Koripallo.com

Valavuori ja Suomi-koris

Viestejä
1 837
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Valavuori sanoi:
Soitin äsken itse Iltasanomille, että tehkää nyt ihmeessä tästä juttu. Siellä ei ollut hajuakaan mistä puhun. Yllätys! Toivottavasti tekevät. Ja saataisiin myös Pounds isoihin otsikoihin.

Outoa. Itse luin lounastauolla Iltasanomat ja urheilun takasivulla oli A5 kokoinen kuva ToPo-Tarmo pelistä ja kuvatekstissä mainittiin Poundsin haamukolmonen.

Itse kiinnittäisin huomiota siihen, miksi Veikkausliiga, SM-liiga sekä naisten että miesten lentopallon mestaruusliiga (mikä nimihirviö!) saa joka pelistä teksti-tv:lle raportit. Ne ovat kuitenkin niitä luetuimpia sivuja, joilla brändäystä aloitetaan ja kiimaa nostetaan suuren yleisön silmissä.
 
Viestejä
22
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Jaa, johan tätä olikin spekuloitu toisaalla ihan riittävästi... Hieno heitto...
 
Viestejä
2 913
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Kouvokarhu sanoi:
Peliä jäljellä 0.3 sekkaa, oliko mahdollista edes sääntöjen puitteissa tehdä koria? Ei sinänsä himmennä hienoa suoritusta, mutta menkö tuo nyt ihan oikein että kori hyväksyttiin?

Tämä keskustelu on jo käyty ottelutopicissa http://www.koripallo.com/forum/index.php?topic=37551.0.
 
Viestejä
584
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

MC sanoi:
Outoa. Itse luin lounastauolla Iltasanomat ja urheilun takasivulla oli A5 kokoinen kuva ToPo-Tarmo pelistä ja kuvatekstissä mainittiin Poundsin haamukolmonen.

Itse kiinnittäisin huomiota siihen, miksi Veikkausliiga, SM-liiga sekä naisten että miesten lentopallon mestaruusliiga (mikä nimihirviö!) saa joka pelistä teksti-tv:lle raportit. Ne ovat kuitenkin niitä luetuimpia sivuja, joilla brändäystä aloitetaan ja kiimaa nostetaan suuren yleisön silmissä.
Itse luin ilmeisesti sitten väärän lehden.. Toimituksessa ei tiedetty asiasta mitään, erikoista. MC, olet täysin oikeassa jälkimmäisessä. Poundsin kolkista vielä. Se oli sen luokan suoritus, että se olisi pitänyt saada eilen / tänään joka hemmetin tuuttiin. Ennen kaikkea webbiin, josta sitä voisi ihailla.
 
Viestejä
19 565
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

No johan. Ihailla ja ihailla. Mitä ihailemista sellaisessa munkkiheitossa muka on? Ja varsinkin, kun se vielä tehtiin kyseenalaisesti yliajalla. Ei Suomikoris siitä mitenkään nouse, vaikka kuinka sitä ihailisi.
 
Viestejä
1 544
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

JOEN SUU sanoi:
No johan. Ihailla ja ihailla. Mitä ihailemista sellaisessa munkkiheitossa muka on? Ja varsinkin, kun se vielä tehtiin kyseenalaisesti yliajalla. Ei Suomikoris siitä mitenkään nouse, vaikka kuinka sitä ihailisi.
Koripallon viehätys perustuu hyvin paljon juuri viime hetkille venyviin ratkaisuihin. Harvassa lajissa voidaan vetää turvalliselta tuntuva 10p kaula kiinni muutamassa minuutissa. 24s sääntö takaa lisäksi sen, että johdossa oleva joukkue ei voi "hautoa" palloa pelin viimeisiä minuutteja. Tästä johtuen tiukan pelin loppuun voi kehkeytyä ToPo-Tarmo -pelin kaltaisia "draamoja" ja huippusuorituksia. Valavuori on aivan oikeassa, juuri näitä draamoja tulisi hehkuttaa. Se lisää lajin saamaa huomiota ja sitä kautta suosiota.
 
Viestejä
19 565
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Höpö, höpö. Mitä hehkuttamista siinä on, jos toimitsijapöytä vetää kotiinpäin. Ja mitä viehätystä munkkiheitoissa muka on? Mielipiteessäni en horju, perhana vieköön!
 
Viestejä
290
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Hey Joe! käy vaikka kokeilemassa heittoa vastustajan päädystä. Voit mennä ilman puollustajia. Kerro sitten monennellako heitolla osuit kuppiin???
 
Viestejä
283
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Keravan Energia Teamin Arsene Towa vetäs LaNMKY.tä vastaan (perjantaina 22.10.2010 Killassa) omasta puolustusribarista yhden pompautuksen taktiikalla, suurinpiirtein omalta vapariviivalta, munkin laakatykkinä pussiin. Tosin tapahtui ensimmäisen erän päätteeksi.

Korisliitolta löytyy tästäkin kuvamateriaalia, mutta eihän niitä pääse katsomaan kuin harvat ja valitut. Miksei voisi laittaa Youtubeen? Olisihan sillä mainosarvoa Korisliitollekin.
 
Viestejä
1 797
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Litti teki muutama viikko sitten "vuosisadan maalin" tai jotain sinne päin ja se tuli kyllä joka mediassa silmille ja miksikäs ei. Hieno saksipotkuhan se oli, mutta oleellista siinä oli kuitenkin sen suorittaja. Jos tämän paljon puhutun haamuheiton olisikin suorittanut Hanno, niin eiköhän sitten olisi saatu taas medianäkyvyyttä.

Palatakseni tähän topikin alkuperäiseen aiheeseen, niin kyllä niinkin perusasissa kun ottelutapahtumassa on vielä paljon tekemistä. Tuntuu, että tänä vuonna liigaotteluissa on meno erätauoilla entistä vaisumpaa divarista puhumattakaan. Ei ole mitään "taukojumppaa" tms. ja jopa musiikit ovat kaikkea muuta kuin fiilistä nostattavia tai edes ylläpitäviä. Mielestäni laadukkaat tanssiesitykset ovat edelleen parasta mitä korispelien tauoilla on nähty. Toinen ottelun fiilikseen oleellisesti vaikuttava tekijä on täällä paljon keskustelua herättänyt ottelukuulutus. Itse en ole päässyt Valavuoren kiiteltyä/kiisteltyä kuulutusta kuulemaan, mutta jo se, että saa täällä keskustelua aikaan on merkki jostain. Jokainen suomalaisissa urheilukatsomoissa vieraillut tietää, että yleisö itsessään on valitettavan harvoin tunnelman luoja ja ylläpitäjä, vaan siihen tarvitaan musiikkia, kuuluttajaa ja muuta härpäkettä sekä aivan huikeita suorituksia, joille voidaan antaa sitten "pienet". Maaottelujen todella keinotekoiset yritykset varmasti aiheuttivat kaikista sisäänpäinkääntyneimmissä suomalaisissa myötähäpeää, mutta itse olen sitä mieltä, että kaikki yleisön kosiskelut pitää tehdä, kun luontaista kannustusta tulee vain muutaman kerran pelissä.

Ei ole näköpiirissä, että meistä Suomipojista/-tytöistä olisi ihan kohtsillään tulossa euro-ottelujen tapaan katsomoissa laulavia, tanssivia ja riehuvia faneja, niin tehdään niistä ottelutapahtumista sitten paremmin meidän luonteenlaatuun sopivia tapahtumia, joissa on vaikka sitten vähän keinotekoisesti (rumpuryhmä tms.) taustalle saatu perusmökä, jonka mukaan on Matti Meikäläisen helpompi kannustamaan.
 
Viestejä
250
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Downtown sanoi:
Jokainen suomalaisissa urheilukatsomoissa vieraillut tietää, että yleisö itsessään on valitettavan harvoin tunnelman luoja ja ylläpitäjä, vaan siihen tarvitaan musiikkia, kuuluttajaa ja muuta härpäkettä sekä aivan huikeita suorituksia, joille voidaan antaa sitten "pienet". Maaottelujen todella keinotekoiset yritykset varmasti aiheuttivat kaikista sisäänpäinkääntyneimmissä suomalaisissa myötähäpeää, mutta itse olen sitä mieltä, että kaikki yleisön kosiskelut pitää tehdä, kun luontaista kannustusta tulee vain muutaman kerran pelissä.

