Koripallo.com

Team Componenta 2007-2008

Viestejä
6
Vs: Team Componenta 2007-2008

SuolaajaSeppo sanoi:
PEKKO oma kultamussukkani, olet nero. Tuo itsesi framille niin Hakis varmaan tajuaa palkata sinut uudeksi valmentajaksi. Samalla tuonet mukanasi sarjaan parhaat jenkit ja vaihdat nykyiset kotimaiset pätevimpiin. Eiköhän me PEKOn opeilla nosteta Pantteri-patsas Ruukin kattoon keväällä. Itse asiassa PEKKO olisi oiva jamppa maajoukkuen perämiseen (tai PEKON isä, joka tuntee Veikko Tannin).
Lähetätkö minullekkin yksityisviestejä, jos alan arvostella joukkuetta? Sinähän olet varsinainen vitsiniekka! Taitaa PEKON arvostelu todellakin osua aika lähelle sinua. Yritä nyt kuitenkin osallistua keskusteluun muutenkin kuin loukkaamalla.
Jos todella tolla periaatteella kasataan joukkuetta, kun tekstistäsi voi päätellä, niin kyllä Compo pelaa ihan väärässä sarjassa. Ei tarvitse todellakaan olla kovin pätevä kaveri, että saa joukkueen pelaamaan tolla tasolla.
Mitä tulee sinun patsashankkeeseen, niin oletko ominut ihan täysin sen uuden pelaajan. Taitaa mies nostaa pystyy sinun omaa suolapatsastasi. Sitähän voit esitellä ruukin katolla. Sorry alennuin arvostelemaan sinua henkilö kohtaisesti, mutta jotenkin rupesi vituttamaan sinun kommenttisi. Meitä arvostelijoita on niin paljon tällähetkellä, että meistä saa varmasti 50 uutta valmentajaa kokoon helpostikkin. Voit samalla kertoa Hakikselle, että valmentaja ehdokkaita on ainakin 50.
 
Viestejä
537
Vs: Team Componenta 2007-2008

Pakko kysyä, että mikä siinä Nikkarisen valmennuksessa on nyt niin huonoa? Mielestäni Anssi ja Veikko on juuri oikeilla paikoilla nyt, eli oppimassa tulevaisuutta varten! Nikkarisen peluutus on ainakin mielestäni parempaa kuin Hakamaan, pitkässä juoksussa varmasti tuottaa tulosta kun peliaikaa jaetaan tasaisesti. Itse näen ongelmana tällä hetkellä sopimattomat vahvistukset. Jos Kyllöselle löytyisi tuuraaja joukkueesta niin pistäisin Rogersin ja Cracen vaihtoon ja ottaisin tilalle 2 yleispelaajaa. Kyllönen pyörittää peliä todella mallikkaasti ja toivoisinkin, että saisi huomattavasti enemmän vastuuta. Täällä joku ihmetteli, että miksi pistäisin Rogersin vaihtoon niin syy on siinä, että mies jäädyttää pelin melkein joka kerta kentälle tullessaan ja yrittää itse ihan liikaa esim. ajamalla monta kertaa ihan järjettömiin sumppuihin mistä ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään.
Olen miettinyt kanssa, että mihin Compon rahat on menny kun tälläsiä vahvistuksia on hommattu, jos oikeen ymmärsin niin Wallerykin on aika edullinen mies!
 
Viestejä
9
Vs: Team Componenta 2007-2008

Itseänikin on jäänyt vaivaamaan tämä mainintasi, että olet nähnyt Tannin tositoimissa valmentajana. Haluaisinkin tietää onko kyseessä joskus vuonna miekka ja kivi Virossa valmennettu peli, viime- tai toissakaudella valmennettu B-poikien eteläinen 3. divisioonaottelu, vai tällä kaudella valmennettu A-poikien eteläisen 3. divisioonan ottelu?
Olisi tosiaan kiva tietää missä olet nähnyt Tannin valmentavan. Onko nyt PEKKO niin, että et pysty vastaamaan? :)

Pidätkö oikeesti valmentaja kolmikkoa Nikkarinen, Liesmala ja Tanni vahvempana kuin viimevuoden orkesteria.
Oletko aivan tosissasi? Ja orkesteri on täysin oikea termi kuvaamaan edellistä valmennustiimiä. Harmi vaan, että siinä orkesterissa oli liikaa basisteja.

