Koripallo.com

Mieshuoraus

Miekkonen

Vs: Mieshuoraus

Mieshuoraus on järjetön käsite. Yhteiskuntamme ovat globalisoitumassa ja meidän pitäisi alkaa taistelemaan sitä vastaan kannatamalla oman paikkakunnin pikkujoukkuetta vain sen takia, että se on paikallinen. Miksi minun pitäisi sitä kannattaa? Entä jos en pidä paikallisesta joukkueesta, pitäisikö minun silti kannattaa sitä. En saisi kannattaa jotain toista joukkuetta Suomessa, Euroopassa tai NBA:ssa vain sen seikan takia, että se on vastoin sinun järjetöntä käsitettäsi mieshuoraus.

Jotenkin tulee niin mieleeni tästä mieshuoraus-ilmaisusta mieleen Perussuomalaisten Timo Soinin linja kaikkea ulkomaista vastaan. Vain suomalainen ja paikallinen on hyvä. Mitään ulkomaista ei hyväksytä. Jos kerran paikallisuutta kannatetaan, miksi korisliigassa on sitten ulkomaalaisia pelaajia.

Aloitusviestin vertaus jäätelöön ei liity tähän asiayhtyeteen mitenkään. Turhaan yrittää hakea kaukaisia esimerkkejä ja provosoida ihmisiä tuohon kantaan. Samanlainen esimerkki on, että en voi kuunnella musiikkia levyltä, koska en ole ikinä kuullut bändiä livenä. En voi olla siis sen fani. Voin tutustua itse joukkueeseen tai pelaajaan erilaisista lähteistä käsin ja katsoa kyseisen joukkueen pelejä televisiosta tai tietokoneelta ja silti olen fani. Ihminen on sen seuran tai asian fani jos hänestä itsestä tuntuu siltä. Tietenkin tämän kannatuksen huipentuma on, jos pääsee seuraamaan paikanpäälle ottelua.

Henkilö, joka ei ole mieshuora ei siis saa kannattaa mitään joka ei ole paikallinen tai johon ei ole tunnesidettä luotu aiemmin olemalla jollakin paikkakunnalla joilloin kyseinen asia oli paikallinen. Naurettavan vääristyneen ajatusmaailman omaava henkilö voi keksiä tällaista.

Miekkonen sanoi:
En saisi kannattaa jotain toista joukkuetta Suomessa, Euroopassa tai NBA:ssa vain sen seikan takia, että se on vastoin sinun järjetöntä käsitettäsi mieshuoraus.
Se ei ole minun käsite, vaan alkujaan ihan Euroopasta

Miekkonen sanoi:
Jotenkin tulee niin mieleeni tästä mieshuoraus-ilmaisusta mieleen Perussuomalaisten Timo Soinin linja kaikkea ulkomaista vastaan. Vain suomalainen ja paikallinen on hyvä. Mitään ulkomaista ei hyväksytä. Jos kerran paikallisuutta kannatetaan, miksi korisliigassa on sitten ulkomaalaisia pelaajia.
Hienosti vedit persu-ja rasismi-kortin esille

Miekkonen sanoi:
Samanlainen esimerkki on, että en voi kuunnella musiikkia levyltä, koska en ole ikinä kuullut bändiä livenä. En voi olla siis sen fani
Myönnän, että jäätelö oli ehkä pieni provo ja kaukaa haettu, mutta mitä tekemistä musiikilla on urheilussa?

Miekkonen sanoi:
Henkilö, joka ei ole mieshuora ei siis saa kannattaa mitään joka ei ole paikallinen tai johon ei ole tunnesidettä luotu aiemmin olemalla jollakin paikkakunnalla joilloin kyseinen asia oli paikallinen. Naurettavan vääristyneen ajatusmaailman omaava henkilö voi keksiä tällaista.
Mielestäsi ns. oikeinkannattajat, SMJK:laiset ja muut kunnon fanit ovat naurettavan ajatusmaailman omaavia henkilöitä? Hmm...taitaa kuulostaa siltä, että huomasit itsekin pointin. Koripallo pysyy Suomessa pienenä lajina, jos alamme huorimaan ties mitä joukkueita.

