Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Kyllä, kyllä, kyllä!
Vettä ja lehtiä sataa vaakasuoraan päin naamaa. Aurinko on jossakin kilometrien paksuisten pilvien takana. Ulkona on niin harmaata, että komppania palveluspukuisia solttuja häviäisi näkymättömiin pihalle.
Päivälläkin pitää olla valot päällä. Uuni ei vedä. Koirat sotkee märkänä joka paikan. Tuuli on avannut postilaatikon kannen ja kaikki posti on yhtä märkää mössöä.
Mutta.. on lottovoitto syntyä Suomeen, siksihän tänne niin monet pyrkivät.
Voitto se on pienikin voitto. 4 oikein; 10 euroa.
Nautitaan!

Osuit vasurilla naulan kantaan alusta loppuun. Onneksi lehdet eivät ole enää sitä mitä ennen, kun uutiset ovat siirtyneet nettiin. Joku sunnuntai-Hesari vasten nassua jo tuntuisikin.

Onko Päivä blondi, väsynyt vai vaan "one of those days" menossa? Uuni voi alkaa treenaamaan punttisalilla, niin jaksaa vetää vastaisuudessa, ellei sitten ole vaan laiska? Miksi Tuuli ei sulkenut kantta sen avattuaan? Toki monestihan noita kansia, laatikoita ja ovia jää auki meilläkin (kotona ja töissä), ei sen puoleen.

Mutta, mutta, vaikkei päivä ihan kirkas ja säihkyvä olekaan, eikä se aiheuta kaikkialla hännän heilutusta, niin voisihan meininki olla huonomminkin. Jos vaikka olisikin maanantai ja muuten samat muuttujat valloillaan? Toki wimi tähän miettisi, että entäs jos maanantain ja perjantain nimet vaihdetaan päittäin viikkokalenterissa, tai viikko menisi jopa toiseen suuntaan (eli maanantain jälkeen tulisi ensin sunnuntai ja sitten lauantai; ts. viikonloppu, jota seuraisi työviikon alkupäivänä perjantai), niin saataisiin koko lailla toisenlainen näkymä.

Okei, nääsviisastelu jääköön hetkeksi tauolle, en hyppää sillalta.

Joo. Perjantaihan se.

Jälleen yksi viikko lähempänä eläkeikää ja tietenkin kuolemaa. Kumpi ennättänee ensin? Kela vai viikatemies......

Haadesi tuntuu olevan terässä tänään. Sen verran näyttää sormet näppäimistöllä tuottavan pulsittiä. Mutta hyvä niin.

Aina tässä on ajateltava, mitä ja miten kirjoittaa, koska Haadesi on haukkana keksimässä omia teorioitaan ja väännelmiään suomenkielestä.

Ei ole päivä paistanut tänään tännekään risukasaan, mutta posti ei tuonut kuin yhden laskun. Sekin on jo hieno homma.

Jälkikasvua taas luvassa illalla. Entisiä ( ei eukko uutta ole pukertamassa vielä ). Syömään tulevat tietysti. Tytöllä synttäritkin. Pakko kai se on taas lohi loimottaa ja rillaillakin. Just lohen suolasin. Merisuolaa ja sitruunapippuria.

Polveen koskeen niin saamaristi. Mutta eihän se mikään ihme ole, kun rusto puuttuu välistä ja luut vaan toisiinsa hankaa.

Joo. Kivun määritelmästä "saamaristi" alkaa pohdituttamaan sanan alkuperä. Monestihan ripille pääsevät tai päätyvät (ihan miten vaan) saavat lahjaksi mm. ristin kaulassa roikotettavaksi, mikä lienee ilmeisen selvästi olevan saamaristi. Aikojen alussa kirjoitusasu on toki ollut erilainen, saama-risti, ja eri murrealueilla siitä on monenkinlaisia sanan muunnoksia. Mutta ei mulla nyt muuta, sano Annikki, kun lypsylehmän hukkasi.

Vai pohdituttaa Haadesta sanan alkuperä. Eiköhän se Latinasta tule. Jo muinaiset latinialaiset sanoivat, että mens sana in corpore sano.
Ja mitä tuohon murrealueeseen tulee, niin meillä koirat pitävät huolen omasta murrealueestaan, eikä siellä suvaita muita murreja.
Mutta oliko Annikki joku noita, vai miten pystyi lehmän muuttamaan sudeksi. Jaa.. no nyt ymmärsin, että Annikki olikin Miina Äkkijyrkkä, jonka lehmistä tulee sutta.

Murresta postiin; tänään nimittäin töissä posti toi Postille postia, tuli juuri mieleen. Mutta minkä juuri ja kenen mieleen, onkin kokonaan toinen tarina.

Mutta koska eläinsanalla höpinä aloitettiin, niin retkueemme (ilman varsinaisia retkuja) suuntaa seuraavaksi eläinkaupan kautta Prismaan. Myöhemmin lisää täysin tyhjiä juttuja, ns. tyhjänpäiväisyyksiä.

Auf w.

Elläimistä tuli mieleen, että oli niitä taas äskön neljä. Kaksi ommaa kissaa ja kaksi melkein vierasta koiraa.

No ei mittään. Tytölle laulettiin ja minä loimotin lohta ja rillasin.

Hyvin taas maistui. Lohi loppui. Yksi nakki ja yksi pihvi jäi......ja pari keitettyä pottua. Perunoita ne.

Tein kyllä ihan oikeitakin töitä välillä. Motorisahalla sahasin etupihan pensasaidasta muutaman koivun ja pari pihlajaa pois sieltä välistä. Olivat melkein parimetrisiksi kasvaneet kesän aikana. Kärrillisen klapejakin pinosin. On niitä jo piha täynnä, mutta vielä pari mottii tullee.

Ruottissa taas hillunut joku miekkamies. Siinä lähellä eukon siskon porukkaa. Kaheleita on maailma täynnänsä. Tai ei ihan. Meillä päin ollaan ihan suht koht normaaleja....vielä.

8 tuntii ajoi uuren korolan . Tää on uus kokemus .

Rovaniemeltä ostin nyt olen kotona . 1011 . sen ikäinen .
Missäsin yhhen jutun .

Ehkä jälkipelit on siellä mihin menen .

wimi sanoi:
8 tuntii ajoi uuren korolan . Tää on uus kokemus .

Rovaniemeltä ostin nyt olen kotona . 1011 . sen ikäinen .
Missäsin yhhen jutun .

Ehkä jälkipelit on siellä mihin menen .
Siis tuhat vuotta ja rapiat elontaivalta Tojotalla, tuohon mahtuu jo jokunen omistaja ja kilometrejäkin lienee muutama taitettu. Ei ihme, että Toyota on tällä hetkellä maailman arvokkain brändi.

Olipa hauska, tai hauska ja hauska, mutta yhteensattuma kuitenkin. Katsoin eilen jiirittären seurana elokuvan "The Scapegoat" ja näyttäisi olevan kuvattu samassa paikassa, kuin nyt esitettävä Poirotti.
Että semmoista, ei kummoista, mutta jotakin kuitenkin.

Huomenta!

Minähän olen aina sanonut, että Tojotat on vahvoja vehkeitä ja kestävät niin isältä pojalle, kuin sukupolvelta toisellekin ja jopa vuosituhannesta toiseen.....

Minä nukahdin taas illalla kirjan ääreen, mutta onneksi omaan sänkyyn. Tankit Tulee on kirjan nimi. Toivottavasti Puuttini ei pistä tankkeja vielä ihan heti tänne tulemaan. Mulla on nimittäin jouskarista kaikki nuolet poikki tai hävinneet ja uudet vasta työstövaiheessa.....

Kivikärkijä olen iskenyt piistä ja niitä hionut, mutta itse nuolet ei ole vielä täydellisiksi veistetty ja notskilla oikaistu. Kärkien kiinnityspihkaa kyllä on jemmassa ihan riittämiin. Toki jouskarikin kaipaa uutta jännettä. Olen kytännyt hirventappajia, josko sieltä saisi uutta tai siis vähän käytettyä.

Jätä Joe keihät minulle Räryn Sepolle ;D

Se ei olis keltää pois jos meenee metsään hakemaan valtion hirven .

Ennenmin minä sen haluaisin nähdä Joen pakkasessa kuin tojootan konepellillä .

Täällä on yhtä hiljaista kun keihästehtaassa. Enkä puhu keihäsmatkoista . Oli miten oli täällä olen Eukko on akkojen kanssa Reilassa mökillä . Tänään ei baariin ;D Eilinn tulinn en tai tänää tulin omalle sohvalle .

No minä olen nyt täällä. Yhdessä urheilutapahtumassa olin.

Niin ja päivällä metsässä. Nyt on kaikki rangan sahattu ja pilkottu. Ajamatta vielä pihaan jonkin verran. Katsotaan, jos huomenna sitten loput pinoon tänne tontille.

Rillimökin pistän kohta tulille. Pakkohan se on, kun niin hieno mökki on tullut rakennetua ja nakkeja ja hirviryynäreitäkin on muutama jäljellä. Ja nälkä....

Mutta ajatte sinä hylkäsit laavun . Tulee paha karma :).

Kui ei me niitä syödä n kuulemmNokialla syödään kuulemma mustaa jouluaattona klo 20. 00 urheilutalon aulassa.

En ole laavua vielä hylännyt, mutta mukavampi tällä hetkellä mennä lämpimämpään rillimökkiin. Tulille pistin ja kohta menen sinne. Eukko meni jo lisäämään puita.

Varmasti laavulla vielä loimottelen ja rillailen tänäkin syksynä, mutta yhä enemmän sinne rillimökin suuntaan varmasti tie käy. Pihatie.

Mutta missä virranylisoutaja Haadesi on? Onkohan siellä alamaailmassa niin kiire, ettei ehdi täällä pistäytyä?

Täsä mää oon, on ollut monenlaista puuhaa. Yhden jutun parissa eri tavoin ja muutenkin on touhuiltu. Mutta se niistä ja ilta jatkukoon 8]!

Miksei? Mikäs vika puvussa on?

Okei, mä en moisia kostyymejä siedä, on liikaa kokemusta; mutta kumminkin. Voihan tänne kirjoitella asussa kuin asussa, tai vaikka ilkosillaan.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.