Mielestäni Anssi ja Veikko on juuri oikeilla paikoilla nyt, eli oppimassa tulevaisuutta varten! Nikkarisen peluutus on ainakin mielestäni parempaa kuin Hakamaan, pitkässä juoksussa varmasti tuottaa tulosta kun peliaikaa jaetaan tasaisesti. Itse näen ongelmana tällä hetkellä sopimattomat vahvistukset.
Bingo! Olen kanssasi samaa mieltä. :)
 
Viestejä
256
Vs: Team Componenta 2007-2008

Nyt on pakko kirjoittaa vaikkei mitään asiaa olekaan.

Ei Korisliigassa jumalauta hävitä ottelua melkein 60 pisteellä, oli kentällä C-juniorit tai ei.

Olen sanaton.
 
Viestejä
202
Vs: Team Componenta 2007-2008

Högfors Red Star sanoi:
Nyt on pakko kirjoittaa vaikkei mitään asiaa olekaan.

Ei Korisliigassa jumalauta hävitä ottelua melkein 60 pisteellä, oli kentällä C-juniorit tai ei.

Olen sanaton.

veit sanat suustani ;D
 
Viestejä
307
Vs: Team Componenta 2007-2008

Nyt ollaan taas lähtökohdissa eli sarjataulukossa 11 ,takana vain yllätys yllätys KARHU! Seuraava kotipeli KATAJAA vastaan ja sen onkin sitten pakko voittaa!!!!!!! Onko tämä voittoprosentti juttu huonontanut compon sijoitusta?
 
Viestejä
189
Vs: Team Componenta 2007-2008

teemu28 sanoi:
Onko tämä voittoprosentti juttu huonontanut compon sijoitusta?
Enpä usko. Sijoilla 6-11 on kaikilla yhtä paljon voittoja. Joukkueilla 9-11 vain yksi tappio enemmän. Compolla tosin tuo koriero taitaa olla sellainen että tasapistetilanteessa, mikäli ei ole keskinäistö ottelua voittanut, löytynee joukkue tasapistejoukkueiden viimeisenä. Mutta tämä oli tilanne jo pistepohjaisessa laskumallissa. Ainoa ero prosenttipohjaisessa on tällä hetkellä oikeastaan se, että vähemmän pelanneet joukkueet pystyisivät pudottamaan itsensä vielä compon taakse ottamalla useamman tappion putkeen. Tällä hetkellä KTP, Korihait ja Kataja taitavat kaikki olla vain sen verran paremmalla korierolla liikkeellä, että vaikka 16. ottelunsa häviäisivät eivät siltikään putoaisi Compon taakse. Mutta toisaalta yhdellä voitolla Compo voi nousta taas jopa playoff rajan yli. Sen verran on tasaista.
 
Viestejä
307
Vs: Team Componenta 2007-2008

Ei ole mikään hirveän pitkä toi Compon raportti Componenta - Namika Lahti pelistä!
 
Viestejä
256
Vs: Team Componenta 2007-2008

teemu28 sanoi:
Ei ole mikään hirveän pitkä toi Compon raportti Componenta - Namika Lahti pelistä!

Neuvostotyyliin...:)
 
Viestejä
256
Vs: Team Componenta 2007-2008

Behind the arc sanoi:
Olisi tosiaan kiva tietää missä olet nähnyt Tannin valmentavan. Onko nyt PEKKO niin, että et pysty vastaamaan? :)
Oletko aivan tosissasi? Ja orkesteri on täysin oikea termi kuvaamaan edellistä valmennustiimiä. Harmi vaan, että siinä orkesterissa oli liikaa basisteja.
Bingo! Olen kanssasi samaa mieltä. :)
Onko se valmennustiimin vahvistamista, jos yksi valmentaa ja muut opettelevat? Mitä tulee viime vuoden orkesteriin, niin tulokset ja peli olivat parempia viime vuonna. Nyt tietysti sanot, että olihan joukkuekkin eri viimevuonna. Niin oli, mutta ei Hakis yksin tämänkauden joukkuetta ole valinnut, kyllä Nikkarisella on ollut vahva panos tähän. Olihan mies oikein jenkkilässä asti katsastamassa pelaajia. Joo tiedän on erittäin vaikeeta katsastaa pelaajia suuresta massasta, mutta miksi sinne sitten tarvi lähteä, jos se on niin vaikeeta, olisi säästetty nekin rahat! Olenko nyt käsittänyt niin,että Compo tähtääkin tulevaisuuteen valmennuksessa, koska pelaajien kanssa on vaikeeta suunnitella tulevaisuutta, jos heidän kanssaan tehdään lyhyitä sopimuksia. Ei se ole oman joukkueen tulevaisuuden kehittämistä, jos otetaan nuoria pelaajia, kehitetään heitä ja päästetään heidät tämän jälkeen muihin joukkueisiin, jotka korjaavat hedelmät. No kuten mielipiteessäsi kerroit, kaikki hyvin! Eihän 60 pisteen tappiosta kannata tehdä suuria johtopäätöksiä! Kuinkahan kauan sponsorit jaksavat katsoa tälläsia tappioita. No ainakin rökäle tappio huomioitiin medioissa. Hyvä Nikkarinen olet suuri mediakuru!
 
Viestejä
9
Vs: Team Componenta 2007-2008

Onko se valmennustiimin vahvistamista, jos yksi valmentaa ja muut opettelevat?
Mielestäni tilanne on valmennuksen osalta kuitenkin parempi kuin edellisillä kausilla, jolloin yksi valmensi ja muut olivat pikemminkin juoksupoikia kuin apuvalmentajia. Tämän hetken apuvalmentajat voivat sentään vielä kehittyä ja heillä on myös enemmän pelaajataustaa sekä koulutusta, jonka pohjalle rakentaa. Ymmärtääkseni edeltäneellä parivaljakolla ei ollut minkään laisia kursseja/koulutusta käytynä. Korjaa toki jos olen väärässä.

Olihan mies oikein jenkkilässä asti katsastamassa pelaajia.
Myönnettäköön, että en ole aivan varma, mutta käsittääkseni miehet, Hakamaa ja Nikkarinen kävivät yhdessä rapakon takana katsastamassa pelaajia. Korjaa taas jos olen väärässä, sinähän nämä asiat tunnut tietävän. ;)

jos se on niin vaikeeta, olisi säästetty nekin rahat!
Tuosta olen kanssasi samaa mieltä. :)

Olenko nyt käsittänyt niin,että Compo tähtääkin tulevaisuuteen valmennuksessa, koska pelaajien kanssa on vaikeeta suunnitella tulevaisuutta, jos heidän kanssaan tehdään lyhyitä sopimuksia.
No, minä en tiedä mitä sinä olet käsittänyt. ;D Jos pelaajat eivät halua tehdä pidempiä kuin yhden vuoden mittaisia sopimuksia, niin siihen on silloin tyydyttävä. Ei karkkilaan kuitenkaan liikaa ole pelaajia koskaan ollut tulossa. Voit jälleen korjata jos olen väärässä.

No kuten mielipiteessäsi kerroit, kaikki hyvin!
Kerroinko? Voit korjata jos olet väärässä. ;)

Ei Korisliigassa jumalauta hävitä ottelua melkein 60 pisteellä, oli kentällä C-juniorit tai ei.
Mielipiteeni on todellisuudessa lähempänä tuota kommenttia.
 
Viestejä
6
Vs: Team Componenta 2007-2008

Behind the arc sanoi:
Mielestäni tilanne on valmennuksen osalta kuitenkin parempi kuin edellisillä kausilla, jolloin yksi valmensi ja muut olivat pikemminkin juoksupoikia kuin apuvalmentajia. Tämän hetken apuvalmentajat voivat sentään vielä kehittyä ja heillä on myös enemmän pelaajataustaa sekä koulutusta, jonka pohjalle rakentaa. Ymmärtääkseni edeltäneellä parivaljakolla ei ollut minkään laisia kursseja/koulutusta käytynä. Korjaa toki jos olen väärässä.
Myönnettäköön, että en ole aivan varma, mutta käsittääkseni miehet, Hakamaa ja Nikkarinen kävivät yhdessä rapakon takana katsastamassa pelaajia. Korjaa taas jos olen väärässä, sinähän nämä asiat tunnut tietävän. ;)
Tuosta olen kanssasi samaa mieltä. :)
No, minä en tiedä mitä sinä olet käsittänyt. ;D Jos pelaajat eivät halua tehdä pidempiä kuin yhden vuoden mittaisia sopimuksia, niin siihen on silloin tyydyttävä. Ei karkkilaan kuitenkaan liikaa ole pelaajia koskaan ollut tulossa. Voit jälleen korjata jos olen väärässä.
Kerroinko? Voit korjata jos olet väärässä. ;)
Mielipiteeni on todellisuudessa lähempänä tuota kommenttia.
Täällä on paljon puhuttu satsauksesta tulevaisuuteen. Miksi siitä sitten puhutaan, jos totuus on se ettei pelaajia saada sidottua joukkueeseen pitkällä tähtäimellä.
Mitä tulee rapakon takana käyntiin, niin oli siellä sitten kuka tahansa, niin tuliaiset olivat laihat. Kyllä minä ainakin, jos kuuluisin seuran hallitukseen, kyselisin mikä reissussa meni pieleen. No onneksi en kuulu kyseiseen hallitukseen, sillä kyseiset henkilöt eivät olisi enää seuran palveluksessa, jos allekirjoittanut saisi siitä päättää. Karkkilassa ei osata tehdä vaikeita päätöksiä. Täysin amatöörien puuhastelua.
Mitä tulee vieläkin tohon ns. valmennustiimiin, niin kyllä Nikkarinen olisi tarvinnut kokeneemman koutsin rinnalleen. Liesmalan paikka olisi ollut mielestäni nuorisovalmennuksessa, koska siihen Karkkilan pitäisi satsata tulevaisuudessa. Mitä tulee Liesmalan valmentajatutkintoon, niin olen PEKON kanssa täysin samaa mieltä, ettei kursseilla tehdä valmentajaa vaan kokemuksen kautta hyvät koutsit tulevat. En tiedä onko Lehtonen käynnyt mitään kursseja, mutta jos häntä verrataan Anssiin, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. En väitä ettei Anssista tule hyvää valmentajaa, mutta ei hänestä ole vielä näin kovaan sarjaan.
Keskiviikkona on tärkeä peli. Tästä pelistä ei saa tulla tappiota. Onko todella niin, että näillä pelaajilla mennään kausi loppuun? Rahan käyttö kiinnostaa minuakin?
 
Viestejä
55
Vs: Team Componenta 2007-2008

Onhan se tosiaan niin, että pelaajien kanssa tulisi tehdä pidempiä kuin vuoden mittaisia sopimuksia, mutta mielestäni entuudestaan vieraan joukkueen kanssa olisi pelaajan kannalta todella typerää lähteä tekemään pitkää sopimusta, jos tietoa siitä kuinka asiat seurassa toimivat ei ole. Ja tähän soppaan kun lisätään se, että viime kautisesta joukkueesta vain 2 pelaajaa jatkoi tälle kaudelle, niin olisihan se kumma jos joku edes suostuisi yli vuoden pituiseen sopimukseen. Ja mitä tulee viime kauden parempaan peliin, niin tämänkautisesta joukkueesta puuttuu mielestäni se todellinen pistejyrä. Amerikasta tosiaankin kannattaisi etsiä parimetristä hyvää yleispelaajaa, joka tekee koreja, vrt. Davis (Compo taisi neuvotellakin tämän Adrian Henningin kanssa, vai kumpi LrNMKY:n vahvistuksista olikaan, mutta kukapa Karkkilaan tulisi, jos voi päästä Euro Cupiakin vääntämään?) Siihen en ota kantaa kuka mokasi vahvistusten hankinnan, mutta en sysäisi sitä yksin Nikkarisen niskaan, ei hän yksin Amerikan matkalla ollut. Joukkueena Compo pelaa ainakin ilman Rogersia paremmin kuin viime kaudella. Harmi että Cubela teki sopimuksen Hongan kanssa...

Mielestäni on muuten hassua, kuinka paljon viime kautista valmennusta arvostavat keskittyvät apuvalmentajien arvosteluun, ainakaan aiemmin heillä ei ole ollut mitään tekemistä Compon pelillisten asioiden kanssa. Enkä usko, että he vieläkään joukkueelle taktiikkaa laativat, korkeintaan ymmärtävät enemmän pelistä kuin aiemmat "basistit" ja huomaavat pieniä asioita, joita on pelin aikana helppo muuttaa? Mitä mieltä muuten noin yleensä olette, eikö apuvalmentajan paikka ole juuri se, johon voi lähteä kehittymään ja hakemaan kokemusta? Moni tuntuu ainakin kommenteissaan olevan toista mieltä.