Jos pystyt järkevästi perustelemaan miten voit saada tunnesiteen joukkueeseen, jota et koskaan ole nähnyt, et ole koskaan käynyt heidän pelipaikassaan, etkä asu samalla seudulla niin olet melkoinen taikuri.

Millä perusteella valitsit oman huorattavan joukkueen? Otitko listan käteen ja summan mutikassa valitsit sen? Sen jälkeen olet suuri äänisesti puolustanut sitä, joskus jopa larpaten. Mitä sinä kannatat? Mikä saa sinut kovettumaan siinä?

hmm..käyn katsomassa ja kannustamassa aina korihaitten pelejä kun mahdollista vaikken pidä peli tyylistä yms. ja en pidä jyristäkään..onko tämä siis pakkomielle? vai tapa? Katson myös kaikki tv-pelit :) olenko siis kova penkkiurheilija?Pakkomielteinen?vaiko Tapojeni vanki? koska en pysty jättämään korihaitten peliä väliin :) JA en pidä NBA leijoista, vaikuttavat ylimielisemmiltä kuin Akeem Scott? ja vielä yksi asia, mielestäni sm-sarjan ulkomaalais kiintiön sais laskee kahteen tai jopa yhteen.. JUNNUT KENTÄLLE KEHITTYMÄÄN! :DDD

Miekkonen

rööriroope sanoi:
Hienosti vedit persu-ja rasismi-kortin esille
Aivan samoin kun sinä keskustelun aiemmassa vaiheessa käytit Satu Hassi -korttia. Provosoidut toisten viesteistä ja vastaat niihin esimerkeillä, jotka eivät liity asiaan sekä vastaa vain eri käyttäjien viestin niihin osiin, joita on helppo vastustaa tuolla heppoisella ideologiallasi.

rööriroope sanoi:
Myönnän, että jäätelö oli ehkä pieni provo ja kaukaa haettu, mutta mitä tekemistä musiikilla on urheilussa?
Yhtä paljon kuin jäätelölläsi joten se oli vain esimerkkinä, kuinka kaukana jäätelövertaus on itse asiasta kuten musiikkikin.

rööriroope sanoi:
Mielestäsi ns. oikeinkannattajat, SMJK:laiset ja muut kunnon fanit ovat naurettavan ajatusmaailman omaavia henkilöitä? Hmm...taitaa kuulostaa siltä, että huomasit itsekin pointin. Koripallo pysyy Suomessa pienenä lajina, jos alamme huorimaan ties mitä joukkueita.
Suomalaisen koripallon pitäisi olla sellaista, että se olisi mielenkiintoisempaa kuin ulkomaisten sarjojen. Jos tämä ei toteudu niin eihän kehitystä tulevaisuuteenkaan tapahdu ainakaan nopeasti, sillä kuka haluaisi seurata huonompaa koripalloa jos parempaakin on tarjolla. Näköjään omaa joukkuetta Jumalan rinnalle nostavien ihmisten mieli on jo sumentanut kyvyn nähdä mitään muuta joukkuetta sen veroisena. Minusta on naurettava syyllistää henkilöitä, jotka pitävät ulkoimaisista joukkueista. Ei se ole heidän vika jos korisliiga ei menesty. Jos korisliigan taso nousisi sitä seuraisi useampi ihminen, mutta jos on parempikin liiga olemassa niin miksei seuraisi sitä myös.

rööriroope sanoi:
Jos pystyt järkevästi perustelemaan miten voit saada tunnesiteen joukkueeseen, jota et koskaan ole nähnyt, et ole koskaan käynyt heidän pelipaikassaan, etkä asu samalla seudulla niin olet melkoinen taikuri.

