Koripallo.com

Ulkomaalaiskiintiö!

Mitä mieltä Forumilaiset?

  • Pelkillä Kotimaisilla!

    Ääniä: 8 2,3%
  • 1-2

    Ääniä: 127 37,0%
  • 2-3

    Ääniä: 90 26,2%
  • 3-4

    Ääniä: 44 12,8%
  • Kiintiöt kokonaan pois!

    Ääniä: 74 21,6%

  • Äänestäjiä
    343
Viestejä
1 417
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

JayKay sanoi:
Silloin kyseessä olisikin kiintiö. Eli hyviä ratkaisuja löytyy muualtakin kuin kiintiöiden käytöstä.

Kyseessä olikin lähinnä piikki esim. Kanteletta kohtaan. ;)
 
Viestejä
202
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

Ohisektori sanoi:
Kyseessä olikin lähinnä piikki esim. Kanteletta kohtaan. ;)

Kantele kuulee ja vastaa. Pitänee ladata hiukan rankemmin, kun meikäläistä niin mielellään täällä verbaalisesti rusikoidaan. Tämänhetkinen sarjajärjestelmä on läpimätä. Gallup-kysely yllä puhuu karua kieltään. Kiintiöt halutaan takaisin. Herra Ohisektori ampuu muutamine kavereineen hehtaaripyssyllä laveasti ohi maalin. Kiintiöt tullaan palauttamaan pomminvarmasti takaisin miesten sm-sarjaan. Nykyinen meno johtaa lopulliseen lamaan ja koripalloilun näivettymiseen muiden lajien puristuksessa.

1. Sarja supistetaan korkeintaan 10 joukkueen sarjaksi.
2. Joukkueessa saa olla enintään kolme jenkkiä tai muita ammattilaisia.
3. Kentällä saa olla korkeintaan kaksi jenkkiä kerralla.
4. Loukkaantuneen pelajaan saa vaihtaa play offs-peleihin asti. Pudotuspeleissä siirrot jäissä.
5. Kovia päätöksiä on tehtävä heti, varsinkin kun Dettmannin uudistushankkeet ovat aivan järjettömiä.
6. Liiton rahatilanne kuulemma katastrofaalinen. Mikäli junioritoimintaan (maajoukkueet) ei löydy enää vanhankaan verran rahaa mennään vielä syvemmälle metsään.

Ja olen oikeassa! Taas!
 
Viestejä
479
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

Kantele sanoi:
Kantele kuulee ja vastaa. Pitänee ladata hiukan rankemmin, kun meikäläistä niin mielellään täällä verbaalisesti rusikoidaan. Tämänhetkinen sarjajärjestelmä on läpimätä. Gallup-kysely yllä puhuu karua kieltään. Kiintiöt halutaan takaisin. Herra Ohisektori ampuu muutamine kavereineen hehtaaripyssyllä laveasti ohi maalin. Kiintiöt tullaan palauttamaan pomminvarmasti takaisin miesten sm-sarjaan. Nykyinen meno johtaa lopulliseen lamaan ja koripalloilun näivettymiseen muiden lajien puristuksessa.

1. Sarja supistetaan korkeintaan 10 joukkueen sarjaksi.
2. Joukkueessa saa olla enintään kolme jenkkiä tai muita ammattilaisia.
3. Kentällä saa olla korkeintaan kaksi jenkkiä kerralla.
4. Loukkaantuneen pelajaan saa vaihtaa play offs-peleihin asti. Pudotuspeleissä siirrot jäissä.
5. Kovia päätöksiä on tehtävä heti, varsinkin kun Dettmannin uudistushankkeet ovat aivan järjettömiä.
6. Liiton rahatilanne kuulemma katastrofaalinen. Mikäli junioritoimintaan (maajoukkueet) ei löydy enää vanhankaan verran rahaa mennään vielä syvemmälle metsään.

Ja olen oikeassa! Taas!


Kuinka "mies" joka on noin paljon metsässä asian suhteen, voi todeta olevansa oikeassa. :eek: ??? :eek: ???

