Koripallo.com

Valavuori ja Suomi-koris

Viestejä
336
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

PekLa sanoi:
Sikäli samaa mieltä että uusia tuulia tarvitaan, muutoksia ja kehitystä.

Mutta en mitenkään ymmärrä tuota ajatusmallia että tällainen kokonaisuuden markkinointi ja työstäminen olisi jotenkin helpompaa kuin yksittäisen seuran markkinointi. Mittakaavat on tietysti toisenlaisia. Ymmärrän hyvin liiton herojen ajatusmallin että "nuorimies elää pilvilinnoissa".

Kyseessä olisi tietysti massiivisen mittaluokan operaatio ja Allun huomattavasti pienemmän kokoluokan projektit ovat ajaneet pahasti karille - noista lähtökohdista vanhoilla pieruilla ei taida olla paljon intoa lähteä yhteiseen seikkailuun.
"Kun ei mitään tee, niin ei mitään mokaa"

Kyllä tilanne taitaa nyt kuitenkin olla jo siinä jamassa, että se kaiken tekemättä jättäminenkin on jonkinlainen ratkaisu. Huono sellainen. Vähän niinkuin jarrun painamatta jättäminen ennen jyrkännettä.

"Pienemmän kokoluokan projektit" ovat olleet seurojen toiminnassa. Vahvatkin seurat elävät taloudellisesti kokolailla kädestä suuhun tiukoilla deadlaineilla ja pelivarat ovat pieniä.
Liiton toiminnassa taas voisin kuvitella olevan tilaa visioinnille ja pilvilinnojen rakentamiselle: Sitähän markkinointi ja brändien rakentaminen pitkälle onkin. Viereen vain kaveri joka ampuu villeimmät visiot alas, sparraa kehityskelpoisia ja pitää huolta hintalappujen suuruudesta...
 

666

Viestejä
433
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Ootko kevään karkeloissa mukana? Perussuomalaisten listoilla?
 
Viestejä
9 123
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Neisseria Gonorrhoeae sanoi:
Ootko kevään karkeloissa mukana? Perussuomalaisten listoilla?

Tätä ilmoitusta olen odottanut kuin kuuta nousevaa, mutta taitaa Aleksilla olla tällä hetkellä prioriteetit muualla kuin politiikassa. Kai mies on tajunnut, ettei tuo poliittinen ura ainakaan tässä vaiheessa elämää ole "se juttu". :-[
 
Viestejä
1 638
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Mites se pelaajapuolue jakselee? :eek: Koska näemme Aleksi Valavuoren pelaajapuolueen listoilta urheilu- ja kulttuuriministerinä?
 
Viestejä
7 520
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

mulla on nyt menny vaan vähän ohi, minkä jyrkänteen reunalla tässä ollaan?
 
Viestejä
19 554
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

No voihan paska. Ja niin kuin minäkin luotin Aleksiin ja häneen kaikki toivoni laitoin Suomikoriksen nousussa. Mutta niinhän useinkin käy, että meitä neroja ei kukaan ymmärrä.
 
Viestejä
1 335
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

VoxPopuli sanoi:
"Pienemmän kokoluokan projektit" ovat olleet seurojen toiminnassa. Vahvatkin seurat elävät taloudellisesti kokolailla kädestä suuhun tiukoilla deadlaineilla ja pelivarat ovat pieniä.
Liiton toiminnassa taas voisin kuvitella olevan tilaa visioinnille ja pilvilinnojen rakentamiselle: Sitähän markkinointi ja brändien rakentaminen pitkälle onkin. Viereen vain kaveri joka ampuu villeimmät visiot alas, sparraa kehityskelpoisia ja pitää huolta hintalappujen suuruudesta...
Minä taas näkisin asian toisella tavalla eli Liiton toiminnan pitää olla vakaata peruspuurtamista, jossa eri ratkaisujen tekemisessä otetaan huomioon myös Pielaveden Ponnareiden näkökanta jne. Suuremmat pilvilinnat voidaan sitten rakentaa seuroissa heidän hallitustensa hyväksyminä, jolloin vauriotkin tapahtuvat pienemmällä mittakaavalla. Eri asia on tietenkin se, jos Korisliigasta tehdään täysin erillinen yksikkö ja seuroissa edustusjoukkueet eriytetään muusta koripallotoiminnasta.
 
Viestejä
336
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Kaaren_takaa sanoi:
Minä taas näkisin asian toisella tavalla eli Liiton toiminnan pitää olla vakaata peruspuurtamista, jossa eri ratkaisujen tekemisessä otetaan huomioon myös Pielaveden Ponnareiden näkökanta jne. Suuremmat pilvilinnat voidaan sitten rakentaa seuroissa heidän hallitustensa hyväksyminä, jolloin vauriotkin tapahtuvat pienemmällä mittakaavalla. Eri asia on tietenkin se, jos Korisliigasta tehdään täysin erillinen yksikkö ja seuroissa edustusjoukkueet eriytetään muusta koripallotoiminnasta.

Joo, tarkemmin ajatellen olen samaa mieltä. Ajatusmalli kulki "lippulaivavetoisesti". Toisaalta, järkevästi organisoituna ei peruspuurtaminen ja pilvilinnabrändäys toisiaan pois sulje. Jälkimmäinen vaan ei saa riskeerata ensimmäistä...
 
Viestejä
2 913
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Valavuori sanoi:
Korisliiton alati vaihtuvat toimarit selittänevät tätä asiaa jo aika paljon. Kuka johtaa ja mitä johtaa. Halleluja.

Aleksi, tässä osut asian ytimeen. Ja samaa tuo esiin myös Kaaren_takaa:

Kaaren_takaa sanoi:
Eri asia on tietenkin se, jos Korisliigasta tehdään täysin erillinen yksikkö ja seuroissa edustusjoukkueet eriytetään muusta koripallotoiminnasta.

Niin kauan kuin liitto ja Korisliiga ovat naimisissa keskenään, on huomattavan hankalaa lähteä tekemään mitään radikaalimpia muutoksia. Liiton hallintomalli suosii konsensushakuista ja riskejä välttävää päätöksentekoa. Kysymys on loppujen lopuksi siitä onko tärkeämpää, että Korisliigan katsojaluvut nousevat vai että oman seuran toiminta voi mahdollisimman hyvin.

Sama dilemma nähtiin n. 10 vuotta sitten FIBA Europen tasolla, kun suurseurat kyllästyivät ohjaamaan omien ottelujensa tv-rahoja FIBA:n pohjattomaan kassaan ja nuorisotoimintaan. Syntyi ULEB eli seurojen oma yhteenliittymä, joka keskittyi vain luomaan koripallon Euroliigasta kaupallisesti menestyvää tuotetta. FIBA ja ulkopuolelle jääneet seurat vastustivat tätä kehitystä, koska joukkueita ei enää valittu puhtaasti urheilullisin perustein, vaan sarjasta syntyi osin suljettu liiga eli ns. "kultapossukerho".

Eli Aleksi, jos sinusta seurojen taustavaikuttajat ovat tosissaan ajatuksiesi takana, niin ehkä on aika perustaa "Korisliiga Oy", joka ei ole Suomen Koripalloliiton alainen sarja.
 
Viestejä
142
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

ehdottomasti piraattiliiga ja kunnon meininki pystyyn...Tamia lainatakseni, "näin on aina ollut, mikä innovaatio" - Tami puhui siis jääkiekkoliiton toiminnasta... uudistuksia tiskiin ja heti!
 
Viestejä
584
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Edellinen paatokseni oli korkealentoista ihan tarkoituksella.

PekLa, en nyt ihan ymmärrä mitkä projektit ovat ajaneet karille. ToPossa meillä oli talousvaikeuksia, se on selvää. Se ei ole varmasti mikään uutinen urheilumaailmassa, että perässä ollaan ja usein. Eikä tj/manageri kanna näistä yksin vastuuta. Rodman- ja Pippen-projektit onnistuivat hyvin, mutta ne olivat yksittäisiä pr-tempauksia ja täts it. ToPo ei ajanut karille vaan jatkoi uusien toimijoiden kanssa. Ja hyvin näyttää pyyhkivän, mikä on varsin hienoa.

En ole itse tuon täydellisen eriyttämisen kannalta. Liitto palvelee liigaa ja päinvastoin. Liiga kuitenkin tarvitsee omat veturinsa. Välillä jotain hyvääkin. On ollut mukavaa seurata Basket.fi -sivuston aktiivista päivitystä Facebookissa. Loistavaa kamaa! Samoin koriksen tv-tarjonta on etenkin tänään varsin kohdillaan. Ensin Kouvot vs. Honka Urholta ja kylkeen Sasun Euroliiga-peli Sport Pro:lta.
 
Viestejä
7 520
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

toi on tosiaan ollut tosi hyvä tuo Facebookin basket.fi sivu! Moni uutinen tullu bongattua sieltä, mikä muuten olis voinut hyvin jäädä huomaamatta.
 
Viestejä
584
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

MC sanoi:
Mitäpä tähän enää lisäämään

http://www.seiska.fi/
Eipä mitään. Vielä pari vuotta sitten sanoin ehdottomasti ei. Ajat muuttuvat. Iltasanomat, Iltalehti, Seiska. Ovat hyvin lähellä toisiaan. Sillä erotuksella, että Seiskan netti oikein käytettynä osuu, uppoaa ja sen pystyy kaupallistamaan. Lukijamäärä palstallani nousee äkkiä kuusinumeroiseksi kuukausitasolla. Seiska on oikein targetoituna markkinointikanavana Suomen tehokkain. Sitä harva ymmärtää. Olen aina sanonut, ettei julkisuudella tee mitään, jos sitä ei osaa hyödyntää tai kaupallistaa.

Lue blogi, ajatuksella. Ja katso mitä siitä seuraa noin vuoden sisällä. Tarkoituksena ei ole tosiaan vaan blogittaa, se on osa koko pakettia. Suunnitelma on pidemmällä, paljon pidemmällä. Ymmärrän toki asenteesi.

Koriksesta pyrin myös ripottelemaan sinne tänne, mahdollisuuksien rajoissa. Vaikeaa heittää liikaa, koska iso kuluttajapuoli ei siitä tiedä. Niin, miksi ei?

Vielä yksi kysymys. Miten ihmeessä eksyit tuon alhaisen juorulehden sivuille? Eihän sitä kukaan lue.
 
Viestejä
3 538
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Valavuori sanoi:
Eipä mitään. Vielä pari vuotta sitten sanoin ehdottomasti ei. Ajat muuttuvat. Iltasanomat, Iltalehti, Seiska. Ovat hyvin lähellä toisiaan. Sillä erotuksella, että Seiskan netti oikein käytettynä osuu, uppoaa ja sen pystyy kaupallistamaan. Lukijamäärä palstallani nousee äkkiä kuusinumeroiseksi kuukausitasolla. Seiska on oikein targetoituna markkinointikanavana Suomen tehokkain. Sitä harva ymmärtää. Olen aina sanonut, ettei julkisuudella tee mitään, jos sitä ei osaa hyödyntää tai kaupallistaa.

Lue blogi, ajatuksella. Ja katso mitä siitä seuraa noin vuoden sisällä. Tarkoituksena ei ole tosiaan vaan blogittaa, se on osa koko pakettia. Suunnitelma on pidemmällä, paljon pidemmällä. Ymmärrän toki asenteesi.

Koriksesta pyrin myös ripottelemaan sinne tänne, mahdollisuuksien rajoissa. Vaikeaa heittää liikaa, koska iso kuluttajapuoli ei siitä tiedä. Niin, miksi ei?

Vielä yksi kysymys. Miten ihmeessä eksyit tuon alhaisen juorulehden sivuille? Eihän sitä kukaan lue.

En tiedä huomaatko, Aleksi itse, että olet jo pitkään lähestynyt brändinä missejä, johannatukiaisia, mattinykäsiä ja sen sellaisia. Kaikki oma sanomasi alkaa pikkuhiljaa hukkua oman brändisi sisään. Kun on tarpeeksi kauan ollut mattinykänen tai tukiainen, kukaan ei odotakaan kuulevansa mitään mielekästä.

Luulenpa että Liiton Isoilla Pojilla on juuri tämä pelko - vaikka kertoisit heille mitä tahansa ja perustelisit asiat miten tahansa, perinteinen urheilujärjestö ei voi kovin näkyvästi olla jonkun kylähullun maineessa olevan vietävissä.

Luulenpa, että viestiäsi suurempi ongelma on itse luomasi brändi, aika harva koripallopiireissä haluaa samaistua tuohon.
 
Viestejä
307
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Yleensä en tuota Seiskaa lue, mutta kun vaimo sitä lukiessa tänään kysy että " Eikös tää Valavuori ole joku koristyyppi? ", niin pitihän se sitten minunkin omin silmin lehti vilkaista ja todeta " No voi vi**tu, onhan se joo. " Ei siinä mitään, julkisuushan on aikalailla välttämätöntä jos haluaa asioihin vaikuttaa. Mutta sorry Aleksi, en voi mitään sille, että minun silmissäni uskottavuutesi vakavasti otettavana korisvaikuttajana hiukan kärsii tollasista lehtijutuista. Eikä tämä ole mitään kettuilua, aika monta kirjoitustasi täällä olen valmis allekirjoittamaan ihan sellaisenaan ja intoasi koripalloa kohtaanhan ei voi olla ihailematta, mutta silti.
 
Viestejä
584
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

PikkuMikko, minulla on onneksi käytössäni ihan muut työkalut / ihmiset tuon brändin arvioimiseen. Tulevat toimenpiteet ja yhtiöpartnerit ovat kaikki osa rakentamista ja oikeiden mielikuvien luomista. Missä kaikessa olen jatkossa mukana ja keiden kanssa, selviää varmasti muutaman kuukauden kuluessa. Jopa Seiskan sivuilta.

Sinä arvioit minua ehkä turhan läheltä, en osaa sanoa. Mutta hienoa, että kutsut minua brändiksi ja arvostan mielipidettäsi. Kaikkia ei voi, eikä kannata yrittää miellyttää. Pitää uskoa omaan lähipiiriinsä ja mennä sen mukaan. Ja välillä pitää uskaltaa myös kokeilla rajoja. Silloin mennään välillä metsään, väkisinkin. Tai, sitten voi elää elämäänsä onnellisesti ja turvallisesti, tekemällä ihan perusjuttuja. Se ei ole minua varten.

Suomessa sana julkkis koetaan negatiivisena. Metsäkansan ulkopuolella sana celebrity tarkoittaa yleensä positiivista ja sitä osataan käyttää. Suomessa jengiä ylipäänsä vituttaa, jos jonkun naama on esillä. Se, mitä netissä kirjoitellaan tai kaduilla puhutaan vs. mitä oikeasti tapahtuu, on monesti kaksi ihan eri maailmaa. Tämä palsta on itse asiassa yllättävän siisti ja sivistynyt. Voisin vaan kuvitella mitä tapahtuisi, jos joku entinen lätkävaikuttaja kertoisi asioista rehellisesti jollain lätkäpalstalla.

Hoffi, osuit asian ytimeen. "Yleensä en Seiskaa lue, mutta vaimo lukee." Näinhän se menee.

Ja mulle on yks hailee, mitä liiton pojat ajattelevat. En minä ole mikään korisvaikuttaja ollut enää kolmeen vuoteen. Ainakaan fyysisesti. Minun ei ole pakko olla koriksessa mukana, ei nyt eikä tulevaisuudessa. Ehkä olen, ehkä en. Vai miten se meni.
 
Viestejä
2 532
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Tämä keskustelu on "yllättäen" luisumassa tuonne Vapaa Pudotus-topicin suuntaan.
Meinasin jotakin kirjoittaakin, mutta palaankin asiaan, jos tuo Suomi-koris saa tällä palstalla enemmän tilaa tai keskustelu siirtyy tuonne Vapaa Keskustelu puolelle. Eli vapaata keskustelua kaikesta maan ja taivaan väliltä, paitsi koripalloa.
 
Viestejä
7 442
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Saako tähän topikkiin nyt tulla heittämään turhaa ja itsekeksimää läppää, kun alkuperäisestä koripallon kehittämisestä koskevasta aiheesta on luisuttu tarpeeksi kauas?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös