Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Meillä on täystiilitalo, mutta onneksi saunaan sentään on riittänyt jonkin verran paneeliakin.....Ja lauteetkin on puusta. Uuni raudasta.

Rillimökki tulilla, nut lähden rillailemmaan. Heippa toviksi!

Ja minä menen heittelemään 70 senttisiä halkoja kiukaan sisälle, että kiukaassa olevat kiuaskivet lämpenevät saunomisvalmiiksi.

Sauna lämmitetään valmiiksi kiville saunomista varten, olet kiviystävällinen. Hyvä näin. Mutta eteenpäin itse kukin puuhiinsa, wimi on vissiin ruuan hakumatkalla, käympä itsekin jääkaapilla.

Ilman kukkia täytyy lähteä puuhailemaan. Olen kiviystävällinen, niin kivetkin ovat ystävällisiä minulle. Äsken käydessäni juttelin niille ja kivet lupasivatkin pehmeät pitäkestoiset ja viipyilevät löylyt. Tavataan vastakin.

Itsekö teit ja laitoit pakkaseen Juhannuksen tietämillä parempia aikoja odottelemaan? Muistaakseni wimin puuhakirja jotain tuommoista neuvoi taannoin, voinee itse tarkentaa muisteloni ensi yönä syömästä tultuaan.

Itse tein pari päivää juhannuksen jälkeen. En laittanut niitä pakkaseen, mutta otin kyllä pakkasesta tai joo onhan se -1 pakkasta. Eli; en laittanut niitä pakastimeen, vaan tuonne aitan ylisille kuivamaan.
Ja nyt tietoisku jonneille, jos sattuvat lukemaan tätä palstaa.
Saunavasta kannattaa tehdä suurinpiirtein juhannuksen aikoihin. Mielellään rauduskoivusta. Vasta laitetaan kuivamaan ilmavaan sisätilaan, jossa se pääsee kuivumaan homehtumatta. Vasta otetaan käyttöön kastelemalla se ensin pesuvadissa, jonka jälkeen sitä hiukan ravistellaan kiukaan päällä, jolloin lämmin höyry herättää vastan hajumolekyylit hivelemään nenäontelon haistelupisteitä.
Tämän jälkeen nautitaan.

Vastahan tuosta oli puhetta.

Nyt on syöty. Neljä hirvinakkia eukon kanssa puokkiin. Minä rillasin yksin rillimökissä ja soitin sitten eukolle, että laittaa pöydän koreaksi, kun kohta tulee syötävää.

No olihan eukko laittanut korean pöydän. Perunasalaattia oli ja salaatinlehtiä ja yksi tomaatti. Mulle pari palaa leipää ja juustoa.

Mitä muuta ihminen enää voisi iltapalalta odottaa?

JOEN SUU sanoi:
Vastahan tuosta oli puhetta.

Nyt on syöty. Neljä hirvinakkia eukon kanssa puokkiin. Minä rillasin yksin rillimökissä ja soitin sitten eukolle, että laittaa pöydän koreaksi, kun kohta tulee syötävää.

No olihan eukko laittanut korean pöydän. Perunasalaattia oli ja salaatinlehtiä ja yksi tomaatti. Mulle pari palaa leipää ja juustoa.

Mitä muuta ihminen enää voisi iltapalalta odottaa?
Toisen tomaatin? Vai mennäänkö jo liioittelun puolelle?

äijät monta eukkoo en saanu avantoon . :DYhden sain
:D Sorrry kun en taas ehtiny jutella teidän kanssa .

;DEn ole mikään sarjamurjaaja . Kyl tuli saunaakin omin jaloin .

Katsomaan Wallanterii . Mun kanssa . Omin jaloin . Pistin takan päälle .

Eikö sohvalla ollut tilaa? Takan päällä istuessa puutuu persaus. Joo, Wallanderia täälläkin. Sohvalla. Molemmat.

Huomenta kaima! Tänään keskitytään hiihdon seuraamiseen eiks je?

Suksi suksi ei luista mihinkään, varsinkin kun ei niitä ole ensinkään. Kuka vei porstuasta porkat? Voi sian sorkat. Tjsp.

Jos on siinä, yhym, kielletyssä pallopelissä henkimaailman asiat isossa roolissa, niin vielä enemmän ne on lentopallossa. Herkkää on, kuten juuri nyt näköradiosta on nähtävissä.

Onko näin? Oulussa päättyi äsken yksi suhteellisen mielenkiintoinen juttu ja ei pystynyt näkemään.

Jep. henkimaailman asioita on peleissä paljon. Vaikka rehellisesti sanottuna en ymmärrä, mitä ne henkimaailman asiat oikein onkaan....? Taitaa olla enemmän niitä Haadeksen alamaailman juttuja?

Olisiko kuitenkin parempi puhuia itseluottamusfiiliksestä tai itsevarmuusmasennuksesta?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.