Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Jos Haades tarkoitit minua idän colamiehellä, niin anteeksi. Siis anteeksi, etten vastannut, mutta olin eräässä tapahtumassa (josta täällä ei saa puhua) Karjalan pohjoisissa osissa.
Ihmetellen täytyy todeta, että meillähän täällä Karjalan Hawaijilla on enemmän lunta, kuin Pohjoisnapa-Karjalassa.
Erään uutistoimittajan mukaan puissa on tykkilunta. Ehkä jossakin laskettelurinteillä, mutta meillä oli puissa tykkylunta, joka katkaisi oksia pihassa olevasta Mongolianvaahterasta. -Ikävä vahinko, jonka kanssa täytyy tulla toimeen.

Ja tähän vielä ajankohtainen "hah". Nimittäin muutenkin epäselvästi mongertava valtionvarainministeri puhui juuri sukupuolenvaihdosta. Tarkoitti ilmeisesti sukupolvenvaihdosta.

Idän kolamies ainakin minä olen ollut koko ikäni.

Nimittäin ennen kun ei ollut eukkoa, omaa kotitaloa eikä omakotitaloakaan, niin nautin jallukolasta. Nyt kun on talot, eukot ja pelit, niin nautin jopa pelkästä kolastakin. Niin se maailma muuttuu, mutta onneksi on edes jotain pysyvää.....

Idän kolamies-JOE

No worries Cola Men :). Nyt on perjantain aatto ja siellä sun täällä, ehkä toisaallakin, kaikki muikevan mainiosti. Mikäpä tässä on ollessa ja fiilistellessä.

Joo. Kaikki muuten muikeasti, vaan ei meikäläisen maha......ei taijja ropit tehota.

Ja vielä kolasta puheenollen, niin kävinpä juuri reilun tunnin sitä liikuttelemassa. En liekuttelemassa.

Liekuttelemisesta tulikin muistoja mieleen. Olen varmaan joskus kymmenen vuotta sitten tämän kertonutkin. Nimittäin kun pennut oli pieniä ja lastenvaunuissa marketeissa niitä joskus työnneltiin, niin kerrankin, kun ei ketään naskalia ollutkaan mukana, niin tapasin erään tutun ja minulla oli se ostoskärri. Jutellessa huomasin, että olin vaistomaisesti liekuttelemassa sitä kärriä eestaas....

On siinä saattanut joku ohikulkija kummissaan katsella ja ajatella, ettei ainakaan tuolla kaverilla ole enää kaikki helmet taulussa tallessa.

Käsi ylös muuten, kenellä oli kouluun mennessä vielä helmitaulu. Minä kun menin sen aikaiseen kansakouluun, niin sehän oli ihan vakiovaruste. Niin ja kun sitten sinne oppikouluun, niin oli laskutikku. Laskutikkua en osaisi enää käyttää. Helmitaulua luultavasti vielä jotenkin.....siinä kun oli aina sellainen viiden sarja merkitty samalla värillä. Helpotti silloin huomattavasti, mutta etenkin nyt.

Ei kyllä ole muistijälkeä käytinkö kouluun mennessä helmitaulua vai en. Mutta esikoista opetin moisella laskemaan neidin kouluun mentyä, kun oli tuo laskutaito hakusessa. Sillä oppi sitten hahmottamaan helpommin ja sitä käyttelikin ekalla ja tokalla luokalla.

Sitä käytettiin opetuksessa apuvälineenä ainakin neidin koulussa ja open suosituksesta hankin moisen kotiin. Samaa koulua nyt käyvä kuopus on moisella lähinnä leikkinyt, kun oppi laskemaan osittain itse joskus viisi vuotiaana.

Käypä vehje kuitenkin ja moista näkee paljonkin ulkomailla toreilla ja joissakin kaupoissa / kauppahalleissa. Huikean näköistä, kun sitä työssään käyttävät tekevät laskutoimituksiaan ja mutisevat itsekseen milloin milläkin kielellä.