Millä perusteella valitsit oman huorattavan joukkueen? Otitko listan käteen ja summan mutikassa valitsit sen? Sen jälkeen olet suuri äänisesti puolustanut sitä, joskus jopa larpaten. Mitä sinä kannatat? Mikä saa sinut kovettumaan siinä?

Ja se taas on parempi, että käy jokaisessa oman paikallisen seuran ottelussa ja turruttaa itsensä kyseisen joukkueen kannattajaksi vain, koska paikkakunnalla ei ole parempaakaan joukkuetta. Voihan tunnesiteen luoda joukkueeseen vaikka seuraa otteluita televisiosta tai internetistä ja tutusta itse joukkueeseen ja ryhtyä sen kannattajaksi. Kannattajuuden huipentuma on jos pääsee seuraamaan paikan päälle kyseisen joukkueen ottelua. Ja jos kerran on vaihtoehtoja maailma täynnä niin valitsen sen joukkueen, josta minä pidän. Minun ei tarvitse olla se, jolla ei ole vaihtoehtoja, se kuka valitsee paikkakuntansa joukkueen vain sen paikallisuuden takia.

Ja minun pitää vain miettiä mitä tarkotat, että olen puolustanut joukkuettani larpaten. Eli jos kuvittelen esimerkiksi harjoittelen koripalloa kavereideni kanssa tai yksinäni treenaan ja yritän pelata samallatavoin kuin lempijoukkueeni tähdet silloin siis larppaan. Jos minä pidän lempijoukkueeni pelityylistä niin se voi olla se miksi haluan juuri sitä joukkuetta kannattaa.

Miekkonen sanoi:
Mieshuoraus on järjetön käsite. Yhteiskuntamme ovat globalisoitumassa ja meidän pitäisi alkaa taistelemaan sitä vastaan kannatamalla oman paikkakunnin pikkujoukkuetta vain sen takia, että se on paikallinen. Miksi minun pitäisi sitä kannattaa? Entä jos en pidä paikallisesta joukkueesta, pitäisikö minun silti kannattaa sitä. En saisi kannattaa jotain toista joukkuetta Suomessa, Euroopassa tai NBA:ssa vain sen seikan takia, että se on vastoin sinun järjetöntä käsitettäsi mieshuoraus.

Aloitusviestin vertaus jäätelöön ei liity tähän asiayhtyeteen mitenkään. Turhaan yrittää hakea kaukaisia esimerkkejä ja provosoida ihmisiä tuohon kantaan. Samanlainen esimerkki on, että en voi kuunnella musiikkia levyltä, koska en ole ikinä kuullut bändiä livenä. En voi olla siis sen fani. Voin tutustua itse joukkueeseen tai pelaajaan erilaisista lähteistä käsin ja katsoa kyseisen joukkueen pelejä televisiosta tai tietokoneelta ja silti olen fani. Ihminen on sen seuran tai asian fani jos hänestä itsestä tuntuu siltä. Tietenkin tämän kannatuksen huipentuma on, jos pääsee seuraamaan paikanpäälle ottelua.

Tämä viesti on ensimmäinen järkevä kirjoitus tässä Hiekkalaatikon arvoisessa paskatopikissa.

Topikki on ollut alusta alkaen lähes kaikkia suomalaisia koripallofaneja loukkaava ja nimim. rööriroopen mielipiteet ovat olleet huonosti perusteltua saman futisfoorumilta opitun "mieshuoran" hokemista koripalloviitekehyksessä. Todennäköisesti n. 95% oman ikäluokkani koripallofaneista on aloittanut mukavan harrastuksensa 80-90 -luvun taitteessa ihastellen Michael Jordanin upeita suorituksia ja haaveillen kenties joskus pystyvänsä samanlaisiin taidonnäytteisiin. Vastaavasti samaiset henkilöt todennäköisesti mainitsevat MJ:n yhdeksi suurimmista suosikeistaan vielä nykypäivänäkin.

Mielestäni kenelläkään kp.comilaisella ei ole oikeutta yrittää tahrata toisten kirjoittajien lapsuudenmuistoja ja sitä fiilistä, joka syntyi silloin harvoin, kun maailman parasta korista oli edes kerran telkkarissa tarjolla, huorittelemalla ja vittuilemalla siitä, ettei kaikilla paikkakunnilla välttämättä pelata koripalloa ja ihan kaikilla ei ole varaa lähteä katsomaan NBA-finaaleja paikan päälle.

Vitut siitä, mitä fanitetaan, kunhan tehdään kunnolla ja tunteella.

Allekirjoittaneen mielestä jokaisen sopii kannattaa ihan mitä lajia tai joukkuetta huvittaa. Epäilyttävää toiminnasta tulee vasta siinä vaiheessa, kun suosikkia ollaan vaihtamassa tiiviiseen tahtiin kulloisenkin menestyksen mukaan (*). (Esim. eräskin paatunut Lakersin fani, joka Bostonin mestaruuden jälkeen paukahti ulkopeleihin täydessä Celtics-sotisovassa.) Tämän kaltainen bandwagonista toiseen loikkiminen ei ole mielestäni "oikeaa fanittamista", mutta kyllä tällöinkin voidaan ehdottomasti puhua esim. koripallofaneista. Eihän kaikilla edes tarvitse olla mitään tiettyä suosikkia, jumakeuta.

Vastaavasti, eräskin kömpelö nuorukainen saattoi aikoinaan innostua vieläkin kömpelömmästä NBA-lupauksesta, joka varattiin allekirjoittaneen ns. NBA-heräämisen aikaan NBA Draftin toisella varauksella. Parasta tässä 228-pitkässä sentterissä olivat heitontorjunnat, joista allekirjoittanutkin tuolloin niin kovasti piti. Valitettavasti ko. pelaajankehitysprojekti ei koskaan lunastanut odotuksia ja pelaajan alkuperäinen joukkue luopui pelaajasta pelaajakaupassa odotettuaan pelillistä läpimurtoa muutaman kauden. Tätä kauppaa seurasi vielä toinenkin ennen kuin allekirjoittaneen suosikkipelaaja löysi lopullisen paikkansa NBA-kartalla. Käytännössä siis allekirjoittaneen suosikkijoukkue vaihtui kahdesti parin vuoden sisään, mutta en ole ikinä pitänyt tätä minkäänlaisena ongelmana.

Tämän stoorin alkupuolella mainittu pelaaja on nauttinut eläkepäivistä monen kauden ajan, mutta suosikkijoukkueeni on ja pysyy. Joukkueesta on löytynyt useampiakin allekirjoittanutta miellyttäviä pelaajia, joista suurimpina suosikkeina on mainittava Nowitzki ja (sittemmin valitettavasti treidattu) DeSagana Diop. Nämä, kuten ei myöskään alkuperäinen suosikkini Shawn Bradley, eivät ole kenties niitä kaikkein suurimpia staroja ja katu-uskottavimpia koripallotähtiä. Itse asiassa Bradleystä muodostui tietyissä piireissä aikamoinen vitsi ja donkkikoosteiden punch line. Olen kuullut aiheesta lukemattoman monta kertaa vittuilua, mutta eipä tuo haittaa. Kaikki kolme mainittua peluria ovat käsittääkseni ns. hyviä tyyppejä ja miellyttäviä ihmisiä, joille toivoisin mielelläni menestystä ja mainetta.

Toisaalta olen seurannut niin tarkkaan kuin Suomen kamaralta on ollut mahdollista Dallas Mavericksin franchisen toimintaa ainakin kymmenen vuoden ajan (sekunnilleen Bradley-treidistä alkaen -- muistan jopa missä olin, kun kuulin tuosta kaupasta!). Jokainen joka koriksesta jotain tietää ymmärtää, ettei 90-luvun lopun Maverickseissa Martin Müürseppeineen, Chris Ansteyneen ja Bubba Wellseineen ollut aivan liikaa hurraamista, eikä kukaan voi syyttää allekirjoittanutta bandwagoniin hyppäämisestä. Toisaalta Mavsin joukkueen kehittyminen ja matka muutaman vuoden takaisiin NBA-finaaleihin on ollut näin etänäkin äärimmäisen mielenkiintoista ja innostavaa seurattavaa. Esimerkiksi Mavsin romahdus vuoden 2006 finaaleissa oli äärimmäisen kirpaiseva kokemus, eikä kenelläkään ole oikeutta väittää, että tuo tunne olisi vähemmän aito kuin paikallisen palloilujoukkueen putoaminen pleijareissa.

Koko tämän ajan olen seurannut myös Torpan Poikien joukkuetta, koska olen ko. seuraa edustanut. Valitettavasti junnuvuosieni seuralla ei ollut edustusjoukkuetta pääsarjatasolla, enkä ole näin ollen pääsarjatason Suomi-korista aivan hirveästi seurannut. Jostain syystä suhde ToPoon ole koskaan muodostunut aivan yhtä intiimiksi kuin kasvattajaseuran edustusjoukkueeseen. Tästä huolimatta ei voida väittää, että allekirjoittaneen NBA:han kohdistuva mielenkiinto olisi jotenkin suomalaiselta koripalloilulta pois: käyn kyllä about kaikissa ToPon kotimatseissa ja katselen telkkarista muutenkin Korisliigaa. Itse asiassa joku voisi väittää, että olen osoittanut jopa sairaalloista mielenkiintoa alempien sarjatasojen koripalloiluun! En usko, että tällainen sitoutuminen koripalloon lajina olisi ollut mahdollista ilmaan teinivuosien NBA Actioneja ja amerikkalaisen koripalloilun ihailua.

Ikinä en ole NBA-matsissa ollut, mutta yksi tärkeimmistä koripalloon liittyvistä tavoitteistani olisi kuitenkin joskus päästä katsomaan NBA-matsia livenä ja olenkin parhaani mukaan koettanut viritellä jonkinlaista reissua Texasiin ensi syksyksi.

Topikki olisi syytä siirtää välittömästi Hiekkalaatikolle ja ellei jopa suoraan lukkoon.

Omasta mielestäni toisia kirjoittajia ja koripallofaneja huoritteleva röörienrassaaja voi aivan huoletta palata FF2:lle viljelemään FF2-"huumoriaan" ja Sporde-avatarejaan. Enkä varmasti ole ainoa, joka on tätä mieltä -- tälläkin hetkellä kahdeksan kp.comistia on katsonut parhaaksi piilottaa tämän toisia kirjoittajia erittäin syvästikin loukkaavan provosoijan, jonka ajattelumaailma on ilmeisesti hieman vääristynyt isojen poikien futisfoorumille kirjoittelemista jutuista, jotka eivät oikein tälle foorumille istu. Mjötääh?!

(*) Vastaavasti vierastan suomalaisten tapaa innostua milloin mistäkin marginaalilajista suomalaisten urheilijoiden hetkellisen menestyksen vanavedessä (vrt. esimerkiksi tennis, curling, haulikkoammunta).

Timo Soini = "mieshuora" pahimmasta päästä. Esim. kannattaa imagosyistä Millwallia.

E: Ja lisättäköön, että kannattakoon jokainen mitä haluaa. Em. suomalaisten gloryhunttaus on myös omasta mielestäni naurettavaa.

E2: + Naurettavaa myös: kendo, pesäpallo (naisten ok), baseball ja auto"urheilu"

Magic Johnson

rööriroope sanoi:
Jokainen, joka tuntee olonsa epävarmaksi voisi täyttää seuraavan kyselyn:

1.Oletko mieshuora?

2.Kannattamasi joukkue?

