Koripallo.com

Valavuori ja Suomi-koris

Viestejä
1 462
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Valavuori sanoi:
Minusta tuli juuri myös Vilppaan kotimatsien ystävä. Olipa hieno matsi ja yleisön määrä löi ällikällä. Mökki oli lähes täynnä ja tunnelma loistava! Vielä jos Salossa pystyttäisiin scouttamaan omat jenkkivahvistukset paremmin, niin joukkue pystyisi pelaamaan mitaleista. Joka tapauksessa, loistava urheilutapahtuma.
Oliko jo toinen matsi siellä putkeen?
Mitens sinne olet eksynyt? :D
 
Viestejä
3 485
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Valavuori sanoi:
Turun Kauppakorkean joukkue ja TuNMKY kohtasivat 2-div. hegemoniaottelussa. Minua pyydettiin paikalle ja miksen olisi mennyt. Tuskin tällä on hirveästi sen isompaa vaikutusta koriskulttuuriin.. ;) Tunnelma oli joka tapauksessa loistava ja matsin taso jopa yllättävän hyvä. Ehkä sitä pitäis nykyisenä turkulaisena miettiä Turun koriksen nostamista parrasvaloihin 8]

Oli miten oli, tänään Salohalliin katsomaan Vilpas vs. Kouvot. Matkailu avartaa!Turun Sanomista vielä sen verran, että lehti on yksi Suomen parhaista urheilutoimituksista, ellei paras. Tuloksien joukosta on aina luettavissa myös junnusarjojen tilastoja koriksesta. TS:n omistajaporras kun kaiken lisäksi vielä rakastaa koripalloa.

Ei muuta kuin jatkossakin Salohallin lehtereille nauttimaan hyvästä korisviihteestä ja äänekkäästä kotiyleisöstä...vaikka katsojia matseissa lehtereiden täydeltä onkin, niin eiköhän sieltä aina muutama vapaa paikka löydy :D
 
Viestejä
3 485
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Valavuori sanoi:
Minusta tuli juuri myös Vilppaan kotimatsien ystävä. Olipa hieno matsi ja yleisön määrä löi ällikällä. Mökki oli lähes täynnä ja tunnelma loistava! Vielä jos Salossa pystyttäisiin scouttamaan omat jenkkivahvistukset paremmin, niin joukkue pystyisi pelaamaan mitaleista. Joka tapauksessa, loistava urheilutapahtuma.

Tätä olen itsekin tämän kauden aikana miettinyt. Joukkue ei ole pärjännyt, varsinkaan syyskaudella, niin hyvin kuin ennen kautta uskoimme (ainakin me Vilppaan fanit), mutta siitä huolimatta matseissa käy populaa noin 800-1300 per matsi. Ehkäpä tämä on sitä koriskulttuuria juuri parhaimmillaan.

Mukavaa, että viihdyit Salohallissa ja huomasit joukkueen sekä kotiyleisön vetovoiman :D
 
Viestejä
1 718
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

JOEN SUU sanoi:
Koris hei! Et voi olla tosissasi?

Kerro tarkemmin, miten jonkun Valavuoren aloitusheitto missään sarjassa nostaa Suomalaista koriskulttuuria?
Tuossa Timi ja Turha P. Uuno jo laittoivatkin tarkennuksia.

Todennäköisemmin tuo nostaa kulttuuria kuin laskee sitä. Tai ainakin pitää sen nykyisellä tasolla, joka ei ihan hirveän korkea ole. Pienistä asioista se lähtee...
 
Viestejä
19 554
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

No Timit ja Uunot voivat olla tuota mieltä. Itse olen samaa mieltä Aleksin kanssa tai sinun, eli kulttuuri pysyy tuon Aleksin aloitusheiton myötä entisellään.
 

SC

Viestejä
1 284
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

JOEN SUU sanoi:
No Timit ja Uunot voivat olla tuota mieltä. Itse olen samaa mieltä Aleksin kanssa tai sinun, eli kulttuuri pysyy tuon Aleksin aloitusheiton myötä entisellään.


asiahan ei sinänsä minulle kuulu mutta eikös silloin jos joitan tehdään kun vaihtoehtona on olla tekemättä niin se ole jonkunasteinen parannus, no ainakin tässä tapauksessa turkulaiseen paikallisottelu kulttuuriin? ja samalla osaksi suomalaista koripallo kulttuuria?
 
Viestejä
19 554
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

No eihän se aloitusheitto sentään olisi jäänyt tekemättä, vaikka Aleksia ei olisi paikalla ollutkaan?

Missähän muuten olisi niitä mittareita myytävänä, joista näkisi nämä koriskulttuurin kasvut? Jos sellaisen löytäisin, niin naputtelisin siihen Aleksin, Turun, kakkosdivarin ja ylösheiton. Sitten enteriä ja tulos olisi heti näkyvissä. Jos jonkinlaista kasvua se kone näyttäisi, niin uskoisinpa sitten kyllä.

Minulla ei ole Valavuorta vastaan yhtään mitään, mutta valitettavasti en vain ole sitä mieltä, että hän olisi ainakaan tällä hetkellä millään lailla Suomikoriksen nostajan asemassa.

Tämä nyt on vain minun mielipiteeni. Sallinette sen? Muilla olkoot omansa. Hyväksyn kyllä nekin, kun en mikään ahdasmielinen ole. Korkeintaan umpimielinen.
 
Viestejä
9 123
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Olet oikeassa. Tosin syy ei ole se, etteikö Valavuori suomalaista koriskulttuuria pystyisi nostamaan. Syy on siinä, ettei hänen anneta tehdä sitä ja toisaalta siinä, ettei Valavuoren keskittymiskyky ja pitkäjänteisyys riitä taistelemaan läpi sen harmaan kiven, jota pysähtynyt ja vanhoillinen suomalainen koriskulttuuri edustaa. Helpompi kääntää selkä ja suunnata kohti muita projekteja.
 
Viestejä
19 554
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Niinpä. Ja eihän se matojen syöttäminenkään hullumpaa hommaa ole? Ja siitä sentään maksetaankin, toisin kuin vapaaehtoisesta työstä koriksen hyväksi.
 
Viestejä
584
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

King James sanoi:
Olet oikeassa. Tosin syy ei ole se, etteikö Valavuori suomalaista koriskulttuuria pystyisi nostamaan. Syy on siinä, ettei hänen anneta tehdä sitä ja toisaalta siinä, ettei Valavuoren keskittymiskyky ja pitkäjänteisyys riitä taistelemaan läpi sen harmaan kiven, jota pysähtynyt ja vanhoillinen suomalainen koriskulttuuri edustaa. Helpompi kääntää selkä ja suunnata kohti muita projekteja.
Ei ole antamisesta kyse. On kyse juuri tuosta mitä sanoit sen jälkeen. Ei riitä pitkäjänteisyys taistelemaan vanhoillista rautaesirippua vastaan, ja lopulta loppuisi myös intohimo. Eikä enää riittäisi edes aika, sen verran vie uusi duuni tilaa kalenterista. Toivottavasti joku muu jaksaa aurata uutta väylää.
 
Viestejä
292
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

JOEN SUU sanoi:
Ja enhän minä ole mitään teilannut. Kunhan vain toin oman mielipiteeni esille ja siinä pysyn. Mitä omaan tekemiseeni Suomalaisen koripallon hyväksi tulee, niin itse olen sponsoroinut suomalaista koripalloa jo 70-luvulta lähtien.

Mielipiteensä saa toki ilmaista. Millä tavalla olet sponsoroinut? Meinaatko ihan konkreettista sponssausta yrityksen kautta/yksityishenkilönä? Vai kausikorttien muodossa?
 
Viestejä
2 308
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

turgo sanoi:
http://www.iltalehti.fi/urheilu/2011012613075618_ur.shtml Ohan tämä koripallon arvotus Suomessa ihan karseaa. Kaiken maailman lumilautailu,alppihiihto,salibandy sun muut menevät edelle. Toivottavasti maajoukkueiden menestys ja toivottavasti tulevat EM-kisat nostaisivat arvostusta!

Mitalli tarvitaan sieltä EM-kisoista että keskiverto kaduntallaaja homman jotenkin noteeraisi.
Olen jo pitkään ennustanut pelkkää huonoa suomalaiselle huippu-urheilulle tulevina vuosikymmeninä. Kansan loputon kyky kuolata pelkkää menestystä ja toisaalta kääntää takkia sekunnin osissa on ihan uskomaton (tyyliin Curling Torinon olympialaissa). Kun rääpii aina pelkät kermat kakusta ei kohta jäljellä ole enää itse kakkua.
 
Viestejä
584
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

turgo sanoi:
http://www.iltalehti.fi/urheilu/2011012613075618_ur.shtml Ohan tämä koripallon arvotus Suomessa ihan karseaa. Kaiken maailman lumilautailu,alppihiihto,salibandy sun muut menevät edelle. Toivottavasti maajoukkueiden menestys ja toivottavasti tulevat EM-kisat nostaisivat arvostusta!
Ikävää luettavaa, moneltakin kantilta. Kertoo omaa kieltään suomalaisesta urheilukulttuurista, tai lähinnä sen puutteesta. Katsomojen täyttymiseen kotimaan kentillä, jos maailmanlaajuisten lajien Huuhkajat tai korismaajoukkue etenee arvokisoihin, sen varaan ei kannata laskea juurikaan mitään. Tuntuu käsittämättömältä, että jotkut vielä päästävät moisia sammakoita suustaan. Curling tosiaan nousi hetkeksi kaikkien huulille, mutta missä se on nyt... Uusipaavalniemen hallikin on vielä vaiheessa ;) Nostiko lentismaajoukkueen huikeat suoritukset kotimaan liigaa?

Ei ole sattumaa, että listalta löytyy mm. alppihiihto. Alppihiihtoliitossa ymmärrettiin uusi tulokulma ja mahdollisuus. Palkattiin ammattilaiset hommiin. Ja hups, laji nousi puskista kaikkien tietoisuuteen ja pääkanavalle loistokkaiden yhteistyökumppaneiden kera. Lajia kasvattava ja kehittävä työ tulisi tehdä kansallisella tasolla, voimakkaasti uudistaen ja rakenteita hajoittaen.

Liigaseurat käyvät vuosittain omaa selviytymistaistelua ja tekevät helvetin kovaa duunia, ilman sen suurempaa tietoa tulevaisuuden visioista. Visioista, joita heille tulisi tarjota keskusjohtoisen organisaation taholta. Organisaatiolta, jota ei ole olemassa. Miksi? Koska kukaan ei luota kenenkään ja kaikki katsovat toimintaansa omasta näkökulmastaan.

Miksi näin? Koripalloliittomme toiminta lajin brändäyksen ja markkinoinnin osalta on enemmänkin taantunut, kuin kehittynyt. Koulukoris on sammutettu, katukoris unohdettu ja Suomen Cup raiskattu. Puhumattakaan huippukorikseen liittyvästä uudistuksesta. Siihen ei tunnu löytyvän minkäänlaista osaamista, puhumattakaan näkemyksestä. Ja jos joku jotain uutta ehdottaa, on sen läpivieminen fossiilisten rakenteiden läpi mahdotonta. Älä sinä tule tänne, minä olen ollut täällä jo 30-vuotta. Jep, niin tosiaan olet. Sitä ei ole vaan kukaan huomannut. Söitkö sinä minun kokouspullani?
 
Viestejä
1 855
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Onko Suomi noin menetyskipee maa, no on tietysti. Yksilöt ovat tämän maan urheilun tehneet ja tekevät vastakin. On aina median kannalta helppo nostaa yksilö, kun varsinaista lajin taustaa ei löydy tai yleisesti tiedetä. Kaikkihan me jännitämme, kun suomalainen on menestymässä.

Yksilöitä on myös paljon helpompi tukea. Yksilölle 100 euroa on paljon, kun se joukkue lajille on ei mitään. Jaa se nyt 20-30 kesken.

Olen ylpeä, että koris on niin vaikea ja samalla helppolaji. Tarpeekis vaikea ettei sitä iman joka pulliainen taidon puolesta hallitse. Helppo koska kaikki liikkeet kuitenkin ovat voimakkaassa korrelaatiossa toisiinsa (heitto, syöttö, kuljetus). Helppo, koska pelikäsitystäsi sinä voi kehittää kunhan vain pelaat joukkuelajia. Futis on ehkä korikselle kaikkein paras laji, varsinkin Futsal. Käsipallo, jääpallo, kiekolla on jo koriksen avaukset ja peruspelaaminen. Sabahan on vain näitten välimuoto, mutta kyllä siinäkin joutuu samanmoisia suunnamuutoksia tekemään, vain hypyt puuttuvat.

Katukoris pn tulossa ainaikin ensin kouluihin, koulukorista tarvitaan herätellä ja Suomen Cup varmasti nousee arvoonsa. Aina kuitenkin toivon että näissä tarinoissa puhuttaisiin edes hieman myös kotimaisista pelaajista ja kotmaassa. Aika tuntuu kuluvan vain jenkkiympyrä väittelyissä. Hehän ovat vain duunareita ja maksavavat veronsa muihin maihin.

Me tulemme taas, sanoi Tapsa Rautavaara
 
Viestejä
3 280
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

manzu sanoi:
Futis on ehkä korikselle kaikkein paras laji, varsinkin Futsal. Käsipallo, jääpallo, kiekolla on jo koriksen avaukset ja peruspelaaminen. Sabahan on vain näitten välimuoto, mutta kyllä siinäkin joutuu samanmoisia suunnamuutoksia tekemään, vain hypyt puuttuvat.
Muistan Iso-Nenän joskus sanoneen, että ihannelajit koripalloilijan kannalta olisivat jalkapallo, yleisurheilu sekä voimistelu. Väitti myös Saksan korismaajoukkueen pärjäävän jalkapallossa Suomen Kakkosessa.

King James sanoi:
Pelkkää asiaa VALAVUORELTA!!!

Olisi korkea aika siirtyä hyssyttelystä tositoimiin!
???--> :D
 
Viestejä
2 913
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Valavuori sanoi:
Liigaseurat käyvät vuosittain omaa selviytymistaistelua ja tekevät helvetin kovaa duunia, ilman sen suurempaa tietoa tulevaisuuden visioista. Visioista, joita heille tulisi tarjota keskusjohtoisen organisaation taholta. Organisaatiolta, jota ei ole olemassa. Miksi? Koska kukaan ei luota kenenkään ja kaikki katsovat toimintaansa omasta näkökulmastaan.

Tässä on erinomaisesti tiivistetty suomalaisen huippukoripalloilun haaste.

Ei ole sattumaa, että listalta löytyy mm. alppihiihto. Alppihiihtoliitossa ymmärrettiin uusi tulokulma ja mahdollisuus. Palkattiin ammattilaiset hommiin. Ja hups, laji nousi puskista kaikkien tietoisuuteen ja pääkanavalle loistokkaiden yhteistyökumppaneiden kera.

Itse en nyt kuitenkaan ottaisi alppihiihtoa mitenkään malliesimerkiksi, ainakaan vielä. Vai kuinka monesta kotimaisesta kisasta olet nähnyt mediassa juttua? Nykytilaa voi verrata lähinnä F1-kisoihin eli kun on toivoa suomalaisten menestyksestä, niin kansainväliset kisat huippu tv-tuotantoineen kiinnostavat, mutta mitä tapahtuu, kun Poutiainen ja Palander päättävät uransa muutaman vuoden päästä?
 

42

Viestejä
3 376
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Valavuori sanoi:
Koska kukaan ei luota kenenkään ja kaikki katsovat toimintaansa omasta näkökulmastaan.

Pihvi on löytynyt. Asiaa tuo kirjoitus muutenkin oli, vaikka vain tämän lainasin.
 
Viestejä
584
Vs: Valavuori ja Suomi-koris

Tapaus Pekka Salminen.

ADT:n harjoittelija oli mennyt vastoin kaikkia sääntöjä hölöttämään päävalmentajalle puoliajalla. A) Hänen ei tulisi olla yhteydessä päävalmentajaan. B) Eikä etenkään puoliajalla.

Harjoittelija teki asiasta raportin ja ADT puolusti omiaan. Mitä tekee koripalloliitto? Ei puolusta omiaan, eikä tukeudu olemassaoleviin sääntöihin. Rapsauttaa Salmiselle toimitsijakiellon. Jälleen kerran hyvä esimerkki, kuinka vähän liitossa asioista ymmärretään tai mihin tällaiset toiminnot johtavat. Oli Salmisen kielenkäyttö sitten ollut mitä tahansa. Eikä se nyt edes ollut mitenkään karmaisevaa, ihan normaalia isojen miesten huippu-urheiluun kuuluvaa puhetta. ADT:n poika näytti tosin siltä, että olisi saanut nopeasti myös itseltään pissatestin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös