Vs: LeBron James
http://hangtime.blogs.nba.com/2013/06/07/will-james-be-more-aggressive-yes-and-no/?ls=iref:nbahpt13a
Lebron James on Nba:n hienoin mies. Naurettavaa lukea spekulaatioita jostain agressiivisuuden puutteesta. Fiksua agressiivisuutta ei ole kolmen miehen keskelle postiin ajaminen tai oman vaikean hypärin pakottaminen samalla kun oma joukkuekaveri on vapaana. Jos vastustaja päättää jättää joka ikinen kerta yhden heittokykyisen miehen vapaaksi, niin silloin älykäs pelaaja toimittaa pallon hänelle joka kerta.
Tämä on yksi isoimmista syistä, miksi Lebron on aina ollut minulle se pelaaja, jolle olen menestystä toivonut. Kautta aikain minua on oksettanut "superstarat", jotka noin 45 fg prosentilla heittää yli 20 heittoa per peli laput silmillä. Vaikka James on ollut liigan paras pelaaja toisesta/kolmannesta kaudestaan lähtien, niin hänen pelityylinsä on ollut ihailtavan epäitsekäs. Vaikka joukkue Clevelandissa vuodesta toiseen oli iso kasa paskaa, niin yksi mies teki heistä parempia. Yksi mies jakoi palloa aina vapaaseen paikkaan, toisin kuin jotkut "superstarat", jotka olivat lähinnä maineen ja piste-ennätysten ja pistekuninkuuden perässä.
Ihailtavan epäitsekkyyden ja pelisilmän lisäksi Jamesista on viime vuosina profiloitunut selvästi liigan paras puolustaja. Ei mikään Kobemainen kerran pelissä lockdownia ja sitten voi highliteista ihastella jalkatyötä. Ei. Edelleenkin, toisin kuin monet "superstarat" Lebron tekee puolustuksessa hirvittävän määrän työtä ja on Miamin agressiivisen apupuolustukseen täydellisesti sopiva yksilö. Sen lisäksi, että James tosiaan puolustaa sillonkin kun pallo ei ole omalla puolustettavalla, niin James kykenee ottamaan aina vastustajan parhaan pelaajan puolustettavakseen oli pelipaikka mikä tahansa pointista isoon laituriin.
Minulle James on täydellisen koripallopelaajan ruumiillistuma. Luonteeltaan, pelityyliltään ja asenteeltaan. Useita ja useita satoja Jamesin pelejä katsoneena intohimoisena kannattajana, voin sanoa, että on ollut hyviä hetkiä, sekä huonoja hetkiä. Vaikka Lebron on pelannut viimeiset vuodet aivan omalla tasollaan, on hänen uransa vielä aivan kesken. Olen iloinen siitä, että saan seurata seuraavat vuodet Jamesin nousua Nba:n historian parhaaksi pelaajaksi. Kenties Michael Jordanin rinnalle, kenties ohi. Matka on ollut pitkä ja kivinen, mutta myös antoisa. Jokaisella on omat syynsä valita itselleen se mieluisin pelaaja. Vuosia sitten minä valitsin omani, enkä tyytyväisempi voisi olla