Ei ole näköpiirissä, että meistä Suomipojista/-tytöistä olisi ihan kohtsillään tulossa euro-ottelujen tapaan katsomoissa laulavia, tanssivia ja riehuvia faneja, niin tehdään niistä ottelutapahtumista sitten paremmin meidän luonteenlaatuun sopivia tapahtumia, joissa on vaikka sitten vähän keinotekoisesti (rumpuryhmä tms.) taustalle saatu perusmökä, jonka mukaan on Matti Meikäläisen helpompi kannustamaan.

komppaan täysin. kyllä pyynikilläkin meno on välillä todella väsynyttä, jos joku ei aloitetta tee enkä yritä nyt antaa punakaartille tästä kunniaa vaan ihan yleisesti tarvitaan joku luomaan tunnelmaa tai sitten se on ensimmäiset 3,5 erää löysää käsien yhteenhakkaamista ja lopussa ehkä intoudutaan vähän kovempaan kannustukseen, jos on oikein tiukka ottelu..no, mutta toisaalta taas näin runkosarjan alkupuoliskolla se ei niin hirveästi edes haittaa ja pudotuspeleissä esim. pyynikillä on tunnelmaa ilman rumpuryhmääkin..joten kai se vaan johtuu siitä, ettei kaikki jaksa fanaattisesti omiaan kannustaa, kun on runkosarjaa n. 35 ottelua vielä jäljellä :) huolestuttavaa olisi, jos joukkue pelaisi pudotuspelejä elottomassa hallissa.

sinne joku entinen pelaaja toimimaan master of ceremonyn tehtävissä niinkuin mm. cedric ceballos toimi ainakin vielä muutama vuosi sitten phoenix sunssin organisaatiossa (en tiedä onko enää niissä hommissa) tai kuuluttaja, joka hoitaa saman homman, mutta suht objektiivisesti ilman vastustajan psyykkauksia.

mitä tulee valavuoren ihmettelyyn michael poundsin heitosta niin olen täysin samaa mieltä, että tuollaiset suoritukset tulisi saada median huomioon, mutta toisaalta taas kotijoukkue olisi itse voinut laatia jutusta sen uutisen videoineen, jota luukuttaa eteenpäin (en siis tiedä oliko topon sivuilla näin, mutta epäilen), jos Korisliigan videojakopalvelu tarjoaisi hieman paremman saatavuuden, parempilaatuista kuvaa ja seuralta löytyisi siihen tekijöitä. resurssithan tässä suurin ongelma on kuitenkin...

edit: okei topollahan on tosiaan topoTV, joskin päivitys lagaa ihan hyvin. ymmärrän kuitenkin täysin, ettei niitä videokoosteita sinne saada samana iltana, koska kuka niitä nyt lähtee tekemään ilmaiseksi/makkarapalkalla yötä myöten, kun on varmasti oikeatakin duunia, josta saa palkkaa. jos seurojen resurssit eivät riitä palkkaamaan pikkupalkalla tälläisiä henkilöitä kehittämään koriksen näkyvyyttä (otteluraportit/videokoosteet/kuvagalleriat/haastattelut jne) niin sitten pitää vaan toivoa, että seuran taustajoukoista tai faneista löytyy riittävän energisiä ja innokkaita persoonia tekemään näitä sydämestä omalla ajallaan..

korisliigan seuraajia on kuitenkin vielä niin rajallinen määrä, että ei luulisi olevan liian vaikeaa laittaa ottelut yleiseen jakoon (vaikka kuvanlaatu onkin todella todella surkea), johon seurat sitten voisivat heittää linkin esim. otteluraporteissaan. en tiedä mikä tuo videoiden lupapolitiikka nykyään on, mutta epäilen, että niitä ei saa edes seuran henkilöt itse uploadata omille palvelimilleen ja linkittää siitä eteenpäin esim. juuri otteluraportteihin tyyliin: 'lataa koko ottelu täältä'
ei se nyt vastaa ihan mitään nba.comin videorecappia, mutta on se nyt askel eteenpäin sentään sitä hd-laatuista korisliigamateriaalia odotellessa.
 
