Vs: tyttö koris
Herbert sanoi:
Mikä on naisten sm-sarjan tehtävä?
Se on naissukupuolen ylin taso harrastaa koripallonimistä urheiluviihdettä
.
Ongelma on naisten/tyttjen liian aikainen peliuran lopettaminen. Opetellaan koripallon alkeet - taito/pelaaminen - kymmenen vuoden putkella 8 vuotiaasta 18 vuotiaaseen. Olkoon nämä noin arvioita. Pääasia on että pelataan tavoitellaan SM sarjoja, nuorten maajoukkueita. Ehkä selvitään leirille, ehkä joukkueeseen, mut mitä sitten?
Selvisinkö oman alueeni naisten SM joukkueeseen, vai lähdinkö 1 divariin kouluttamaan itseni lisää tullakseni paremmaksi pelaajaksi Sm sarjaan tai vaikka naisten Universiaadi joukkueeseen. Käytänkö 10 vuoden kokemustani, jonka olen hankkinut, ehkä hakeutumalla ulkomailla yliopistoon ja siihen läheiseen joukkueesen pelaamaan. Onko minulla A/B junnuiän jälkeen tavoitteita kehittää itseäni, tavoitteita tehdä itsestäni niin hyvä pelaaja, jotta pääsen hyödyntämään opittuja taitojani.
Miten suomalaiset seurat voisivat hyödyntää taitojani. Voisinko alkaa valmentaa ja kehittyä samalla pelaajana, tuomaroida(siitä saa rahaa) ja kehittää itseäni pelaajana. Onko minulla haaveita, onko minulla halua tehdä itsestäni pelaaja, vai toteanko, että kaikki hikipisarat ja iskän ja äidin haaveet ja minun harrastukseeni kuluttama aika ei tuotakkaan korkeampaa paikkaa, naisten SM sarja paikkaa. Alan harrastella ja muistella vietettyjä aikoja koripallonparissa.
Onko Suomeni maassa seuroja,joukkueita, valmentajia, jotka voisivat auttaa minua jotta pääsen sinne SM sarjaa harjoittelemaan, ehkä pelaamaankin? Onko tälläiselle sarjalle tarvetta?
Onko seuroja, jotka todella haluavat viedä pelaajistoaan kohti SM sarjaa, jossa on 10-12 joukkuetta. Pelaavat nelinkertaisen sarjan täsmäulkolaisten kanssa, mut pää osa pelaajista on suomalaisia. Ei sen vuoksi että ulkolaisia ei saisi käyttää, vaan koska haluamme kehittää Suomen naisten maajoukkuetta, kakkosmaajoukketta.
SM sarja pitää pelillisesti olla niin viehättävä, että sinne haluaa tulla pariksi tunniksi viettämään aikaa ja viihtymään. Mikä kullekkin on viehättävää, se on tietysti ratkaista. Peli ainakin pitää olla sen laatuista - tasokasta-nopeaa-taistelua voitosta - taitavien puoliammattilaisten kanssa, jotka harjoittelevat 2 kertaa päivässä ja pelaavat 2 ottelua viikossa lokakuun lopusta huhtikuun loppuun.
Koripallolukiolaset harjoittelevat 18-19 ikävuoteen 25 tuntia viikossa. Lukion jälkeen he siirtyvät naisten SM joukkueeseen, joka pelaa kerran viikossa ja harjoittelee 3 kertaa viikossa. Muutos on aikamoinen.
jatkanette sekoiluni jälkeen keskustelua. omista pelaajista, oman kylän pelaajista mestaruussarjaan on huutava puute.