Toi Remu idea on kieltämättä mielenkiintoinen. Lähinnä juuri tuon heittovoiman ja korinsuojelun kautta. Kenties voi tarjota tulevaisuudessa semmoista isomman viisikon pienen laiturin ja pienemmän viisikon ison laiturin roolia.
Ainoa mikä vähäsen huolettaa on tuo puolustus kauempana korista, se ei vielä taida ihan priima tasolla olla, joten se olisi yksi iso harppaus minkä ottaminen olisi lähivuosina toivottavaa.
Koposen tilanne nyt on se, että on varmasti jollain tavalla hyödyksi kentän ulkopuolella. Jos kentälle on tarkoitus mennä, niin hyvänä puolena on se, että on silläkin rajansa paljonko tuollainen 40% kolmosheittäjä, jolta myös syöttötaitoa löytyy voi olla haitaksi joukkueelle. Toki puolustuspäässä varmaan aika paljon, mutta toisaalta heittovoima ei ikinä ole pahasta ja mitä nyt olen korisliigaa esim tällä kaudella seurannut, niin taitaa aika lähellä kärkipäätä olla jos puhutaan 190cm+ suomalaisista syöttäjistä.
Eli tuo paketti combo guard, joka pystyy pelaamaan täysin off ball, käytännössä Koivistomaisessa roolissa tai vaihtamaan lennosta pääasialliseksi pallonskriinien käyttäjäksi, vaikuttaa olevan aika harvassa tällä hetkellä. Toki se, että kuinka tehokas Koponen tosissaan olisi otteluissa oletettavasti vähän korisliiga tasoa parempaa skriini puolustusta vastaan on hyvä kysymys.
Itse näen asian niin, että jos meillä olisi monta Euroliiga tason guardia tungokseksi asti, niin toki silloin Koposella ei joukkueeseen asiaa olisi, mutta tämänhetkisessä tilanteessa en näe mitään väärää kummassakaan ratkaisussa. Meiltä ei taida juuri Koposen skillsetin omaavaa vastaavanlaista pelaajaa tällä hetkellä löytyä, mutta mikäli tarve on erilainen niin silloin vastaavantasoisia pelaajia kyllä löytyy hieman eri vahvuuksilla ja heikkouksilla.
Esimerkiksi Henri Kantonen olisi koposta parempi puolustaja ja omaa huomattavasti paremman ajouhan, sekä jossain määrin samantyyppisen syöttötaidon. Toisaalta Kantosen heittouhka lienee aika kyseenalainen ja en ehkä itse hyppisi ainakaan riemusta, jos voitamme/häviämme pelejä Kantosen vapaiden/puolivapaiden hyppyheittojen varassa.