Viestejä
584
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Kiitos hyvästä palautteesta. Huonostakin. Ilmoitin kiinnostukseni Korisliigan vetämisestä, joka nyt ei näytä tällä haavaa toteutuvan. Nyt näyttää siltä, että keskitän voimavarani muihin lajeihin. Löimme hynttyyt yhteen Piiroisen Peetun ja Mikko Ilosen managerin kanssa jo jokin aika sitten. Lanseeramme muutaman uuden tuotteen Suomen markkinoille tulevan vuoden aikana. Olisin toivonut, että koris olisi kuulunut ohjelmaamme. Peetu avaa maanantaina Niken Lontoon liikkeen mm. Michael Jordanin, Wayne Rooneyn ja Rafael Nadalin kanssa. Olisimme halunneet keskittyä myös korikseen. Mutta, ei.

Pidin palaverin liigan johtoryhmän kanssa, jonka jälkeen kukaan ei ole ollut meihin/minuun missään yhteydessä. Ei missään. Siellä oli pirun päteviä kundeja. Mm. Pyrinnön Hakanen, Ugin Westerholm sekä KTP:n Lindström. Puhuin liiton puheenjohtajan kanssa, sen lisäksi myös Henkan, liiton toisen toimarin ja Puken kanssa. Lähes kaikki ovat ymmärtäneet malliamme, jopa kannattaneet, mutta yhteydenotot ovat olleet nolla. Olisimme halunneet tarjota korikselle mallin kehittyä. Mallin, jolla korikseen oltaisi tuotu rahaa ja näkyvyyttä.

Ilmeisesti liikkumisvara on niin jähmeä, ettei mitään voida tehdä. Sääli. En oikeasti tiedä. Ymmärrys on nolla, omalta puoleltani. Kenties koriksella on isoja suunnitelmia. Toivottavasti. Epäilen.

Itse aloittaisin lähtölaskennan johdosta ja tekisin pari juttua uusiksi. Jopa kolme.. Puken ja Henkan pitäisin ehdottomasti mukana. Puheenjohtaja Curre on hoitanut hommansa ihan ok, muttei tarpeeksi kovalla otteella. Curre on saatanan mukava jätkä, mutta hän ei ole dynamo. Curre olisi loistava tuki ja nerokas sellainen. Sparraaja. Luulen, että Curre pitäisi myös itse tästä roolista. Anssi Vanjoki olisi paras mahdollinen moottori Suomi-korikselle. Mies, jolla on munaa ja osaamista. Ja intohimoa. Ja vaikutusvaltaa. Henkka on kaikkien aikojen menestynein suomalaisvalmentaja ja Puke on kaikkien aikojen eniten Suomi-korista rakastava persoona, Pentti Salmen jälkeen.

Kysymys on ennen kaikkea oikean porukan kokoomisesta. Eikä siitä, kuka tykkää kenestä. Minä väittelen Henkan kanssa ties mistä. Henkka on välillä oikeassa, välillä ei. Minun mielestäni. Välillä mun tekis mieli heittää Henkkaa roskiksella, ja heitänkin. Mutta, Henkka on valmentanut Saksan MM-pronssille, minä en. Henkan osaaminen korikseen ja huippu-urheiluun biittaa mut 100-0. Lajin rakastaminen on 100-100. Ray Ailus ei varmasti pidä minusta, mutta minä arvostan Reiskaa. Ray Ailus on persoona ja kotimainen huippuvalmentaja. Ray Ailus kehittää suomalaista koripalloa päivittäin. Jatkuvasti. Me kaipaamme persoonia. Kun me nostettiin ToPo divarista liigaan, siellä oli sata eri mielipidettä. Hemdahlit, Pratesi, Parviainen, Tuominen ja Coach Nieminen. Jopa Daddy Vilke. Loppujen lopuksi, kaikki tekivät duunia yhteisen tavoitteen eteen. Me saatiin se tavoite, ja juhlittiin nousua Saariselällä. Oli niin perkeleen kivaa. Tästä on kyse.

Kuka on kysynyt Hannon, Teemun, Klingan, Niirasen, Rauramon, Pehkosen, Mäkelän, Liimon, Kuuselan. Luhtasen, Koposen, Raitasen, yms. legendojen halukkuutta osallistua? Ei vittu kukaan. Ei ainakaan yksikään sellainen taho, jonka nämä starat ottaisivat tosissaaan. Meillä Suomi-koriksessa on mieletön voimavara ammennettavana, kunhan sen vaan joku tajuisi käyttää. Niin pelaajissa, kuin myös yritysjohdossa.
 

42

Viestejä
3 376
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Peukku tälle joskin paikoitellen oltiin jalat tukevasti ilmassa. Muutoksella kuitenkin on tilaus.
 