1. Voisi olla järkeä.
2. Miten se voidaan toteuttaa, jos eivät kaikki seurat ole valmiita herrasmiessopimukseen. ??? Muita ammattilaispelaajia.... hmmmm koskeeko myös kotimaisia ammattilaisia. ???
3. Katso kohta 1...miten toteutetaan. ???
4. Ei merkitystä.
5.Tehtävä heti... kuka ne päätökset tekee. Liitto ei voi niitä tehdä, joko sen edes tajuat, Kantele


Olet kkirjoittanut tähän topocciin kantele varmaan kymmenen kannanottoa. Vaadit, että tehdään sitä, tehdään tätä, tehdään välittömästi, tehdäään ja tehdään. Vaadit ja vaadit.
Kertaakaan et ole kertonut, miten nämä ehdotuksesi käytännössä toteutetaan. V***n helppo narista, kun ei tarvii esittää mitään tototeuttamiskelpoista tilalle.
 
Viestejä
202
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

keskiympyrä sanoi:
Olet kkirjoittanut tähän topocciin kantele varmaan kymmenen kannanottoa. Vaadit, että tehdään sitä, tehdään tätä, tehdään välittömästi, tehdäään ja tehdään. Vaadit ja vaadit.
Kertaakaan et ole kertonut, miten nämä ehdotuksesi käytännössä toteutetaan. V***n helppo narista, kun ei tarvii esittää mitään tototeuttamiskelpoista tilalle.

Asiahan on nyt niin, että olen kohta 25 vuotta valmentanut ja seurannut suomalaisen koripalloilun kehittymistä välillä mestaruussarjan koitoksissa ja välillä alemmilla sarjatasoilla. On todella huvittavaa lukea syytöksiäsi minun narinoistani, kun olen joka kerta antanut substanssia sanoilleni. Jos et pidä näkemyksistäni, en voi sille mitään. Yhtä kaikki uskallan väittää olevani oikeassa sanomisissani. Ja lääkketkin olen antanut.
 
Viestejä
479
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

Kantele sanoi:
Asiahan on nyt niin, että olen kohta 25 vuotta valmentanut ja seurannut suomalaisen koripalloilun kehittymistä välillä mestaruussarjan koitoksissa ja välillä alemmilla sarjatasoilla. On todella huvittavaa lukea syytöksiäsi minun narinoistani, kun olen joka kerta antanut substanssia sanoilleni. Jos et pidä näkemyksistäni, en voi sille mitään. Yhtä kaikki uskallan väittää olevani oikeassa sanomisissani. Ja lääkketkin olen antanut.


No huh huh... sinun opeilla... noin monta vuotta hukkaan heitettyä aikaa. On siinä muilla koutseilla paikkaamista. ;D

Esitit tuossa edella kuuden kohdan narinalistan. Kerro nyt hyvä mies, miten kohdat 2 ja 3 hoidetaan ??? :eek: ???
Sitten kun olet saanut sen selvitettyä, ensin itsellesi ja sitten meille muille, kerro vielä miten nuo "heti päätökset" tehdään.
 
Viestejä
479
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

keskiympyrä sanoi:
No huh huh... sinun opeilla... noin monta vuotta hukkaan heitettyä aikaa. On siinä muilla koutseilla paikkaamista. ;D

Esitit tuossa edella kuuden kohdan narinalistan. Kerro nyt hyvä mies, miten kohdat 2 ja 3 hoidetaan ??? :eek: ???
Sitten kun olet saanut sen selvitettyä, ensin itsellesi ja sitten meille muille, kerro vielä miten nuo "heti päätökset" tehdään.


Eipä ole kanteleelta tullut enää kommetteja. Eli ei pystynytkään perustelemaan omia väitteitään. No ei niitä pysty kukaan muukaan perustelemaan. "Tietämätön on mieluummin hiljaa"
 
Viestejä
292
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

keskiympyrä sanoi:
Esitit tuossa edella kuuden kohdan narinalistan. Kerro nyt hyvä mies, miten kohdat 2 ja 3 hoidetaan ??? :eek: ???
Sitten kun olet saanut sen selvitettyä, ensin itsellesi ja sitten meille muille, kerro vielä miten nuo "heti päätökset" tehdään.

No ensinnäkin, turhaan saivartelet "ammattilais" sanasta, ymmärsit itsekkin että kantele tarkoitti ulkomaalaisia. Ja toiseksi, ainakin minä uskon edelleen että herrasmiessopimus saadaan aikaan, kyllä muiden seurojen (+liitto) paine ajaa lprannankin ruotuun. Tämä asia on ymmärretty jääkiekossa ja lentopallossa, lentopallossa kantapään kautta, niin en jaksa uskoa siihen että koripalloväki on niin lyhytnäköistä että päätyisi eri ratkaisuun.
 
Viestejä
19 564
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

Eiköhän se ole niin, että MT sanoo seuraavassakin kokouksessa: " herrasmiessopimus vain kuolleen ruumiini ylitse "?
 
Viestejä
202
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

keskiympyrä sanoi:
Eipä ole kanteleelta tullut enää kommetteja. Eli ei pystynytkään perustelemaan omia väitteitään. No ei niitä pysty kukaan muukaan perustelemaan. "Tietämätön on mieluummin hiljaa"

Arvoisa Keskiympyrä. Minua hämmästyttää sinun katkerat kommenttisi, jotka eivät perustu totuuteen. Olen todella monta kertaa esittänyt keinot, joilla nykykehitystä voitaisiin hallitusti kääntää oikeaan suuntaan.

1. Miesten SM-sarjaa supistetaan 10 joukkueen sarjaksi.
2. Tehdään kassakaappisopimus, mikä rajoittaa ulkolaisten ammattilaisten määrän kolmeen joukkuetta kohden.
3. Pelaajia saa vaihtaa play offs-peleihin asti. Ei enää sen jälkeen, kun ne ovat alkaneet.
4. Pelin aikana kentällä saa olla enintään kaksi ulkolaista pelaajaa samanaikaisesti joukkuetta kohden.
5. Sarjan tason säilyttäminen keinotekoisesti ei palvele Suomi-korista. Vain pelaamalla se suomalainenkin pelaaja kehittyy.
6. Maksetaan suomalaisillekin rivipelaajille hieman kulukorvauksia, jotta he voivat panostaa uransa kehittämiseen. Ei syydetä rahoja turhiin ammattilaisiin. Jos sarjan taso väliaikaisesti tästä laskee, niin sen saa korkojen kera takaisin jo viimeistään kahden vuoden kuluttua.

Keskiympyrä, olen edelleen oikeassa!
 
Viestejä
1 417
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

[quote author=kantele]
2. Tehdään kassakaappisopimus, mikä rajoittaa ulkolaisten ammattilaisten määrän kolmeen joukkuetta kohden.[/quote]

Eli siis? Selitä nyt vaikka kohta kohdalta kuinka sopimus voidaan tehdä.
 
Viestejä
19 564
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

Ihan hyviä keinoja Kantele esittää. Sääli, ettei keskiympyrä pysty niitä tajuamaan? Tosin niinkuin olen jatkuvasti todennut, niin noiden keinojen toteuttaminen vain näyttää vielä lähiaikoina mahdottomalta, eikä vähiten erään Turusen takia.

Ja turha Ohisektorinkaan on jankata, koska tietää itsekin, että sopimus olisi tosi helppo teknisesti tehdä, mutta käytännössä niin kauan mahdoton, kun Mika Turusen peukalo heiluu Suomen koriskartalla.
 
Viestejä
1 417
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

JOEN SUU sanoi:
Ja turha Ohisektorinkaan on jankata, koska tietää itsekin, että sopimus olisi tosi helppo teknisesti tehdä, mutta käytännössä niin kauan mahdoton, kun Mika Turusen peukalo heiluu Suomen koriskartalla.

Niin tiedänkin. Sen takia en ymmärräkään miksi kiintiöiden palauttamista ajetaan niin voimakkaasti, vaikka kaikki tietävät ettei herrasmiessopimus toteudu. Ratkaisut haettava nykyiseen rulettiin muilla tavoin.

No hard feelings siis. :)
 
Viestejä
367
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

JOEN SUU sanoi:
Eiköhän se ole niin, että MT sanoo seuraavassakin kokouksessa: " herrasmiessopimus vain kuolleen ruumiini ylitse "?

Vaikea uskoa että Lappeenrannan Nuorten Miesten Krillistillisen Yhdistyksen puuhamies muka ei olisikaan herrasmies. Me Pirkanmaan Kristillisten Absolutistien jäsenet paheksumme jyrkästi tälläistä moraalista rappota. :eek:
 
Viestejä
38
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

4. Pelin aikana kentällä saa olla enintään kaksi ulkolaista pelaajaa samanaikaisesti joukkuetta kohden.

Olen tässäkin topikissa puolustellut ulkomaalaissääntöä, mutta varsinkin nyt joulun jälkeen joukkueiden käyttäytyminen vahvistusten hankkimisessa on ollut järjetöntä ja vastuutonta, kuin pikkulapset karkkikaupassa. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että tuo ylläoleva kuuluu samaan sarjaan mikropoikien "kaikki pelaa ja huilaa yhden jakson (en ole varma onko enää käytössä) kanssa. Kyllä valmentajalla pitää olla mahdollisuus peluuttaa juuri niitä pelaajia keitä haluaa, kun kyse on kuitenkin puoliammattilaisliigasta.

Odottaisin ehkä vielä ensi kauden, josko joukkueiden johtoportaat hivenen alkaisivat käyttämään päätänsä. Jos sama meno jatkuu niin jotkut kiintiöt on pakko saada. Tietysti voisi jo ensi kaudeksi tiukentaa niitä siirtoikkunoita.

Kantele, viitsisitkö lopettaa tuon "olen täysin ja ainoastaan oikeassa" hokemisen. "meiän äiti tekee parempaa ruokaa kun teiän äiti" jne. kuulostaa varsin vammaiselta. Jokaisella mitalilla on kääntöpuolensa, kuten myös tällä säännöllä on sekä hyvät että huonot puolet. Kysymys on vain, ovatko hyödyt vai haitat suurempia, ei siitä että toinen on absoluuttisen oikea ja toinen väärä asia.
 
Viestejä
2 913
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

JOEN SUU sanoi:
Eiköhän se ole niin, että MT sanoo seuraavassakin kokouksessa: " herrasmiessopimus vain kuolleen ruumiini ylitse "?

Jos Mika tuollaisia puhuu, niin sehän on yllättävän herrasmiesmäistä käyttäytymistä.

Parhaiten hänen intressejään palvelisi malli, jossa muut tekisivät sopimuksen, mutta hän ei sitä noudattaisi. Ei sanktioita, niin oma joukkue on vahvoilla...
 
Viestejä
46
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

jos pelataan suomen mestaruussarjaa, niin mitä järkeä siinä on että kentällä on 8 mustaa miestä samaan aikaan, se on hulluutta! itse olen sitä mieltä, että pöytäkirjaan niin monta ulkomaalaista kuin haluaa, ja kentällä saa olla vaan 2 ulkomaalaista samaan aikaan
 
Viestejä
479
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

Sampoo sanoi:
jos pelataan suomen mestaruussarjaa, niin mitä järkeä siinä on että kentällä on 8 mustaa miestä samaan aikaan, se on hulluutta! itse olen sitä mieltä, että pöytäkirjaan niin monta ulkomaalaista kuin haluaa, ja kentällä saa olla vaan 2 ulkomaalaista samaan aikaan


Suurin osa tämän topicin kirjoittajista on sitä mieltä, että ulkomaisten määrää on rajoitettava. Jopa minä.
Mutta kuka helvetissä ne päätökset tekee. Kantele, JOEN SUUN kannustamana itsepintaisesti väittää, että hänellä on ratkaisu. Minä olen jatkuvasti pyytänyt Kanteletta ratkaisun kertomaan, mutta ei ole näkynyt. :eek:
Liitto sitä ei voi tehdä, herrasmiessopimukseen ei päästä... eli vielä kerran Kantele, kerro meille se ratkaisu!

Sampoon ehdotus on kuollut jo kirjoitettaessa. Jos kentällä saa olla korkeintaan 2 ulkomaista pelajaa, se merkitsisi käytännössä sitä, että pöytäkirjassa pitäisi olla 5-7 kotimaista pelajaa. Mistä ne liigatason kotimaiset löytyvät 12 joukkueeseen, kysyn vaan. Jos jostain divarista tai nuorten sarjoista niitä pelaajia hankittaisiin, niin jokaisen on reilusti myönnettävä, että korisliigan taso olisi sen jälkeen katastrofaalisen huono. Yleisö ja media olisi kauhuissaan... edessä olisi suomalaisen koripallotason Waterloo. Nyt ollaan vasta tuhon partaalla.
 
Viestejä
252
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

Joukkueita on 12 ja onhan nytkin 8 Suomalaista kokoonpanossa muilla (pikaisesti laskien) paitsi Korihailla,Katajalla,Tarmolla ja Lappeenrannalla.
 

Rocky

Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

Kentällä olevien ulkomaalaisten rajoittaminen olisi mielestäni kaikista idioottimaisin ratkaisu. Niinkuin joku täällä jo sanoi, tulee mieleen mikropoikien pelit. Tuntuu siltä, että koko sarjan tavoitteista ja tarkoituksesta ollaan myös eri mieltä. Osan mielestä sarjan pitäisi olla pelkästään nuorten suomalaisten pelaajien kehittymiseen tähtäävä instituutio, ja toisten mielestä taas sarjaa tulisi kehittää mahdollisimman pitkälle niin, että sarjan taso kasvaisi ja sen myötä myös lajin suosio. Itse olen jälkimmäisen kannalla. Olisi mahtavaa, jos meillä joskus olisi täällä korkeatasoinen SM-Liiga, jonka media-arvo olisi jotain aivan muuta kuin se nyt on. Uskon, että tällä tavalla myös harrastajamäärät kasvaisivat, jolloin mahdollisesti löytyisi myös enemmän uusia lupauksia. Ulkomaalaisten hankinnassa moraalinen vastuu on loppupeleissä jokaisella seuralla itsellään.
 
Viestejä
479
Vs: Ulkomaalaiskiintiö!

Rocky sanoi:
Kentällä olevien ulkomaalaisten rajoittaminen olisi mielestäni kaikista idioottimaisin ratkaisu. Niinkuin joku täällä jo sanoi, tulee mieleen mikropoikien pelit. Tuntuu siltä, että koko sarjan tavoitteista ja tarkoituksesta ollaan myös eri mieltä. Osan mielestä sarjan pitäisi olla pelkästään nuorten suomalaisten pelaajien kehittymiseen tähtäävä instituutio, ja toisten mielestä taas sarjaa tulisi kehittää mahdollisimman pitkälle niin, että sarjan taso kasvaisi ja sen myötä myös lajin suosio. Itse olen jälkimmäisen kannalla. Olisi mahtavaa, jos meillä joskus olisi täällä korkeatasoinen SM-Liiga, jonka media-arvo olisi jotain aivan muuta kuin se nyt on. Uskon, että tällä tavalla myös harrastajamäärät kasvaisivat, jolloin mahdollisesti löytyisi myös enemmän uusia lupauksia. Ulkomaalaisten hankinnassa moraalinen vastuu on loppupeleissä jokaisella seuralla itsellään.


Tämän topicin erinomaisin kirjoitus!
Olen Rockyn kanssa samaa mieltä hänen kirjoituksensa jokaisen lauseen suhteen!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös