Vs: Korisliigan nykytila
Surullisia päätöksiä. Olen aikaisemminkin sanonut, että itseäni ei kiinnosta katsella sellaisia matseja, joissa ratkaisuhetkillä kentällä 8 jenkkiä ja kaksi suomalaista odottaa nurkassa pallokosketusta kenties turhaan. En todellakaan ole jättämässä korisliigan ja tämän hienon lajin seuraamista, mutta kyllä tämmöiset päätökset pistää miettimään mihin suuntaan ollaan menossa. Olisivat nyt edes saaneet aikaan sen päätöksen, että 3 kerrallaan samaan aikaan kentällä. Tosin siitäkin ois varmaan lipsuttu "vahingossa" alta aikayksikön. Katsotaan nyt ensi kausi ja tehdään sitten lopulliset johtopäätökset. Mielestäni 3 jenkkiä oli passeli määrä, juuri sopivasti kaikkien aspektien kannalta.
Oma veikkaus äänestyksen jakautumisesta
PUOLESTA
KTP (ilmoittanut kantansa)
Vilpas (ilmoittanut kantansa)
Lapua (ei ole ilmoittanut virallista kantaa, mutta pomminvarma puolesta)
Bisons (Ainakin Valavuori hehkutti jossain välissä twitterissä tätä päätöstä, jo viime viikolla)
Lahti (Jossain haastiksessa vpj. Virtanen oli 4 jenkin kannalla)
Kauhajoki (Voisi kuvitella olevan puolesta)
Kataja (Melko varmasti puolesta)
VASTAAN
Kouvot (ilmoittanut kantansa)
Honka (ei ole ilmoittanut virallista kantaa, mutta pomminvarma vastaan)
Pyrintö (ei ole ilmoittanut virallista kantaa, mutta melko varma)
Seagulls (näin voisi kuvitella, koska hesaan kotimaisia pelaajia riittää sopivilla hinnoilla)
Sitten voidaan miettiä moniko näistä joukkueista lopulta ottaa 4 jenkkiä? Alkuun ei varmasti läheskään kaikki, mutta houkutus kasvaa kevättä kohden ja sillon suurimmalla osalla ellei kaikilla 4 jenkkiä rosterissa...
JoKaFan sanoi:
- Ahdasmielisiä ja ehkäpä vanhoillisia ollaan Suomessa. Saksassa laulu raikaa ja olut virtaa, vaikka kokoonpanossa voi olla päälle 8 kpl ulkomaalaispelaajia. Ranskassakin 4-5 joukkuetta kohden ja silti monia lupaavia pelaajia kehittymässä ja on kehittynyt.
Saksaa/Ranskaa ja Suomea on ihan turha vertailla. Niin suuret on kulttuurierot. Nuo on monikulttuurisia maita joissa paljon siirtolaisia ja historiaa eri lailla kuin Suomessa. Siellä ulkomaalaisten määrä ei ole 'big deal'. Suomessa on ja tulee ainakin meidän elinaikana sitä olemaan.
Miettikääpä kaikkia suomessa hyvin suosittuja urheilulajeja - ne on lähes kaikki sellaisia joihin liittyy vahvasti suomalaisuus ja suomalainen identiteetti. Toki kansaivälinen menestys aina auttaa, oli laji mikä tahansa. Metsäkansa on metsäkansa ja sitä ei hetkessä muuksi muuteta. Ehkä itsessäkin on ripaus metsäkansalaista kun olen tätä muutosta vastaan.
Olenko mä ainoa, joka kuullut perusteluksi sille ettei jaksa tulla katsomaan korisliigaa, sen koska siellä jenkit pelailee keskenään ja ratkasee mestaruudet. Olen aina yrittänyt vasta-argumentoida ettei näin tosiaankaan ole, mutta nyt alkaa olla melko heikot eväät vastalauseille.