Koripallo.com
Paljonko Suomi luopuu kotiedustaan viedessään Israel-ottelun uuteen pelipaikkaan, Espoossa ihmetellään.

No marraskuussa tuskin pelataan ainakaan Nokia Arenalla, sillä ko. viikonloppuna on ohjelmassa Karjala-turnee ja jaffala tuskin vielä suomalaisomistuksessa.

Voisiko tämän harrastaja-/katsojamäärä-/kendo- yms. keskustelun siirtää omaan topiciinsa, niin pysyisi tämä ketju ap.aiheessa

Toisaalta, mikäli tämä siirrettäisiin esim. "muu urheilu" -osioon tällä valtaisan suositulla palstalla, niin vaarana voisi olla, ettei noita kolmea aihetta löydettäisi? ;)

Olen itsekin jo vaivannut kovasti molempia aivosolujani tähän "hedelmälliseen" keskusteluun. :)

Eikä pidä unohtaa että Teemu Rannikko on apuvalmentajana seuraavissa otteluissa. Siitäkin voi olla jotain hyötyä jopa. Tietääkö muuten kukaan että kuka valmentajista poistuu Teemu Rannikon tieltä?

Täytyy muuten sanoa se että tykkäsin tosta peliaikajakaumasta. Salin 31.17 minuuttia, Markkanen 32.07, seuraava 23.54 (Madsen). Noin sen pitääkin mennä että parhaita kuormitetaan.

Eikä pidä unohtaa että Teemu Rannikko on apuvalmentajana seuraavissa otteluissa. Siitäkin voi olla jotain hyötyä jopa.

Täytyy muuten sanoa se että tykkäsin tosta peliaikajakaumasta. Salin 31.17 minuuttia, Markkanen 32.07, seuraava 23.54 (Madsen). Noin sen pitääkin mennä että parhaita kuormitetaan.

Jos lähdetään jostain reilun 10 vuoden takaa, niin onhan Susijengi todellakin maksimoinut potentiaalinsa. Tietysti arvokisoissa saattaa riittää "vain" kuudentoista joukkoon, mutta sekin on kova juttu.

Henkka on eri mieltä ja olen mielelläni itse väärässä. :)

Suomi ja Israel pelaa muuten samassa lohkossa tulevissa EM-kisoissa. Hyvin jännä juttu, koska käsittääkseni sen jälkeen pelataan vielä MM-karsinnoissa Israelia vastaan. Veikkauksen mielestä Israel on Suomea suurempi voittajasuosikki voittamaan koko turnauksen.

Israel - 42.00 - Veikkauksen kerroin: #12 suurin voittajasuosikki.
Suomi - 50.00 - Veikkauksen kerroin: #13 voittajasuosikki (jaettu sija monen muun maan kanssa.

Sen kyllä olen huomannut että noi Veikkauksen korisotteluiden kertoimet on usein aika väärin. Veikkaus ilmeisesti usein ainakin osittain kopioi kertoimiaan muilta kansainvälisiltä vedonlyöntitoimistoilta. Se mistä noi koriskertoimet on kaivettu on minulle kysymysmerkki, mutta ei ole vakuuttanut Veikkauksen korisasiantuntemus paljoakaan. Näistä MM-karsinnoista löytyi koko ajan hyviä kohteita joissa oli kertoimet väärin, täten hyviä kohteita asiakkaille.

World Rankingit:
#35 - Suomi
#42 - Israel

Lisätään vielä bonuksena muiden jatkolohkossa olevien joukkueiden maailmanrankingit ja Veikkauksen mielipiteet heidän Eurobasket voittomahdollisuuksistaan:

#5 - Slovenia - kerroin 5.50 - Toisiksi isoin voittajasuosikki (jaettu Ranskan kanssa).
#11 - Saksa - kerroin 18.00 - Yhdeksännneksi isoin Eurobasketin voittajasuosikki.
#48 - Viro - kerroin 200 - Sija #23-#24 = jaettu viimeinen sija (Unkarin kanssa).
#50 - Ruotsi - Ei selvinnyt karsinnoista Eurobasketiin.

Linkkejä:

Viimeksi muokattu:
Paljonko Suomi luopuu kotiedustaan viedessään Israel-ottelun uuteen pelipaikkaan, Espoossa ihmetellään.

Joo toi ei ole mikään hyvä asia, mutta onneksi korisliitto tienaa vähän enemmän rahaa kun halliin mahtuu enemmän väkeä. Toivottavasti Israel pelistä tulee voitto kuitenkin.

Jalkapallossa muuten kotiedun vaikutus pieneni nyt kun maajoukkue pelasi Nations Leaguen pelinsä Olympiastadionilla. Tulokset meni alakanttiin, mutta löytyi siihen toinenkin selittävä tekijä kun kolme tärkeää pelaajaa puolustuksesta lopetti maajoukkueessa.

Viimeksi muokattu:
Sen takia en pelkästään "suomalaista urheilumediaa seuraamalla" tähän keskusteluun osallistukaan. Hämmästyttävää ylimielisyyttä ja moukkamaisuutta olettaa, että keskustelun toinen osapuoli on automaattisesti täysi lukutaidoton ja sivistymätön idiootti. Nykyään on hyvin helppo seurata muiden maiden medioita internetin välityksellä, ja juuri niin olen tehnyt.
Olen itse 10000x enemmän koris- ja futisihminen, ja pidän jääkiekkoa pahasti yliarvostettuna lajina Suomessa, mutta se ei muuta sitä, että väitteesi Skoda Cupin kansainvälisestä arvostuksesta ovat päin honkia ja muistuttavat omia harhaluulojani joskus teini-iässä. Ei se jääkiekko sentään mikään saappaanheitto ole, vaikka joskus niin luulin. Eilen pelattiin kymmeniä MM-karsintaotteluita, ja on roskaa olettaa, että jokainen niistä yksittäisinä otteluina olisi suurempi uutinen kuin koko jääkiekon MM-kisat. Se on tietysti sitten ihan eri asia, että koripallon MM-kisat on kymmeniä jos ei satoja kertoja suurempi turnaus seurattuudellaan kuin jääkiekon MM-kisat.

Toivottavasti OT jääkiekosta, joka ei siis minua kiinnosta ja joka on pesäpallon jälkeen viimeinen laji jota haluan julkisesti puolustaa, loppuu.

Nyt vielä käytin kolmattakin aivosolua ja näin yöaikaan peukutan viestiä siitä että kendo loppuu. (juu, tiedän, ettet tarkoittanut kendostelun loppumista, mutta oli niin mukava heittää tyhmä kommentti, kuten kendopiireissä on tapana. Tähän havaintoon muuten riittää peruskoulun käyneen ihmisen kuuntelu Jussi Saarisen raporteista.)

Kahtelen tässä samalla Nadalin matsia, tuota doupparia jota inhosin aikanaan ja nyt tykkään.

Tiedä vaikka kendostakin alan tykkäämään, kun se viides maa ilmaantuu. :)

Ja minua ei tippaakaan harmita myöntää, että olen tyhmiäKIN kirjoitellut tänään, markoanttilat eivät vaan yksinkertaisesti ole maailman tasolla mitään huippu-urheilijoita. Ei toki miehenä myöskään yksinkertainen, jopa kendotasolla päin vastoin, eikä tästäkään kannata loukkaantua, tervetuloa matsiin! :) Jokos nyt heinäkuussa on joku skoda cup?

Tämän idean hinta saattaa olla jopa valtava ja miinusmerkkinen sellainen. Päivänselvästi kotietu putoaa ja sen lisäksi lipunmyynti voi olla selkeä pettymys. Kaiken lisäksi sitten vielä sinne helvetin tampereen junttilaan rillaamaan. Todennäköisestihän silloin ei ole niin lämmin mitä oli Ruotsia vastaan, Espoon halli on tuttu ja turvallinen iso kotietu. Tälläisiä matseja viedään muualla paikkoihin joissa kotietu mahdollisimman suuri. Nyt on saldona 5-1, Israelilla 3-3 mutta jos tämä peli mennään sössimään turhan paikan vaihdon takia niin idean takana olevien selitykset ei kelpaa.

Joo toi ei ole mikään hyvä asia, mutta onneksi korisliitto tienaa vähän enemmän rahaa kun halliin mahtuu enemmän väkeä. Toivottavasti Israel pelistä tulee voitto kuitenkin.

Jalkapallossa muuten kotiedun vaikutus pieneni nyt kun maajoukkue pelasi Nations Leaguen pelinsä Olympiastadionilla. Tulokset meni alakanttiin, mutta löytyi siihen toinenkin selittävä tekijä kun kolme tärkeää pelaajaa puolustuksesta lopetti maajoukkueessa.
Oot puoliksi oikeassa, vaikka täällä ei saisikaan muista lajeista puhua. Pelipaikan vaihto stadikkaan vei kotietua, ehkä se sieltä palaa. Vanhat ukot oli kuin Koponen ja Huff jo em-kisoissa ja liike ei riittänyt. Ei se oikein riitä kotoisessa sarjassakaan, sekin yhtenäistä.

Eikös Hakametsässäkin olla pelattu, joten miksei Nokia-areenakin kävisi? Hyvä kokeilu ja Tampere on ehdottomasti hyvä paikka pelata. Ei se kotietu paikkaa vaihtamalla katoa. Kyllä kotietu muodostuu kuudensista pelaajista ja kotituomareista. Ja uskon, ettei tuota vaikeuksia myydä tuplat Espoon areenaan verrattuna lippuja.

Pääkaupunkiseudultakin lienee helppo tuonne tulla junalla. Ja eiköhän Pirkanmaalta korista kohtaan kiinnostusta löydy.

Eikös Hakametsässäkin olla pelattu, joten miksei Nokia-areenakin kävisi? Hyvä kokeilu ja Tampere on ehdottomasti hyvä paikka pelata. Ei se kotietu paikkaa vaihtamalla katoa. Kyllä kotietu muodostuu kuudensista pelaajista ja kotituomareista. Ja uskon, ettei tuota vaikeuksia myydä tuplat Espoon areenaan verrattuna lippuja.

Mahdollista saada suuri yleisö, kunhan liput vaan on hinnoiteltu kohtuullisesti, että tavalliset perheet ja junnut myös voivat tulla katsomoon. Hoki-kisoissa taisi keväällä olla tuolla liput niin kalliita, ettei paikalla ollut käytännössä kuin yritysvieraita.

Mahdollista saada suuri yleisö, kunhan liput vaan on hinnoiteltu kohtuullisesti, että tavalliset perheet ja junnut myös voivat tulla katsomoon. Hoki-kisoissa taisi keväällä olla tuolla liput niin kalliita, ettei paikalla ollut käytännössä kuin yritysvieraita.
Just näin. Ahneus ei kannata pidemmän päälle.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.