Viestejä
1 763
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

42 sanoi:
Peukku tälle joskin paikoitellen oltiin jalat tukevasti ilmassa. Muutoksella kuitenkin on tilaus.

Sama.
Mutta kun noita kirjoitusajankohtia katsoo, niin jotenkin tulee mieleen, että taas on pidetty yksi kostea saunailta.
 
Viestejä
398
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Vato Loco sanoi:
Sama.
Mutta kun noita kirjoitusajankohtia katsoo, niin jotenkin tulee mieleen, että taas on pidetty yksi kostea saunailta.
Tuplapeukut myös täältä Pakilan Visan sydänmailta. Harmi, ettei mitään läpimurtoa missään muodossa tullut.
 
Viestejä
2 366
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

En arvannut että tilanne on noin paha. Ja jotkut sitten vielä väittää että Suomen koris olisi kivassa nousussa...
 
Viestejä
610
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Kun Allu moneen kertaan mainitset, että "se on helppoa", niin miksi se ei ollut helppoa Hongassa tai Topossa. Miksi jälkeen jäi sortuneita raunioita eikä menestystarinoita. Topon nousu divarista mestikseen ei ole mikään menestystarina. kauhajoki, Äänekoski, Forssa ja Porvookin ovat nousseet, enkäå niitäkään kutsuisi menestystarinoiksi.

Mitä muuten kuuluu tuolle "menossa mukana" -proggikselle ja onko Visa enää mukana. Jotenkin ymmärsin kirjoituksestasi ettei Visa ole mukana. Tuliko siitä koskaan rahaa Liitolle vaiko menivätkö tulot Visan firmalle?
 
Viestejä
584
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Vato Loco sanoi:
Sama.
Mutta kun noita kirjoitusajankohtia katsoo, niin jotenkin tulee mieleen, että taas on pidetty yksi kostea saunailta.
Maailman kello löytyy siis Suomesta. Hyvä tietää!

Jep. Osin tarkoituksena oli avautua, osin kehittää. Kehittäminen tuntuu vaan olevan mahdotonta. Korisliiton alati vaihtuvat toimarit selittänevät tätä asiaa jo aika paljon. Kuka johtaa ja mitä johtaa. Halleluja.

Ja PekLa, jos luet kirjoituksiani, ymmärtänet pointin. Seuratyö on pirun vaikeaa, siksi siihen tarvittaisiin taho joka tukisi heidän toimintaa. Ja nyt puhun Korisliiga-seuroista.
 
Viestejä
292
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Valavuori sanoi:
Maailman kello löytyy siis Suomesta. Hyvä tietää!

Jep. Osin tarkoituksena oli avautua, osin kehittää. Kehittäminen tuntuu vaan olevan mahdotonta. Korisliiton alati vaihtuvat toimarit selittänevät tätä asiaa jo aika paljon. Kuka johtaa ja mitä johtaa. Halleluja.

Ja PekLa, jos luet kirjoituksiani, ymmärtänet pointin. Seuratyö on pirun vaikeaa, siksi siihen tarvittaisiin taho joka tukisi heidän toimintaa. Ja nyt puhun Korisliiga-seuroista.

Itse toivoin onnistumistasi, mutta eipä yllätä yhtään saamasi palaute ym. vastausket herroilta sekä nimimerkeiltä.
Ihan sama mitä ehdottaa ja missä ehdottaa, yleisin reaktio on ei, tyyliin näin on aina ennenkin tehty, eikä mikään uusi voi toimia eikä ole halua kokeilla.
 
Viestejä
610
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Sikäli samaa mieltä että uusia tuulia tarvitaan, muutoksia ja kehitystä.

Mutta en mitenkään ymmärrä tuota ajatusmallia että tällainen kokonaisuuden markkinointi ja työstäminen olisi jotenkin helpompaa kuin yksittäisen seuran markkinointi. Mittakaavat on tietysti toisenlaisia. Ymmärrän hyvin liiton herojen ajatusmallin että "nuorimies elää pilvilinnoissa".

Kyseessä olisi tietysti massiivisen mittaluokan operaatio ja Allun huomattavasti pienemmän kokoluokan projektit ovat ajaneet pahasti karille - noista lähtökohdista vanhoilla pieruilla ei taida olla paljon intoa lähteä yhteiseen seikkailuun.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös