Koripallo.com

Miten kehittää pomppua ja nopeutta?

Status
Viestiketju on suljettu.

namikalahtirulez

Vs: Miten kehittää pomppua ja nopeutta?

pomppuu voi kehittää myös varpailleen nousulla kuhan pitää vaa päkiöil koko ajan,ja toinen nopeuteen on et juoksee pitkii matkoi hiljaa .

Eikö tälläisiä keskusteluja ole monia?

Donkkaako kukaan c-junnu tällä hetkellä?

KONE sanoi:
Donkkaako kukaan c-junnu tällä hetkellä?
Eikö se yksi Hongan kaveri?

JumpUSA

Itse ostin Jumpsolesit JumpUSA valmistajalta. Ne ovat siis kengät jotka keskittävät painon pohkeisiin. Mukana tuli 8 viikon treeni ohjelma, jossa on n.8 eri liikettä ja niiden määrät lisääntyvät aina kun ohjelma etenee. Sitä tehdään kahdesti viikossa ja 48h täytyy olla palautumista treenien välillä.

Jo ekan viikon jälkeen pomppu on parantunut 2-3cm! Suosittelen lämpimästi niiden hankkimista.

JumpUSA sanoi:
Itse ostin Faijani osti Jumpsolesit JumpUSA valmistajalta. Ne ovat siis kengät jotka keskittävät painon pohkeisiin. Mukana tuli 8 viikon treeni ohjelma, jossa on n.8 eri liikettä ja niiden määrät lisääntyvät aina kun ohjelma etenee. Sitä tehdään kahdesti viikossa ja 48h täytyy olla palautumista treenien välillä.

Jo ekan viikon jälkeen pomppu on parantunut 2-3cm! Suosittelen lämpimästi niiden hankkimista.

Melko tarkkaa mittausta ja aika tasaisesti osaat hypätä joka kerta.

Korjasin kommenttiasi vähän oikeammaksi.

JumpUSA

Olin lähempänä rautaa 2-3cm silloin joten sen mukaan "mittasin" ;D

.C.

JumpUSA sanoi:
Itse ostin Jumpsolesit JumpUSA valmistajalta. Ne ovat siis kengät jotka keskittävät painon pohkeisiin. Mukana tuli 8 viikon treeni ohjelma, jossa on n.8 eri liikettä ja niiden määrät lisääntyvät aina kun ohjelma etenee. Sitä tehdään kahdesti viikossa ja 48h täytyy olla palautumista treenien välillä.

48h palautumista mistä? Jumpsoles treenistä vai urheilusta yleisesti vai miten? Täyttä lepoa 48h kuulostaa aikas epäuskottavalta.

poika

onko jumpsolesit huono vaihtoehto kasvavalle nuorelle?

JumpUSA

Ei vaikuta pituuskasvuun.

JumpUSA sanoi:

Ihan kuriositeettina vaan: olitkos ennen näitä ihmekenkiäsi kokeillut mitään muuta pomppuohjelmaa? Siis tehnyt jotain säännönmukaista treeniä pidemmän pätkän pompun kehittämiseksi?

JumpUSA

Noniin, donkki meni pikku pallolla 3,05 koriin. Ennen Jumpsoleseja en ylettyny edes rautaan ;D ;D ;D ;D
Seuraavaksi isolla pallolla, jonka arvelen onnistuvan n. kuukauden päästä.

talllllllllll

JumpUSA sanoi:
Noniin, donkki meni pikku pallolla 3,05 koriin. Ennen Jumpsoleseja en ylettyny edes rautaan ;D ;D ;D ;D
Seuraavaksi isolla pallolla, jonka arvelen onnistuvan n. kuukauden päästä.
Paljonko pituutta?

Paino on voimaa?

Olen 19v, lopetin koriksen kaks vuotta sitten sen jälkeen pitäny itteni kunnossa juoksemalla ja jenkkipalloa pelaamalla. Kolme kuukautta sitten sain jonkun ihme virtapiikin ja aloin kehittämään pomppua. Puntilla aloin tekemään jaloilla vain maksimi sarjoja eli 1-3 toistoa (rive, mave, askelkyykky), koska exjefupelaaja minua niin neuvoi ja sarjoja tein 6-8 (jaksamisesta riippuen). Polvet tuli ensimmäisen kuukauden jälkeen kipeeksi (liian nousu suhtainen harjoittelu??) mut jatkoin ohjelman tekoa silti (kyllä olen idiootti). Ennen koriksen lopettamista sain donkattua one hand off one leg, noista ajoista on pituutta tullut n.4cm ja painoa 9kg, nyt vedän 360-donkin kahelta jalalta. Pituus:189cm paino:88kg

Valtteri

Täällä kun kiistellään kaiken maailman kunto-ohjelmista ja kikoista, niin haluan kertoa yhden valmentajaltani kuuleman jutun.

Hän oli tavannut itseasiassa erään miehen ( en muista kuka ), joka oli voittanut kovan sarjan donkkikisat. Valmentajani oli kysynyt, että miten hän pystyi hyppäämään niin korkealle. Mies oli kuulemma vastannut, että hän teki 400 naruhyppyä päivässä, ei muuta.

Homma kannattaa pitää simppelinä, joten suosin itsekkin kyseistä tapaa. Teen 400 naru.tai heittohyppyä päivässä ja kyllä se auttaa paljon ! suosittelen !

Status
Viestiketju on suljettu.