Koripallo.com

Donkkaus...&Donkkaatko?

Diego

Vs: Donkkaus...&Donkkaatko?

Eilen tuli testattua parin viikon kyykky treenin tulos.... pallo pompun kautta levyyn ja siitä kahden jalan ponnistuksella kahden käden donkki. Pituutta löytyy 189cm.

katsomossa

Ceepo-Fani sanoi:
En donkkaa mmihinkää, mut tiiän yhed 95-synt. joka donkkaa kahella kädellä minikoreihin!Tosin pituutta sil on päälle 170 cm!!!
oiskohan kyseiset heebot nokialta? siä oli muistaakseni kaks jotka veti mineissä komeesti donkkia..? olin kattomassa nokian peliä easterissa viime vuonna

198cm on pituutta ja ikää 15 vuotta. Paikaltaan menee melko hyvin rautaan. On tässä tullut mietittyä, että onkohan tässä vielä pitkäkin matka donkkiin. Punttireeni on käynnissä ja tuloksia odotellessa..

sampo

NO KYLLÄ >DONKKAAN. YHELLÄ JA KAHELLA KÄDELLÄ.

Itse teen joka päivä 50 hindukyykkyä. Joskus 75 ja joskus 100. Pomppu parantunut mukavasti.

Iskender sanoi:
Itse teen joka päivä 50 hindukyykkyä. Joskus 75 ja joskus 100. Pomppu parantunut mukavasti.

Kerro tyhmälle mikä on hindukyykky? ;D

miten

millaset liikkeet parantais räjähtävyyttä?? ja pitäs olla joku semmonen liike minkä pystyis tekee kotona...

ystävämme

norbo sanoi:
Kerro tyhmälle mikä on hindukyykky? ;D
Ystävämme Google auttoi tässäkin, aikaa meni noin 5 sekuntia!! ;) ;)

Hindukyykky

Yksinkertainen ja tehokas jalkaliike.
Liike

Hindukyykyn alkuasennossa seisot normaalissa hartianlevyisessä seisoma-asennossa käsien roikkuessa vartalon vieressä. Varpaat osoittavat eteenpäin.

Työnnä polvet eteen ja laskeudu mahdollisimman alas kyykkyasentoon nostaen samalla kantapäät irti maasta. Pidä selkä suorana ja vartalo mahdollisimman pystyssä. Kädet kannattaa nostaa alasmenovaiheessa eteen tasapainon saavuttamiseksi. Nouse takaisin yläasentoon ja laske kädet vartalon vierelle.
Huomioitavaa

Toista liike 1- x kertaa. Painin Olympiavoittaja vuodelta 1948, Karl Gotch, on tehnyt 9000 hindukyykkyä putkeen. Aikaa kului neljä ja puoli tuntia.

Hindukyykky tehdään rivakasti, mutta pyri silti tekemään liike sujuvasti ja rennosti. Sopiva tahti on 30-35 hindukyykkyä minuutissa. Monet erityisesti pitkiä sarjoja tekevät taivuttavat keskivartaloa hieman eteenpäin.

KB24

Elikkäs haluaisin tietää kuinka vanhoja ootte, kuinka pitkiä, painonkin voi laittaa ja tietysti paljonko hyppäät suoraan ylöspäin. Vois tietysti pistää myös millä harjottelulla on tällasiin tuloksiin päässy. Toivon että vastaatte tosissanne eli en halua viestejä tyyliin " Oon 5 vuotta ja hyppää 2,5 metriä kaurapuuron voimalla."
Minä alotan eli oon 16 vuotta 174 pitkä ja hyppään 60 senttiä ylöspäin. Minun treeni on koripalloo ja tanssia. Odotan vastauksia...

15 vuotta, 182 cm ja yllän melkein rautaan. Hindukyykkyjä olen tehnyt säännöllisesti pari kuukautta.

53 v, 181 sm, 96 kg. Vanhoina hyvinä aikoina pomppu paikaltaan ilman alkuhyppyä 72 sm. Nyt enää toinen jalka irtoaa lattiasta. Toinen meinaa irrota polvesta.

tell me?

kertokaas joku miten voi alkaa harjotteleen ponnun kehittämistä kotona??

fy

wein bernaard sanoi:
Nyt pituutta 186 ja rautaan roikkumaan yhdellä kädellä, donkki menee ehkä ens kesänä 8)
pituus sama ja donkki menny jo pari kertaa.... :p

tällä

tällä topiikilla ollaan kyselty ponnistusvoiman kehittämisestä omasta mielestä paras keino on pohjenousut onko kellään muuta ideaa???

12v

tänään jäi 1 cm (tai vähemmän)päähä raudast :D :D :D ei oo enää donkki kaukana

12v sanoi:
Mitenkään masentamatta, on siihen kyllä aika paljon matkaa vielä.

vielä on matkaa

12v sanoi:
Itse pääsen roikkumaan rautaan, mutta donkki ei mee kuin tennispallolla (helvetin hyvänä päivänä ehkä käsipallolla/nro 3 tekniikkapallolla). Eli kyllä siihen donkkiin on vielä aika paljon matkaa. Sanoisin, että kun saa käden n.15cm raudan yläpuolelle on donkki melko lähellä

12v

niin lähellä mutta niin kaukana. joo. kyllä mää tiiän että siihen on viä matkaa aika paljonkin mutta siis siihen verrattuna mitä on töitä tehny... kun nyt laiska olen :D miten muuten sais kehitettyä räjähtävyyttä?? :D

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.