Vs: Valavuori ja Suomi-koris
Kiitos hyvästä palautteesta. Huonostakin. Ilmoitin kiinnostukseni Korisliigan vetämisestä, joka nyt ei näytä tällä haavaa toteutuvan. Nyt näyttää siltä, että keskitän voimavarani muihin lajeihin. Löimme hynttyyt yhteen Piiroisen Peetun ja Mikko Ilosen managerin kanssa jo jokin aika sitten. Lanseeramme muutaman uuden tuotteen Suomen markkinoille tulevan vuoden aikana. Olisin toivonut, että koris olisi kuulunut ohjelmaamme. Peetu avaa maanantaina Niken Lontoon liikkeen mm. Michael Jordanin, Wayne Rooneyn ja Rafael Nadalin kanssa. Olisimme halunneet keskittyä myös korikseen. Mutta, ei.
Pidin palaverin liigan johtoryhmän kanssa, jonka jälkeen kukaan ei ole ollut meihin/minuun missään yhteydessä. Ei missään. Siellä oli pirun päteviä kundeja. Mm. Pyrinnön Hakanen, Ugin Westerholm sekä KTP:n Lindström. Puhuin liiton puheenjohtajan kanssa, sen lisäksi myös Henkan, liiton toisen toimarin ja Puken kanssa. Lähes kaikki ovat ymmärtäneet malliamme, jopa kannattaneet, mutta yhteydenotot ovat olleet nolla. Olisimme halunneet tarjota korikselle mallin kehittyä. Mallin, jolla korikseen oltaisi tuotu rahaa ja näkyvyyttä.
Ilmeisesti liikkumisvara on niin jähmeä, ettei mitään voida tehdä. Sääli. En oikeasti tiedä. Ymmärrys on nolla, omalta puoleltani. Kenties koriksella on isoja suunnitelmia. Toivottavasti. Epäilen.
Itse aloittaisin lähtölaskennan johdosta ja tekisin pari juttua uusiksi. Jopa kolme.. Puken ja Henkan pitäisin ehdottomasti mukana. Puheenjohtaja Curre on hoitanut hommansa ihan ok, muttei tarpeeksi kovalla otteella. Curre on saatanan mukava jätkä, mutta hän ei ole dynamo. Curre olisi loistava tuki ja nerokas sellainen. Sparraaja. Luulen, että Curre pitäisi myös itse tästä roolista. Anssi Vanjoki olisi paras mahdollinen moottori Suomi-korikselle. Mies, jolla on munaa ja osaamista. Ja intohimoa. Ja vaikutusvaltaa. Henkka on kaikkien aikojen menestynein suomalaisvalmentaja ja Puke on kaikkien aikojen eniten Suomi-korista rakastava persoona, Pentti Salmen jälkeen.
Kysymys on ennen kaikkea oikean porukan kokoomisesta. Eikä siitä, kuka tykkää kenestä. Minä väittelen Henkan kanssa ties mistä. Henkka on välillä oikeassa, välillä ei. Minun mielestäni. Välillä mun tekis mieli heittää Henkkaa roskiksella, ja heitänkin. Mutta, Henkka on valmentanut Saksan MM-pronssille, minä en. Henkan osaaminen korikseen ja huippu-urheiluun biittaa mut 100-0. Lajin rakastaminen on 100-100. Ray Ailus ei varmasti pidä minusta, mutta minä arvostan Reiskaa. Ray Ailus on persoona ja kotimainen huippuvalmentaja. Ray Ailus kehittää suomalaista koripalloa päivittäin. Jatkuvasti. Me kaipaamme persoonia. Kun me nostettiin ToPo divarista liigaan, siellä oli sata eri mielipidettä. Hemdahlit, Pratesi, Parviainen, Tuominen ja Coach Nieminen. Jopa Daddy Vilke. Loppujen lopuksi, kaikki tekivät duunia yhteisen tavoitteen eteen. Me saatiin se tavoite, ja juhlittiin nousua Saariselällä. Oli niin perkeleen kivaa. Tästä on kyse.
Kuka on kysynyt Hannon, Teemun, Klingan, Niirasen, Rauramon, Pehkosen, Mäkelän, Liimon, Kuuselan. Luhtasen, Koposen, Raitasen, yms. legendojen halukkuutta osallistua? Ei vittu kukaan. Ei ainakaan yksikään sellainen taho, jonka nämä starat ottaisivat tosissaaan. Meillä Suomi-koriksessa on mieletön voimavara ammennettavana, kunhan sen vaan joku tajuisi käyttää. Niin pelaajissa, kuin myös yritysjohdossa.