Koripallo.com
Viestejä
1 368
Seppälää ei kannata tiputtaa kisajoukkueesta yhden matsin takia sen enempää kuin Kantosta sinne nostaa yhden matsin takia. Molemmat pelasivat tänään ihan eri tasolla kuin normaalisti, toinen huonommin ja toinen paremmin. Nkamhouan poisjäännin vuoksi tilaa on kummallekin anyway.
 
Viestejä
104
Seppälää ei kannata tiputtaa kisajoukkueesta yhden matsin takia sen enempää kuin Kantosta sinne nostaa yhden matsin takia. Molemmat pelasivat tänään ihan eri tasolla kuin normaalisti, toinen huonommin ja toinen paremmin. Nkamhouan poisjäännin vuoksi tilaa on kummallekin anyway.

Ei kai tässä kukaan ole Seppälää ”yhden” matsin takia pudottamassa. Itse olen ainakin miettinyt jo useamman ottelun, että mitä tuo kaveri tuolla tekee…
 
Viestejä
1 359
Ei kai tässä kukaan ole Seppälää ”yhden” matsin takia pudottamassa. Itse olen ainakin miettinyt jo useamman ottelun, että mitä tuo kaveri tuolla tekee…

Oon samaa mieltä tästäkin. Kaikkihan sen nyt on tienneet että Kantonen on se parempi yksilö näistä kahdesta. Kysymys minulle oli vain siitä ajoituksesta milloin Kantosen voi laittaa hierarkiassa Seppälän edelle. Nyt on se hetki mun mielestä. En silti välttämättä usko että valmennusjohto sitä PG hierarkiaa alkaa heti muuttamaan, mutta mun mielestä pitäisi. Joskushan se on tehtävä. Ei ole järkeä huonompaa pelaajaa roikottaa paremman pelaajan edellä. Parempi se muutos olisi tehdä EM-kisoissa kuin MM-karsinnoissa joissa on kuitenkin vielä pelattavaa. Molemmat tosiaan taitaa mahtua EM-kisakoneeseen. Oon pettynyt jos Kantosen minuuttikeskiarvo EM-kisoissa on pienempi kuin Seppälällä.
 
Viestejä
2 473
Seppälää ei kannata tiputtaa kisajoukkueesta yhden matsin takia sen enempää kuin Kantosta sinne nostaa yhden matsin takia. Molemmat pelasivat tänään ihan eri tasolla kuin normaalisti, toinen huonommin ja toinen paremmin. Nkamhouan poisjäännin vuoksi tilaa on kummallekin anyway.

No luulisi, että Nkamhoua tilalle on pakko ottaa iso pelaaja. Muuten Markkanen ja Madsen ainoat vaihtoehdot vitospaikalle.
 
Viestejä
1 359


Nkamhoua ei lähde kisoihin.


Oletetaan että valmennusjohto on tän tiennyt jo pitkään, joten oletan että suunnitelmissa on koko ajan ollut ottaa Pöllä kisakoneeseen, mutta ihmettelen että jos Nkamhouan poisjäännistä olisi tiedetty niin miksi Pöllää ei ajettu kunnolla sisään harjoitusotteluissa, kuten Liettuaa vastaan?

Kuka siis Nkamhouan tilalle? Raitanen, Lindbom, Dolenc, Pöllä vai jopa Murphyä? Raitasta itse kaavailin aiemmin vähän eri pelipaikalle, mutta varmaankin päätyisin Raitaseen. Eikös toi PF lopulta ole Raitasen luonnollinen pelipaikka muutenkin. Olisin vaan itse toivonut vähän enemmän massaa omaavaa pelaajaa.

Muuten yks juttu vielä. Koriksen MM-kisat alkaa ensi vuonna about näihin aikoihin eli alkaa 25.8.2023 - 10.9.2023 päättyy. Toivottavasti ensi vuonna ei käy Nkamhouan kanssa sama juttu että ei pääse MM-kisoihin. Monta vuotta Nkamhoualla on vielä jäljellä koulua Pohjois-Amerikassa?
 
Viestejä
1 368
No luulisi, että Nkamhoua tilalle on pakko ottaa iso pelaaja. Muuten Markkanen ja Madsen ainoat vaihtoehdot vitospaikalle.
Tässä ollaan pohdittu 12. pelaajaa. Nyt on täytettävä 11 ja 12. Seppälä on joukkueessa anyway, Kantonen voidaan nostaa siihen ja yksi paikka jää vielä käytettäväksi.
 
