Koripallo.com

Donkkaus...&Donkkaatko?

:D:D:D:D

Vs: Donkkaus...&Donkkaatko?

Ohhoh sanoi:
On kyllä kohtuu kova pomppu jos käsi menee 10cm. levyn yli. :eek: Vittumaista koittaa ottaa levyjä tollasella pompulla korin alta kun pää kolisee raudoissa kokoajan... :D
Tais tarkottaa levyn alareunan yli...mutta etköhän säkin sen tajunnu

mä en jaksanu kirjautua

2 jalalla hyppää aika hyvin mut kyl se donkki menee ensin yhell' jalalla sit kahella. Ja tarkotin sitä 10cm levystä yli ihan ala reunaa....

KaU

yks vai kaks sanoi:
Millä tavalla hyppäätte kun donkaatte? Itse donkkaan lay upin askeleilla yhdellä jalalla ponnistaen, mutta kun yritää kahdella jalalla hypätä niin ei irtoa jalat maasta ei niin millään. Mutta paljon tulee vastaan ihmisiä, jotka on itseni täydellisiä vastakohtia.
Toisille on luonnollisempaa hypätä kahdella jalalla, toisille yhdellä. Sehän voi riippua siitäkin, minkälaista muuta urheilua on harrastanut. Jos vaikka pelaa lentopalloa, niin eiköhän se kahden jalan ponnistus onnistu paremmin.

sven

Itse olen harrastanut yleisurheilua ja siellä tuli korkeutta ja pituutta ja kolmiloikkaa hypittyä, niin mietin vaan että nytkin olisi parempi pomppu jos sitä oisin jatkanut ja sen takia siis että olen harrastanut sitä yleisurheilua niin kyllä se yhden jalan pomppu on paljon helpompi kuin se kahden jalan pomppu, siitä korkeushyppäämisestä ajattelisin sen johtuvan...

Vierus

Pisteen käyttö ei ois yhtään paskempi juttu ;)

Vierus sanoi:
Pisteen käyttö ei ois yhtään paskempi juttu ;)
noh, noh kukaan ei ole täydellinen. Paitsi naapurin mummo ;)

ÄläTuuMunNakkikioskille sanoi:
Toisille on luonnollisempaa hypätä kahdella jalalla, toisille yhdellä. Sehän voi riippua siitäkin, minkälaista muuta urheilua on harrastanut. Jos vaikka pelaa lentopalloa, niin eiköhän se kahden jalan ponnistus onnistu paremmin.
Joo näinhän se menee, että kahden jalan ponnistuksessa tarvitaan sitä lihasvoimaa ja yhden jalan ponnistuksessa kimmoisuudella pääsee aika korkealle.

Zoo sanoi:
Mutta kummalla tavalla lähtee hienoimmat donkit?
Riippuu donkkaajasta... Mutta kyllä kahden jalan ponnistuksella ehkä hienommat. Ammattilaisethan käyttää sitä tekniikkaa paljon.

nii

TriZ sanoi:
Joo näinhän se menee, että kahden jalan ponnistuksessa tarvitaan sitä lihasvoimaa ja yhden jalan ponnistuksessa kimmoisuudella pääsee aika korkealle.
eikö se oo melkein toisin päin? itse isken hyvänä päivänä donkkia yhden jalan pompusta eikä kimmoisuutta ole juuri yhtään... kahdella jalalla juuri levyyn...

yllän donkkaa minikoriin myt c-koriin on viel matkaa oon 165cm pitkä

Kyllähän minä donkkaan omaan kotipihan koriin.

15v 184cm

nyt pääsee jo rautaan.. kesän jälkeen se donkki tulee ;)

15v 184cm sanoi:
nyt pääsee jo rautaan.. kesän jälkeen se donkki tulee ;)

raudasta donkkiin on muuten aika pitkä matka, mutta onnea reenaukseen, kyl se siitä...

15v 184cm

raappa sanoi:
raudasta donkkiin on muuten aika pitkä matka, mutta onnea reenaukseen, kyl se siitä...

jep, pomppua pitää tulla vielä paaaljon lisää. mutta kyllä se sieltä jossain vaiheessa irtoo, kun kesälläkin reenaa 7+ krt. viikossa.

ihkua.

15v 184cm sanoi:
jep, pomppua pitää tulla vielä paaaljon lisää. mutta kyllä se sieltä jossain vaiheessa irtoo, kun kesälläkin reenaa 7+ krt. viikossa.
ei se määrä, vaan se laatu.. ::)

XD

vaikka kuinka tekis mieli mennä treenaa niin kannattaa muistaa palautuminen, kunnon palautuminen ja hyvä keskivartalon voima auttaa myös ponnistuksessa. itse olen 175cm ja hyppään rautaan mutta en sitä donkkaamista juurikaan mieti, sen verran turha omalla pelipaikalla että keskityn itselle tärkeämpiin asioihin :D

Joku 175 pitkä ja vähän vajaaks jää viel. Sormet aina välil rautaan osuu mutta hyppyä jonkin verran vielä tarvitsee ennen kuin oikeasti saisi donkattua.

ONEFORALL sanoi:
Joku 175 pitkä ja vähän vajaaks jää viel. Sormet aina välil rautaan osuu mutta hyppyä jonkin verran vielä tarvitsee ennen kuin oikeasti saisi donkattua.
Kuulostaa siltä että painat 62kg.

olis aika unelma ::) jos pystys jonain päivänä donkkaa yhtä hyvin kun esim. joku vince carter tai dwight howard

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.