Vs: Ulkomaalaiskiintiö!
Hyvää tekstiä! Kanteleen vastausta odotellessa voisi pistää vedonlyönnin pystyyn siitä, kuinka monta riviä tällä kertaa on kirjoitettu CAPS LOCK päällä...
l.k. sanoi:Kantele.
Olen samaa mieltä kanssasi että nykyisellä organisaatiolla ja budjetilla Pyrba ei kuulu mestaruussarjaan. Jos eivät saa organisaatiotaan kuntoon niin divariin vaan.
En tunne Pyrinnön "lupaavia 83-syntyneitä", kuka heistä on jäänyt ilman mahdollisuutta kokeilla liigassa? Tai kuka Raholan liukuhihnalta tullut potentiaalinen pelaaja ei ole saanut mahdollisuutta uuden jenkkisäännön takia? Nokialaisille ymmärrettävästi on hyvä paikka kehittyä BC Nokiassa.
Uskoakseni jokainen Pyrinnön 22-joukkueessa Suomen mestaruuden voittanut pelaaja on saanut mahdollisuuden. Pisimmällä ovat tällä hetkellä kai Mikko Niemi joka on jenkeissä ja Antero Lehto Korihaissa. Pyrinnön liigajoukkueessa näyttävät pelaavan Liljeberg, Pulkkinen, Heinonen, Pitkänen, Väänen ja Kajander, kaikki heistä yli 10 min peli. Ainakin 5 noista pelaajista on Pyrinnön omia junioreita. En ihan heti muista sellaista seuraa jonka junioreista on enemmän noussut nopeasti liigaan - Tahkolla taisi olla 4 tosi kovaa: Larkio, Muhonen jne.
Mikä määrä sinun, Kantele, mielestäsi olisi sopiva määrä junioreita omasta joukkueesta? Kuinka monelle pelaajalle tulisi taata yli 10 min / peli. Se että Mikko Niemi lähti jenkkeihin ja Antero Lehto Uuteenkaupunkiin tietysti kuvaa sitä tamperelaista harrastelijamaisuutta, jolla hyviä poikia ei saada pysymään Tampereella.
Olen samaa mieltä että Pulkkisen kehitys on pysähtynyt ja Liljeberg ei ehkä koskaan tule olemaan liigan aloitusviisikon pelaaja. Mutta juuri tässä ehkä ajatuksemme eroavat eniten. Ymmärtääkseni sinä haluat jenkkien määrän pienemmäksi niin että Pulkkiset ja Liljebergit saisivat nyt enemmän peliaikaa (molemmilla korisnetin tilastojen mukaan 11-12 min / peli). Minä olen sitä mieltä, että liigan tason on oltava niin kova että Pulkkiset ja Liljebergit voivat harrastaa korista esimerkiksi divarissa tai sitten pelata jopa nykyistä pienempiä hajaminuutteja.
Olen siis samaa mieltä siitä, että Pyrban tapainen harrastelijaorganisaatio ei kuulu liigaan. Mutta se että jotenkin yhdistät uuden jenkkisäännön siihen ettei tamperelaiset potentiaaliset nuoret pelaajat saisi minuutteja, on asioiden vääristelyä. Tamperelaisten suomalaisten peliminuutut löytyy osoitteesta http://213.197.180.56/fba/index.php/ZnVzZWFjdGlvbj1zdGF0LnZpZXcmdD00NSZwZz01
Se siitä tamperelaisesta filosofiasta, josta olimme osittain samaa mieltä, osittain eri mieltä. Mitä sinulla oli sitten Hukkien, Korihaiden ja Tarmon filosofiaa vastaan?
Hyvää tekstiä! Kanteleen vastausta odotellessa voisi pistää vedonlyönnin pystyyn siitä, kuinka monta riviä tällä kertaa on kirjoitettu CAPS LOCK päällä...