Vs: Honka 2010 - 2011
Jos olisin Honkalainen, niin minua todellakin huolestuttaisi joukkueen iskukyky. Siis mikä iskukyky? Lisäksi minua huolestuttaisi moni muukin asia.
Esimerkiksi se, miten joukkue olettaa pärjäävänsä VTB-liigassa, kun tuolla rosterilla ei tulla edes kotoisessa liigassa pärjäämään. ( huom! Oma arvioni, mutta yleensä olen aina oikeassa ). Miten käy sitten yleisön ja sen, kuinka paljon budjetissa heidän varaansa on laskettu?
Lisäksi olisni kovin huolissani nimenomaan tuosta taloudesta. Nytkin on budjetti kylmästi kirjoitettu paperille lukuun 750.000 euroa. Kuka uskoo ensinnäkin, että se summa on jo käytännössä kokoon kerätty? Hiemankaan palkkarästejä ja muutamien pelaajien motivaatio on tiessään. Entä entiset 300-500 tonnin velat? Ei kai niitä anteeksi ole saatu, vaan ne on jotenkin hienosti sanottuna " järjestelty ". Kai niillekin on kauden aikana jotain tehtävä?
Yksi huolenaihe lisää on nämä niinsanotut kovat kotimaiset. Niitä saattaa olla tasan yksi. Nimittäin Iisalo? Eikä hänkään mitä suuremmalla todennäköisyydellä voi tai jaksa täysiä minuutteja viikosta toiseen tahkota. Ja eikö Tuomas olekin jossain määrin ailahteleva pelaaja, joka hyvänä päivänä voi tehdä 20 pinnaa, mutta toisena jäädä ilman ensimmäistäkään? Toki maajoukkepelit meni aika hyvin, mutta ei Iisalo mikään Teräsmies ole.
Mäkäläinen taas on keskinkertainen pelaaja kotoiseenkin liigaan. Hänestä ei sen enempää.
Kuka uskoo Matisen huippukauteen loukkaantumisten jälkeen? Mies kun pannaan pelistä toiseen pelaamaan 30-35 minuuttia, niin jopa alkaa tossut painaa ja kroppa sanoa monestakin kohtaa työsopimuksen irti. Hänen varaansa ei voi millään laskea liikaa.
Taustalta ei sitten ketään tulekaan ja kun kaikki tiedämme, miten virheetkin tahtovat kerääntyä väsyneisiin, niin mitäs kortteja Salmisella sitten enää on hihassa? Ei yhtään mitään.
Ikävää Salmiselle voi tulla myöskin aiheuttamaan mahdolliset loukkaantumiset. Yksikin avainmies poissa, niin katastrofi on siinä pelissä varma.
Mites jenkit sitten? Täysiä minuutteja ilmeisesti illasta toiseen. Palavat loppuun tuolla ottelumäärällä.
Rehellisesti sanottuna näen oikean kauhuskenaariokauden pelillisesti olevan lähempänä kuin luullaankaan. No onneksi en sentään ole Hongan kannattaja, vaikka aina heille kaikkea hyvää toivonkin. Jo ystäväni Lotharinkin mielenterveyden vuoksi.