa ja annan työrauhan ja mahdollisuuden näyttää mihin näillä hankinnoilla ylletään. Jos matkan varrella joku hankituista pelureista ei istu joukkueeseen tai täytä saappaitaan, niin sitten pitää seurajohdon (ja fanien) reagoida ja yrittää hoitaa homma kuntoon. Esimerkiksi viime kauden Dora-sekoilu olisi pitänyt lopettaa jo alkuunsa syksyn aikana...mutta on helppoa olla jälkiviisas.
Ahonen, Kataja, Kaaresvirta, Nuutinen ovat erinnomaisia kiinnityksiä.
Pidän myös hyvänä, että Himberg, Tenkanen, Savolainen jatkavat.
Täysin samaa mieltä. Samoin Tiaisen soppariin olen tyytyväinen, miehessä on potentiaalia...
Ehdottomasti olisi tarvinnut saada suomalainen iso ja kokenut mies lisää.
Tästäkin täysin samaa mieltä, mutta emme tiedä taustalla vaikuttaneita tekijöitä (budjetti, ko pelaajien saatavuus/kiinnostavuus jne...). Painopiste on nyt luotu näihin kotimaisiin ja Katajan sekä Nuutisen pelejä runsaasti viime kaudella nähneenä uskon, ettei tuleva kausi jää ainakaan kotimaisista pelaajista kiinni. Kotimainen runko on kuitenkin sama kuin edellisellä kaudella (-Salminen) vahvistettuna Katajalla ja Nuutisella. Kotimainen rosteri on huomattavasti laajempi ja potentiaalisempi kuin edellisellä kaudella. Toivottavasti Vyyryläinen antaa laajemmalla rintamalla enemmän mahdollisuuksia, peliaikaa ja vastuuta kotimaisille pelaajille kuin edellinen virkaveljensä.
Ja jekkien soppareista kantani tiedätkin jo..
Wilson on mielestäni myös oiva valinta, samoin Harris...ainakin näin etukäteen ajateltuna. Olen miettinyt myös tätä Cooperwoodin tilannetta ja miehen "riittävyyttä" korinaluskahinoihin. Wilsonin sopparin myötä olen kuitenkin näin ennen kautta luottavainen koska, niin Wilson kuin Cooperwood, ovat käsittääkseni kovia puolustajia ja tottuneet aiemmalla peliurallaan puolustamaan itseään isompia ukkoja korinalla. Uskoisin, että näillä perusteilla seurajohtokin on asiaa miettinyt (tai sitten ei) ja päätynyt tähän ratkaisuun. Syksyn aikana nähdään, että riittääkö Vilppaan rosterin "iso" kalusto korinalusrähinöihin puolustuspäässä. Uskoisin ettei hyökkäyspäässä ole ongelmia, kun on seuran sopparijulkaisut lukenut. Tämä kalusto myös mahdollistaa melko liikkuvan ja nopean pelin pelaamisen mikä on ehdottomasti plussaa.
Katsotaan nyt rauhassa mitä lähikuukaudet tuovat tullessaan ja kuinka homma lähtee rullaamaan. Itse olen luottavainen näin sarjakauden kynnyksellä, mutta kuten sanoin: Pelien käynnistyttyä tiedetään missä mennään ja miten jenkkivalinnat istuvat Vilppaan pelitapaan ja rosteriin sekä korisliigan muiden joukkueiden haastamiseen.
Onneksi kauden alkuun ei ole enää kuin reilu kuukausi ja ekaan harjoitusmatsiin huomattavasti vähemmän. Kohta se herkku taas alkaa