Ja jos muutoksia haetaan, niin tosiaan ennen valmennusryhmän vaihtamista kannattaisi joukkueeseen hankkia pari todellista vahvistusta. Jos peli ei vieläkään kulje, niin sitten voidaan harkita, josko hälyytettäisiin itse Hakamaa takaisin ruoriin neljän vuoden sopimuksella ;) Ai niin, PEKKO, kun kysyit että kuka joukkueesta on mielestäni kehittynyt tällä kaudella, niin nyt pari vastausta:
Sami Syrjälä - huomattavasti lisää itseluottamusta
Jarno Nissinen - huomattavasti lisää itseluottamusta
Jarkko Kyllönen - todella lupaava pelaaja ykköspaikalle, joka on ollut perinteisesti Compon suurin ongelma. Saanut lisää varmuutta kauden edetessä.
Jussi Eskola - Väläytellyt muutaman kerran todellisia kykyjään, suu suppuun ja peliä!

Olisiko, PEKKO, sinulla mitään mielipidettä siihen, miksi molempien jo edellisellä kaudella Karkkilassa pelanneen pelaajan otteet ovat muuttuneet selkeästi iloisemmiksi, itsevarmemmiksi ja tehokkaammiksi? Aina ei Neuvostotyyppinen valmennustyyli sovi edes meille Karkkilaan.

Joulutaukoa odotellessa... :)
 
Viestejä
49
Vs: Team Componenta 2007-2008

"Componenta on tällä hetkellä jonkinasteisessa käymistilassa. Valmentaja Eero Nikkarinen odotteli uusia ratkaisuja jo keskiviikkoiltana kokoontuneelta Componentan hallitukselta.

– Joukkueessa on jonkinlainen luottamuspula. En tiedä, kohdistuuko se valmentajaan, vai onko luottamuspulaa pelaajien välillä. Katsotaan mitä hallitus päättää, Nikkarinen sanoi."

tälläistä tekstiä Karjalaisen Compo - Kataja -otteluselostuksen lopussa
(http://www.karjalainen.fi/scripts/edoris/edoris.dll?tem=lsearchart&search_iddoc=3852480)
 
Viestejä
694
Vs: Team Componenta 2007-2008

http://www.teamcomponenta.com/
 
Viestejä
33
Vs: Team Componenta 2007-2008

IKLU-katsomo2 sanoi:
http://www.teamcomponenta.com/

Pekko, nyt Tanni (jonka tunnet isäsi kautta ja olet nähnyt tositoimissa) on sitten päävalmentaja. Nähtäväksi jää, miten hän selviytyy.
 
Viestejä
608
Vs: Team Componenta 2007-2008

En tiedä kuka on Compon joukkueen kasannut mutta tuolla joukkueella ei parempaa menestystä tule. Wallery on hyvä vahvistus, kaksi muuta ei. Kotimainen kalusto korkeintaan keskinkertainen. Nikkarisen siirto sivuun ei auta mitään ellei kahta vahvistusta vaihdeta. Jos kaksi vahvistusta vaihdetaan, Eero saa kyllä joukkueen varmasti pelaamaan paremmin kuin Tanni.

Todella erikoinen ratkaisu Hakikselta tai kuka tuon ratkaisun sitten onkaan junaillut.
 
Viestejä
53
Vs: Team Componenta 2007-2008

gladiator sanoi:
En tiedä kuka on Compon joukkueen kasannut mutta tuolla joukkueella ei parempaa menestystä tule.

Komppaan edellistä. Aika kovat on vaatimukset "hallituksella" kun ottaa huomioon, että ainoa kotimainen "vahvistus" on ollut loukkaantuneena ja pari mitat täyttävää rivimiestä samoin. Eikä heikoista jenkkivalinnoistakaan voi yksin päävalmentajaa syyttää.
 
Viestejä
34
Vs: Team Componenta 2007-2008

IKLU-katsomo2 sanoi:
http://www.teamcomponenta.com/
Onpahan tiedote! "Kau-Basket ry:n hallitus on päättänyt myöntää toistaiseksi vapaata päävalmentajan tehtävistä heikon urheilullisen menestyksen vuoksi". Eli onko kyseessä lomautus? Vai onko Nikkarinen pyytänyt tilapäistä vapautusta kenties työuupumuksen takia? Vai onko tämä tällaista niukan tiedottamisen taktiikkaa ja joulun jälkeen kerrotaan, että vallitsevien olosuhteiden vuoksi Nikkarinen ei jatka joukkueen valmennustiimissä? Mistähän tällekin rosterille saataisiin se kultasormi, joka muiden ylijäämäpelaajista loihtisi varteen otettavan korisliigajoukkueen?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös