Jos sen oli tarkoitus olla jonkinlainen referointi kirjoituksistani, menee pieleen siinäkin kohdin. Minä en ole missään vaiheessa väittänyt tietäväni, mitä Jatsin seurajohto tekee tai jättää tekemättä. Koska minä en sitä voi tietää.
Heh! Ihan käsittämätöntä saivartelua alkaa vetoamaan johonkin olkiukkoon, että ei varmasti tiedä mitä Utahin seurajohto tulee tekemään..
Tuo on varmasti kirjoittajille ihan selvä asia, että nämä kaikki keskustelut täällä forumilla ovat pelkkää spekulointia ja arvailua.
Voisit vaan ihan rehellisesti myöntää, että olit väärässä näkemyksissäsi Utahin suunnitelmista joukkueen rakentamisessa.
Tässä kyseinen keskustelu tämän kauden alusta lokakuulta..
Jos Utah ei pelaa erityisen hyvin, niin voi olla että taas nähdään veteraanien ulosmyyntiä trade deadlinella. Utahilla on kuitenkin useampi veteraani, jolla on melko maltillinen sopimus ja 1-2 vuotta sopimusta jäljellä (Olynyk, Clarkson, Sexton).
Yksinäisen Suden vastaus tähän..
Kauppoja Jatsilta nähdään ihan takuuvarmasti kauden aikana. Itse en välttämättä pidä niitä vain enää sellaisina ulosmyynteinä kuin esim. viime kauden kaupat. Niitä pickejä ja nuoria pelaajia kun on jo siis kyllä tarpeeksi, nyt pitäisi jostain kulmasta alkaa muodostaa sitä voittavaa joukkuetta.
Kuten viime kaudella löytyi kysyntää Conley/Vando/Beasley, varmasti sitä on Olynyk/Clarkson/Collins ym. Itse asiassa kyse vielä korkeamman tason pelaajista. Se on vaan sitten eri asia, että keneltä löytyisi paremmin sopivia palasia tuohon kokoonpanoon.
Ja vielä kommentti "tankkaamisen" määritelmään.. Ei se ole synonyymi sille, että yritetään olla sarjan huonoin. Vaan "tankkaaminen" -sanan alle menee myös moni asia, jota Utah on tehnyt viimeisten kausien aikana.. Alla on lainaus yhdestä tankkaamisen määritelmästä. Olen tummentanut kaikki kohdat, joita Utah on tehnyt viimeisen parin kauden aikana.
"The video discusses tanking in the NBA, a strategy where
teams intentionally weaken their performance to secure higher draft picks. Tanking is more prevalent in the NBA due to smaller rosters and the impact of individual talent. The three main avenues for team-building are free agency, trades, and the draft, with the draft being a cost-effective method. Tanking involves
trading away key players, resting remaining players, and strategically underperforming. Teams may tank for various reasons, such as rebuilding, reducing wage expenditure, or dealing with significant injuries. The NBA combats tanking through a draft lottery system introduced in 1985, with recent adjustments to disincentivize intentional losing."