Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Perhana sentään, että osaa olla kylymä kuin " ryssän helevetissä " 30 oli tänäkin aamuna. Öljypoltin pyörii jatkuvasti. Onneksi vielä sentään pyörii. Peleko on persiessä, että sekin vielä alkaa restailemaan.

Onneksi lämpöä sieluuni tuo suomalaisten onnistuminen Vankuuverissa. Nimittäin kukaan ei ole vielä kärynnyt. Hyvä oli sekin, että Sarasvuo oli älynnyt piilottaa Kuitusen yhdistelmämonot. Ehdotankin, että Suomen joukkueenjohto luovuttaisi juhlallisesti Sarasvuolle Sisu-puukon. Säästyttiinhän sen vuoksi suurelta myötahäpeältä.

Lakkaa hyvä mies se kalliin öljyn kanssa läträäminen keväällä heität pannun pihalle ja osta puukattila ,sielläpäin puutakin saa ihmeen halvalla ja auton pystyy katsastamaan.Aamulla vein yhelle papparaiselle nätei klapei ja takas tullessa mietin kuinka paljon Suomessa on näitä yksinäisiä papparaisia ja mummeleita joita lähisuku ei ehdi tai asuu kaukana tai ei välitä kuinka ne pärjää.Kaiken mailman somaleita romaneita kyllä paapotaan hitto .

Joo, oikeassa olet wimiseni, niin oikeassa. Tuostakin paapomisesta. Perhana sentään! Ennen romaanitkin kulki hevosilla ja reilusti kerjäsivät leipää ja maitoa ja vieläpä aina lapsilleen.

Nyt niille asunnot annetaan ja kaikki sosiaaliedut. On hienot vaatteet, autoina Bemarit ja Volvot ja risteyksissäkin ne oikaisee vastaantulevien kaistoille, eikä ne villkuuja ja valojakaan käytä.

Mutta hei! Sitten iloisempiin asioihin. Punkkuu tässä siemailen. Juuri tein tortillatarpeet jauhelihasta, kanasta, vokkivihanneksista ja salaatista. Pari söinkin. Nyt meinasin ottaa parit öltsikät.

Eukko töissä ja melkein yksin kotona ollaan. Toinen poka Lappeenrannassa pelireissulla ja nuorin vesseli jossain riparihommissa koko päivän. No tyttö sentään tuli Kuopiosta kaninsa kanssa ( Ei sen poikaystävän. Se asuu vielä Pasilassa ) käymään, niin ettei tässä ihan yksinäisyyteenkään voi vaipua.

Ja onhan minulla pojat teidät aina kaverina. Ette uskokaan, kuinka tärkeitä Te minulle olette?

Öljykattilaa en heitä minnekään. Ajatellaanpa vaikka sitä aikaa, kun tulen vanhaksi ( noin viiden vuoden kuluttua ). Ei näillä väjlillä polvilla enää klapeja tehdä kuin grillimökin tarpeisiin. Ja ihan periaatteesta en polttopuita osta niin kauan, kun kädessä kirves kestää.

Siitäpä voinkin hieman runoilla. Meinaan tuosta loppuajasta.

Suoni katkes
Matti kaatui
Putket ratkes
Kuolo saapui

Muuten tuota. Suomalaisten hiihtäjien päämatkat Vankuuverissa taitavat olla , kisamatka ja kotimatka?

Voihan hitto! Jälleen kerran ja ties monennenko kerran Tämä Osio on kpcomin luetuin. Ykkösenä siis, ykkösenä!!

Mistä se kertoo? No ainakin se kertoo siitä, että myös nirppanokkatosikkoasiakirjoittelijat käyvät täällä sankoin joukoin. Samoin yksitotiset. kuten ilmapallot, Zoukkerit ja sokeet jamesit.

Kovin oli karu loppu. Tehdään lähdöstä kauniimpi.

Uusi lumi oli satanut tänä vuonna jo monta kertaa ja taas taivas yritti levittää valkoisen lakanan maan päälle. Vanha mies tarpoi rantaa kohti reinoissaan, jotka eivät olleet parhaat kulkimet tälle ilmanalalle.
Lehdet uhmasivat puissa luonnonlakeja, eivätkä suostuneet putoamaan oksistaan, vaikka raskas lumi yritti kiskoa niitä mukanaan maata kohti.
Lähellä olevalta urheilutalolta kuului taputuksia ja huutoja. Vanha mies oli ollut intohimoinen paikallisen koripallojoukkueen kannattaja. Mestaruutta ei vielä joukkueelle ollut siunaantunut, vaikka monta kertaa se oli ollut lähellä.
Vanhus istui lumiselle puiston penkille ja alkoi ajatuksissaan muovata käsissään lumipalloa. Taitaja muisteli menneitä aikoja, koska tulevaisuutta ei enää ollut.
Urheiluhallilta kuuluva meteli vain yltyi ja se sai vanhan sydämen lyömään vielä muutaman kovemman iskun.
Vanhuksen käsissä lumesta oli muodostunut täydellinen pallo. Mies katsoi palloa, hymähti ehkä hiukan ja heitti pallon kylmään veteen. Veteen muodostui ympyrä, joka alkoi levitä. Luonto päätti osallistua tähän vanhuksen viimeiseen taideteokseen ja jäädytti aallot täydellisiksi kaariksi, jotka hehkuivat oudosti kuunvalossa.
Urheiluhallilta kuului entistä kovempi rumpujen ja torvien meteli. Vanhus sulki silmänsä ja viimeiseksi ajatukseksi jäi "vihdoinkin"
Finaali..

Niin kaunista jöröseni, niin kaunista.

Tuollaiseen lähtöön kun pääsisi ja vaikkapa siinä yhtä aikaa hieman ennen silmien viimeistä sulkeutumista vielä ehtisi nähdä mestaruuden lajissa, jota ei saa täällä mainita. Viimeisillä voimillaan pääsisi suutelemaan jo sinertävillä huulilla muuan afrikkalaisesta elämestä tehdyn veistoksen viiksiin Hektoorin jälkeen, niin eipä sitä ihmispoloinen juurikaan enempää voisi elämältään saada tahi toivoa.

Kyllä siinä jäisi toisarvoiseksi maalliset tavoiteet hienoine omakotitaloineen järven rannalla perunamaineen ja valkosipulipuutarhoineen. Puhumattakaan huippunopeista lasikuitupurjeveneistä.

No eihän nuokaan ole toteutuneet, vaikka pienestä pitäen on joutunut joka aamu aikaisin kylmään maailmaan lähtemaan leipäkannikkaansa tienaamaan.

Mutta eipä valiteta. Vaikka elämä on ollutkin köyhää, niin on se myöskin ollut vaikeaa ja raskasta.

Lähtö ei siis saa koskaan olla muuta kuin helpotus.

Tämä korpisavuolut tekee ihmisen niin luonnonläheiseksi. Susirajalle olet sinä syntynyt ja korpisavun kitkerään katkuun on sinun silmäsi viimein sulkeutuva.

Korpisavusta tuli mieleen Kuusamon alapuolella 5 tiellä siinä pitää yksi tyyppi karhuja ja siihen pääsee metrin päähän niistä.Eikö Joe sulla ole ainakin yksi panteri patsas ole jo takan vieressä sen minkä sait Veteraanilta jouluna.Nyt tuulee aika rajusti idästä mahtaako tulla pieni mysky?

Just kävin naapurin veteraanin luona parit Hunajarommiliköörit ottamassa. Itse vein.

Mitä taas karhuihin tulee, niin metrin päähän minua ne eivät ole koskaan uskaltaneet tulla.

Ja kyllähän Idastä vielä myrsky nousee! Odota vain!

Tässähän tämä lauantaipäivä mukavasti sitten meneekin. Isäukolle täytyy Neljän Ruusun tuotantoa latailla tietokoneelle.

Ei tarvitse nousta mistään suunnasta myrskyä. Parempi vaan, että alkaa aurinko lämmittää tai menee hermot. Ja jos minulta menee hermot, niin silloin ei ole leikki kaukana. Ja sen verran kova äijä olen minäkin, että jos tappelemaan aletaan, niin viimeisenä en karkuun lähde.

Oletko käynyt porsttuassa tuulee aika rankasti.Harmi että minä olen ainut Lännen edustaja täällä mahtavassa Joen palstalla ei uusi veri olis pahaa .Joo isä aurinkoo kaipaa moni ja kärpäsiä hyttysiä mäkäräisiä hirvikärpäsiä .Jörö kyllä me tiedetään että olet kova äijä Lumikki voi vahvistaa ;D ;D

Noista wimin ötököistä kaikki muut vielä jetenkin menettelee, mutta ei helkkarissa hirvikärpäset.

Mää meen nyt saunaan.

jörö sanoi:
Ei tarvitse nousta mistään suunnasta myrskyä. Parempi vaan, että alkaa aurinko lämmittää tai menee hermot. Ja jos minulta menee hermot, niin silloin ei ole leikki kaukana. Ja sen verran kova äijä olen minäkin, että jos tappelemaan aletaan, niin viimeisenä en karkuun lähde.
Voi Pyhä Pefletti, thänks Jörö ;D! Tästä mahtavasta muotoilusta ja samalla sukulaisten lähtöseutujen nimikkojuomaa Karjalaa siemaillen ilta sen kuin kohenee.

Oletko te kattonut sitä ohjelmaa missä Korpela ja se vintiön tyyppi ja on kissan kokoinen koira.Mun mielestä se on ei nyt paras melkein paras sarja .Alakertaan on yksi huone missä opettelen sitomaan perhoja menen sitten hakemaan sitä kunnon kalaa lappiin.Vasta kesällä pääsiisenä menen myös lappin mutta vaan pilkimään . 8]

Jos Anja Eerikäinen olisi vielä keskuudessamme saattaisi Wimi kokea jonakin sunnuntaiaamuna karmean yllätyksen. Ovikello soi "Täälläkös niitä perhoja sidotaan. Ettäs kehtaatkin tuollainen iso ja karvainen mies ja kiusaat viattomia luontokappaleita"

En tarkoitanut että Perho tulee taloon. ;D Minä jopa annan linnuille ruokaa.On jopa metsästyskortti ammun sorsii en sorsapillii.

Hyvää nimipäivää ;)

Ei nimppariksi tehdä mitään juhlallista runoo, mut jotain vähän riimitöntä, riivitöntä voisin tähän punoo
Tarttuisko se näppii jos vetäs vähän räppii, ihan masana

-Ajan hermolla pitää olla, mutta jätetään räpit lökäpöksyille ja kokeillaan jotakin perinteisempää.

Torpassansa yksin istuu vanha sotaveteraani
Hän terveytensä antoi puolesta mun isänmaani
Ovi auki narahtaa kuin korkki ois se pullon
Eteisestä ääni kuuluu "Arvaa mitä mull` on.
"Kah, sehän taitaa olla naapurista Matti,
toki tiedän mitä sull`on, vanha juoppporatti"
Matti kaivaa poveaan ja sieltä löytyy teos
ei ole mikä tahansa tää kirkastettu seos.
Kirjan kannet nämä tehdyt ovat lasista
"Runoutta" on se Matista kuin myös masista.
Ystävykset vanhat siinä ilman huolen häivää
"Lukevat" ja juhlistavat Matin nimipäivää.

jörö sanoi:
Torpassansa yksin istuu vanha sotaveteraani
Hän terveytensä antoi puolesta mun isänmaani
Ovi auki narahtaa kuin korkki ois se pullon
Eteisestä ääni kuuluu "Arvaa mitä mull` on.
"Kah, sehän taitaa olla naapurista Matti,
toki tiedän mitä sull`on, vanha juoppporatti"
Matti kaivaa poveaan ja sieltä löytyy teos
ei ole mikä tahansa tää kirkastettu seos.
Kirjan kannet nämä tehdyt ovat lasista
"Runoutta" on se Matista kuin myös masista.
Ystävykset vanhat siinä ilman huolen häivää
"Lukevat" ja juhlistavat Matin nimipäivää.
Täällähän elää runosielu! Mutta onnea minunkin puolesta Matti, vaikka tekstiä en saakkaan aikaiseksi.

Paljon kiitoksia nimipäiväonnitteluista! Hieno runo jöröltä. Näkee selvästi, ettet ole tuota pystynyt ihan itse, tai ainakaan selvinpäin kirjoittamaan?

Tosin en minä sentään niin kova juoppo ole, että juopporatti pitää kirjoittaa kolmella kovalla peellä. Siitä pitkä miinus jörölle. Mutta eihän me kukaan ihan virheettömiä...

Lunta tuli sitten viime yönä parikymmentä senttiä. Koko illan olen raatanut kuin vanha työhevonen. Ongelma vaan alkaa olla, että minne nuo lumet oikein siirtäisi, kun ei joka ilta pimeässä ilkeä naapureiden puolellekaan ihan kaikkea kolata. Aika hyvin kyllä tähän asti on onnistunut sekin, kun kuusenoksalla olen tasoitellut ja jälkeni hävittänyt.

Naapurin pappa taas yritti ovenraosta houkutella " ehtoolliselle ", mutta eihän sitä joka ilta sentään väkeviä. Sixpäkki riittää näin arki-iltana ihan hyvin poistamaan vapinan.

No enhän minä niinku silleen vakavasti niinku sitä sanonu. Sattupa vaan niinku tohon niinku loppusointuun, vai mikä se on. Ja onhan siinä näköjään yksi pee liikaa, mutta menköön kaupantekijäisinä. Tee sillä mitä haluat. Tai säästä vaikka pahojen päivien varalle. Eihän sitä koskaan tiedä, milloin sitä kovaa peetä tarvitsee.Minullakin on älliä tuolla varastossa. En ole niistä vielä yhtään käyttänyt.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.