Mikäli olen oikein tulkinnut kalenteria, niin tänään pitäisi olla perjantai. Tuntuu oudolle, kun Haades ei ole toivottanut hyvää viikonloppua ja tralalalaata.
No tsempillä kuitenkin eteenpäin.

Joo. Eihän vaan ole lautta karahtanut kiville ja lautturi tipahtanut itse virtaan? Siinä helposti menee Haadekseltakin navigointi pieleen, jos yrittää tehdä kahta asiaa yhtä aikaa. Soutaa ja näpytellä viestejä.....Tai jos joku tuttava on ollut kyyditettävänä.

Yllätys, yllätys, mutta lumityöt tehty ja sittarissa käyty. Kissojen kanssa kotona. Eukko iltavuorossa.

Koko viikon olen ollut lähinnä puurolinjalla ja ostin Vatserin Sinisen levyn. Eipä tuo maha oikein siitäkään tykännyt. Ei siis ostosta, vaan itse suklaasta.

Wimi lienee taas saaressa ryyppäämässä ja saunomassa. Ruuanhakureissua ei usko enää kukaan.

Tuosta jiirin kalenterista tuli mieleen, että minä en sitä enää nykyisin tarvitse. Työkaveri kun toivottaa hyvää viikonloppua, niin tiedän, että on perjantai ja pari vapaa päivää. Sitten maanantaiaamuna vielä eukko patistelee lähtemään työpaikalle. Helppoa on.

Ja lumesta tietää, että nyt on mitä ilmeisimmin talvi.

Kalenenterin mukaan wimi tulee nyt tänne juttuun .

En ole saaressa . Lumilinnaa tein kahden 5-kaksosen seurassa .
Ja puhuttii valasta . Saunottiin .
Ja jäävät yökylään . .

On eukko ja tytär nyt kyläs .

Viellä vänkään Loirista jos sopii ?

Enemmän tässä ollaan huolestuneita Haadeksen kohtalosta. Missä se lautturi oikein on? Pitäisikö Haadeksen pistää kaapunsa taskuun jokin siru, joka kertoisi meille tarkan sijainnin. Tai kaulaan semmoinen tutkapanta, kuten koirilla ......

Ploirista ei mittään. Aika ja konjamiini ajoi siitä jo ohi. Oli kyllä ihan hyvä siinä Niskasen Pojat elokuvassa. Mutta silloinhan ei vielä näytellyt yli. Musiikin tulkinnatkin meni yleensä pahasti yli. Pari hyvääkin kyllä on. Esimerkiksi Juicen Pyhä toimitus joskus ihan siedettävää kuunnella.

Jiiri hyvä, sä olet perässä hiihtäjä. Mä mainitsin jo eilen, että on perjantain aatto. Tai siis oli. Perjantain vietto siis laajenee, tralalalaa 8]. Eikä siinä vielä kaikki, huomenna on yliperjantai / jälkiperjantai / jatkoperjantai, tai jotain. Nimi kaipaa vielä hiomista. Mutta kyllähän tämä perjantaijuttu on laajenemassa.

Mutta onko keskiviikko sitten pikkuperjantai? Siihen ei vielä taivuta. Olkoon onsdag olevassa olotilassaan.

Mutta oikeasti, oodi teidän suuntaanne, missä ikinä lienettekin juuri nyt. On perjantai!

Tässä mitään siruja tarvita Joe. Tässä näpyttelyhärvelissä on Siri. En tosin sitä käytä, kuten en puhelimessakaan, on kuitenkin väärässä kuten "naiset" niin monesti.

Meillä ainakaan ei naiset ole koskaan olleet väärässä. Minä sen sijaan niiden mielestä lähes aina.....

Tyttö kun muuttaa 21 päivä tänne lähelle eli Marjalaan, niin sitten on taas kaksi aina oikeassa olevaa minun kimpussa. Monta monituista vuottahan tässä pääsikin vain yhdellä.

Mutta kuten sanottua, niin näillä mennään. Ja niin edespäin.

Siri ei oikeasti komentele Joe. Jos sä olet väärässä, niin sekin on, ja päinvastoin. Se on semmoinen sisäinen Apple-assistentti ja elelee iOS laitteissa kutosversiosta (vai oliko käyttisversio vitonen?), lähtien. Toki itse "asunto" pitää olla tarpeeksi moderni, sen verran kranttu se on.

Veljet on jaksaneet parantaa täällä elämää. Itse olin viikon Pariisissa ja nyt jo viikon töissä toipumassa. Maailman suurin ravitapahtuma oli siellä, mutta ei viikko riittänyt siihen, että raviradalle olisi kerennyt. Pastista tuli muutama ruokatunnilla otettua. Otin oppia jalosta kansasta.

Kyllä tuli mieleen, että valehtelun kulttuuri on Suomessa lisääntynyt. Anteeksi siis tarkoitin, sitä että asiat ilmaistaan poliittisesti sopivasti. Vaalit näkyy lähestyvän. Siis kohta

1. kaikki on huonosti
2. Kreikalla menee hyvin
3. lunta on sopivasti

Ihme kyllä tietokone toimii hyvin. Varmaan pelästyi kun luuli, että syrjäytettäisiin. Ranskalaisessa tietokoneessa aakkoset oli kuitenkin eri paikassa. EU haluan aakkoset samaan paikkaan

Mitä on Pastis? Jotain alkoholipitoista nestettä varmaankin, mutta joku kansallisjuomako? Ja onko siinä jotain mausteita, kuten vaikka Ouzossa anista Kreikan maalla?

Se on keltaista ja sitä laitetaan vähän lasiin. Vettä laitetaan paljon. Prosentit on 45 %. Avasin juuri litran pullon. Ei haise anikselta, mutta vuosien juomakokemuksella on anisjuoma

Ranskalaisissa työehtosopimuksissa on maininta että pastista voi ottaa yhden ruokatauolla. Viiniä ei juo kukaan työmies ruokatauolla. Eikä olutta. Mutta kovia ovat ravi- ja muita pelejä pelaamaan. Arpapelejä on paljon mutta taitaa hävitä suomalaisille.

Kuulutaan Veke samaan leiriin. Pastis, Pernod, Ricard Pastis de Marseille (vähemmän sokeria kuin Pernodissa) tai vastaava, on hyvä viilentäjä veden ja jäiden kera, etenkin kesällä. Hyvä digestiiivi ruuan jälkeen myös. Toimiipa myös aperitiivina.

Kannattaisi Joenkin vaihtaa ällömakea Malibu tähän. Sanovat, että auttaapi vatsavaivoissa. Poppamies-JoKa määrääkin Ylämyllyn suurmiehelle näin alkuunsa pari pulloa.

Ei raakana missään nimessä! Veden kera siitä saa kaksin verroin parempaa.

How to Serve Ricard Pastis - Liquor.com

Öitä! Live long and prosper, sano Spokki!

Erehdyttiin Pariisin keskustassa janoisina viinibaariin. No heti sinne saavuttaessa huomattiin ,että nyt on pikkuisen väärä paikka. Paikka oli täynnä hienoa bisnesporukkaa syömässä. Hovimestari kuitenkin ohjasi meidät baariin kun kerroimme haluamme oluet. Erittäin hieno mies

Jossain välissä tuli kysymään mistä olemme. Kun kerroimme että olemme Suomesta oli hieman ymmällään. Kysyi, että onko se jossain lähellä Uutta Seelantia- Onko teillä paljon lampaita. Kun kerroin, että olemme Ruotsin vieressä ymmärsi heti, että olemme skanadinaavinen maa. Pieni 0,25 olut maksoi 7,25 e. Emme mene sinne enää. On muuten mahtavat pateet siellä.

Piti muuten ihastella baarissa viininjakelijaa, joka ei koskaan käytttänyt mittalaseja. Jos kaksi viinilasia niin molemmissa yhtä paljon.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.