3. Kuinka monta Korisliiga- matsia olet nähnyt? Kuinka moni niistä oli livenä?

4. Kuinka monta NBA-peliä olet nähnyt? Kuinka moni niistä oli livenä?

5.Miksi et käy katsomassa Korisliiga-pelejä/ Mikä on pielessä Korisliigassa?

Ei, en ole päihteiden alaisena.

1. En kai. Miten muuten itsensä epävarmaksi tuntevat voivat edes vastata tähän kysymykseen?

2. Lähimmäksi menee Lahden Namika, olen Tampereelta enkä ikinä asunut Lahdessa. Alan kyllä kannattamaan Pyrintöä heti kun sen juniorituotannosta nousee edes yksi pelaaja, joka osaa puolustaa(Jesse Niemessä on kyllä potentiaalia)..

3. Kymmeniä (ei kuitenkaan varmaan sataa vielä?)nykyään enemmän tv:stä kuin livenä, livepelit johtaa silti vielä

4. 80-90 luvulla tv:stä enemmän nykyään ei oikeastaan ollenkaan, paikan päältä 0, mutta jos jenkkeihin joskus lähden, pitää siihen NBA-ottelu kuulua(eihän sinne mitään muuta syytä mennäkään ole)

5. Siksi kun olen lähes aina töissä, kun niitä pelataan. Vikaa: Tapahtumat jättävät valjun mielikuvan ainakin Tampereella, eli tuote ei ole kunnossa niin pelillisesti, kuin oheispalveluidenkin osalta.

Niistä päihteistä vielä, ehkä kannattaisi harkita edes lääkityksen muuttamista.

Ei Suomi-koriksen ongelmat ole niissä ihmisissä, jotka eivät siitä pidä. Ei oopperankaan ongelmat ole minussa.

Juu ja en rekisteröidy, kun en viitsi hommata toista sähköpostia, kun omaani ei hyväksytä, niin antaa olla

nähtyä

Ei suomalainen koripallo nouse paremmaksi sillä että sitä jättää seuraamatta ja että sitä väheksyy.
Jostain syystä vain on niin että tuntemistani henkilöistä kaikki joiden katson ymmärtävän koripalloa yhtään syvällisimmin (valmentajat ja 30v lajia seuranneet ex-pelurit) seuraavat myös paikallista koripalloa livenä ja maajoukkueen otteita. Toki usein seuraavat sen oheella myös eurokoripalloa ja NBA:ta. Pelkästään NBA:ta seuraavat taas ovat oman kokemuksen mukaan aika tarkkaan n. parikymppisiä miespuolisia henkilöitä joiden oma korisura jäi paljon vaatimattomaksi kuin omat toiveet olisivat olleet. No, ikää lisää 15v sekä ammatti ja oma perhe kuvioon niin siirtynevät katsomaan myös live-korista siinä sivussa kun kuskaavat tenaviaan nappulakorikseen. En toki väitä että kaikki 'mieshuorat' olisivat tälläisiä. Ainoastaan kaikki joita itse olen tuntenut, plus että sellaisia ovat olleet myös kaikki kaverien tuntemat. ;)

nähtyä sanoi:
Pelkästään NBA:ta seuraavat taas ovat oman kokemuksen mukaan aika tarkkaan n. parikymppisiä miespuolisia henkilöitä joiden oma korisura jäi paljon vaatimattomaksi kuin omat toiveet olisivat olleet.

Aika hyvä. Teet näitä varmaan työkses?

rööriroope sanoi:
1.Oletko mieshuora?

2.Kannattamasi joukkue?

1. En. En voisi kuvitellakkaan kannattavani jotain muuta seuraa kuin Huimaa.

2. Äänekosken Huima

3. Korisliigapelejä livenä n. 200 ja telkkarista kaikki mitä on tullut viimeisen reilun 10 vuoden aikana. Tähän vielä lisäksi Huiman divaripelit.

4. Onhan noita telkkarista/netistä jonkin verran tullut katseltua, viime aikona ei juuri ollenkaan.

5. Ei viitsi 200 kilometrin päähän lähteä katsomaan.

Mielestäni suurin ongelma korisfaneilla, eteenkin tällä palstalla ja muuallakin on suhtautuminen muihin lajeihin, lähinnä jääkiekkoon ja salibandyyn. Itseäni ärsyttää nuo jääkendo nimittelyt ja salibanbyn pelaajien haukkumiset suunnattomasti. En näe siinä mitään järkeä, itse tykkään seurata lähes lajia kuin lajia ja vaikka en pidä lentopallosta yhtään, niin en silti hauku sitä.

jeesjees sanoi:
Mielestäni suurin ongelma korisfaneilla, eteenkin tällä palstalla ja muuallakin on suhtautuminen muihin lajeihin, lähinnä jääkiekkoon ja salibandyyn. Itseäni ärsyttää nuo jääkendo nimittelyt ja salibanbyn pelaajien haukkumiset suunnattomasti.

Mielestäsi siis laji, jossa puhdas väkivalta ja fyysisyys ovat avoimesti ihailtuja ominaisuuksia kuuluu nykyaikaan? Kysy keneltä tahansa jääkiekkoa seuraavalta, miksi +120kg lihasmöhkäleet, joiden aivot ja kivekset steroidi on kutistanut, ovat hyväksyttyjä. Vastaukseksi saat epämääräistä mongerrusta tyyliin "no ku pitää suojella hyviä pelaajia ja hakata kaikkea mikä liikkuu ja no ku ne on tärkeitä joukkueelle ku vastustaja pelkää jne jne" Keskiajalla nämä.

50 Cent sanoi:
Timo Soini = "mieshuora" pahimmasta päästä. Esim. kannattaa imagosyistä Millwallia.
Ei kyl pidä paikkaansa. Palveltiin aikoinaan armeijassa samaan aikaan ja jo tuolloin vastavalmistunut valtiotieteilijä oli hurahtanut Millwallin joukkueeseen ihan jalkapalloiluun liittyvistä syistä. Siis hyvin paljon ennen Soinin populistin mainetta ja Perussuomalaisia.

50 Cent sanoi:
Mielestäsi siis laji, jossa puhdas väkivalta ja fyysisyys ovat avoimesti ihailtuja ominaisuuksia kuuluu nykyaikaan? Kysy keneltä tahansa jääkiekkoa seuraavalta, miksi +120kg lihasmöhkäleet, joiden aivot ja kivekset steroidi on kutistanut, ovat hyväksyttyjä. Vastaukseksi saat epämääräistä mongerrusta tyyliin "no ku pitää suojella hyviä pelaajia ja hakata kaikkea mikä liikkuu ja no ku ne on tärkeitä joukkueelle ku vastustaja pelkää jne jne" Keskiajalla nämä.
Itsellä jääkiekon seuraaminen rajoittuu lähinnä arvokisoihin ja Jypin otteiden seuraamiseen lähinnä lehdistä teksitv:stä, joten en milllään muotoa voi kutsua itseäni faniksi. parhaimmillaan jääkiekko on kuitenkin todella viihdyttävää seurattavaa. Mitä väärää on fyysisyydessä? Väkivalta ei kuuluu jääkiekkoon(nhl on oma lukunsa, leipää ja sirkushuveja amerikkalaisille) ja tätä mieltä on myös suurin osa kiekkoihmisistä. Eurooppalaisessa kiekossa ei väkivaltaa juurikaan muutamia poikeuksia lukuunottamatta esiinny, myös törkeisiin taklauksiin suhtaudutaan vakavasti ja niistä tulee aina pitkiä pelikieltoja.
Jos NBA:ta vähänkään on seurannut, niin ei kannata jääkiekon suuntaan noita steroidi heittoja paljon heitellä.

Pointti oli siis se, että jos ei pidä jostain lajista, niin ei sitä silti tarvitse haukkua ja varsinkaan pitää itseään koripallofanina jotenkin parempana kuin esim. jääkiekkofania.

nähtyä

Batman sanoi:
Aika hyvä. Teet näitä varmaan työkses?

En toki väitä että kaikki 'mieshuorat' olisivat tälläisiä. Ainoastaan kaikki joita itse olen tuntenut, plus että sellaisia ovat olleet myös kaikki kaverien tuntemat. ;)

näin

Kaaren_takaa sanoi:
Ei kyl pidä paikkaansa. Palveltiin aikoinaan armeijassa samaan aikaan ja jo tuolloin vastavalmistunut valtiotieteilijä oli hurahtanut Millwallin joukkueeseen ihan jalkapalloiluun liittyvistä syistä. Siis hyvin paljon ennen Soinin populistin mainetta ja Perussuomalaisia.

Soinihan on itse pelannut futista Espoon Tikassa jossa myös poikansa pelaa.

e_t ei jaksanut kirjautua

rööriroope sanoi:
1.Oletko mieshuora?

2.Kannattamasi joukkue?

1. En.
2. Tampereen Pyrintö
3. +/- 50. Suunnilleen kaikki.
4. Jokunen / 0.
5. Käyn katsomassa. Ei mikään niin pielessä, että häiritsisi pelielämystä.

Vahvakäsi

jeesjees sanoi:
Väkivalta ei kuuluu jääkiekkoon(nhl on oma lukunsa, leipää ja sirkushuveja amerikkalaisille) ja tätä mieltä on myös suurin osa kiekkoihmisistä.

Millä tavalla SM-liiga muuten yrittää erota NHL:stä? Ei mitenkään. Päinvastoin pyritään kopioimaan sieltä kaikki mitä kyetään, leipää ja sirkushuveja suomalaisille. Minusta tappelut (=väkivaltaa) kuuluvat selkeästi jääkiekkoon, muuten niitä ei fanitettaisi ja niistä tulisi aina pelikieltoja kuten esim. koriksessa tulee, joka muuten sivumennen sanoen, on huipputasolla selkeästi fyysisempi peli kuin jääkiekko.
Itseä tosin ei ne hanskaamisen niin järkytä mutta en vaan seuraa lajia koska en arvosta sitä tarpeeksi nykyisellään. Urheilullinen puoli on pääsarja ja IIHF tasolla lakaistu joka käänteessä liian surutta maton alle mun makuun.

Onpa ketuttava keskustelu. NBA on tällähetkellä hienoin ja mahtavin sarja jota sietäisi katsoa. Kaikki saa kuitenkin tehdä mitä huvittaa.

Isto

Termi 'mieshuora' on siitä hyvä että se on niin ärsyttävä. Jos joku henkilö seuraa täysillä vain NBA:ta ja ei ollenkaan suomalaista korista lähinnä sitä morkaten (=mieshuora a'la Kingjames) niin on pelkästään erinomainen asia että sellaista henkilöä ärsyttää mahdollisimman tehokkaasti. (Naiset taas ovat ihan liian viisaita tähän tautiin ja ovat aina Suomen puolella.)

Isto sanoi:
Termi 'mieshuora' on siitä hyvä että se on niin ärsyttävä. Jos joku henkilö seuraa täysillä vain NBA:ta ja ei ollenkaan suomalaista korista lähinnä sitä morkaten (=mieshuora a'la Kingjames) niin on pelkästään erinomainen asia että sellaista henkilöä ärsyttää mahdollisimman tehokkaasti. (Naiset taas ovat ihan liian viisaita tähän tautiin ja ovat aina Suomen puolella.)

Ei se kyllä ole. Se on edelleen helvetin huono. Niin huono, ettei siitä pitäisi olla omaa ketjua. King Jamesilla on täysi oikeus seurata - ja olla seuraamatta - niitä sarjoja mitä huvittaa ilman naurettavan huonoa provoilua.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.