Viestejä
2 571
Samaa mieltä siitä, että Kantonen astui tänään hienosti esiin ja osoitti olevansa kisapaikan arvoinen. Tekeeköhän Kantonen tässä anterolehdot? Meinaan sitä, että Lehtohan tuli vähän haastajan roolista mukaan mm-ryhmään vuonna 2014 ja lunasti omilla hyvillä otteillaan paikan kisajoukkueessa juuri ennen kun lopullinen valinta tehtiin.

Tahmeaa oli kyllä peli paikoitellen tänään, mutta lopputuloksena erittäin arvokas voitto, ja hyvin Susijengi kuitenkin nosti tasoaan loppua kohden huonon kolmannen jakson jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 359
Tässä ollaan pohdittu 12. pelaajaa. Nyt on täytettävä 11 ja 12. Seppälä on joukkueessa anyway, Kantonen voidaan nostaa siihen ja yksi paikka jää vielä käytettäväksi.

Pääseeköhän myöskään Little lähtemään? Eikös Littlen tapauksessa kyse ole high schoolista eikä yliopistosta. Jos high school alkaa siellä samaan aikaan kuin yliopistoissa niin saa nähdä miten käy, mutta Little olisi tietenkin pienempi menetys. Little ja pieni taitaakin tarkoittaa samaa asiaa. Tulevaisuudessa suuri Little tosin :).
 
Viestejä
1 359
Kommenttien perusteella ei ole tiennyt ja Nkamhoua teki päätöksensä (tai "päätöksensä") vasta nyt.

Seniorikausi, eli ei käy.

Hyvä. On ihan älyttömästi tärkeämpää että saadaan parhaat kuitenkin ensi vuonna MM-kisoihin. Eikös Littlellä ala NCAA ensi vuonna. Jos Little kehittyy paljon kauden aikana voi Little olla jo tärkeä pelaaja Suomelle vuoden päästä. Ei ehkä saada Littleä MM-kisoihin, ellei jenkkilässä ymmärretä asian merkitystä kun heidän oma maajoukkuekkin pelaa siellä NBA-tähtinipullaan. Olisi surullista jos Littleltä vietäisiin se kokemus.
 
Viestejä
137
Olipas masentava uutinen tämä Nkamhouan jääminen pois kisoista. Ei varmastikaan ollut valmennuksen tiedossa, eiköhän sieltä olisi muuten ajettu jotain isoa kaveria paremmin sisään edes näissä harkkamatseissa. Mielenkiintoista nähdä mikä lopullinen kokoonpano kisoihin on, moni varmasti ottaisi Raitasen mukaan mutta hän ei kyllä täytä Nkamhouan roolia isona miehenä, vaikka onkin iso pelaaja. Ei siellä kyllä muitakaan vakavasti otettavia vaihtoehtoja taida olla.
 
Viestejä
33
Pääseeköhän myöskään Little lähtemään? Eikös Littlen tapauksessa kyse ole high schoolista eikä yliopistosta. Jos high school alkaa siellä samaan aikaan kuin yliopistoissa niin saa nähdä miten käy, mutta Little olisi tietenkin pienempi menetys. Little ja pieni taitaakin tarkoittaa samaa asiaa. Tulevaisuudessa suuri Little tosin :).
Jos noin olisi, miksi ihmeessä Littlen poissaoloa ei ilmoitettaisi samaan aikaan kuin Nkamhouan?
 
Viestejä
4 177
Hyvä. On ihan älyttömästi tärkeämpää että saadaan parhaat kuitenkin ensi vuonna MM-kisoihin. Eikös Littlellä ala NCAA ensi vuonna. Jos Little kehittyy paljon kauden aikana voi Little olla jo tärkeä pelaaja Suomelle vuoden päästä. Ei ehkä saada Littleä MM-kisoihin, ellei jenkkilässä ymmärretä asian merkitystä kun heidän oma maajoukkuekkin pelaa siellä NBA-tähtinipullaan. Olisi surullista jos Littleltä vietäisiin se kokemus.

Ensi kesänä ei olekaan ennen MM-kisoja merkityksellisiä matseja, eli EM2025-karsintaikkunaa. Suomihan saa kisoihin pääsyn kannalta ko. karsinnoissa vaikka kaikki matsit hävitäkin. :)

Ikkunat ovat siis: November 2023, February 2024, November 2024 and February 2025 eli Suomi, Kypros, Latvia ja joku neljäs maa saavat karsinnoissa kuusi treenimatsia.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös